Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-04, 16:43
  #1
Medlem
Låg och fundera. Hur skulle en person man/kvinna se ut ifall denna person hade ett sådant utseende att den fick alla (oavsett kön) att tappa hakan i golvet, och bara utbrista wooow för att denna människa är så snygg!? (Då snackar vi bara ansiktet)

Vi snackar ett utseende som passar in 100% i ALLA betraktarens ögon!

Hur fan ser en sådan människa ut? Kan inte sluta tänka på hur en sådant ansikte skulle kunna se ut, som passar in i allas ögon och smak, och som dessutom får alla att bli helt stumma för att denna ser så bra ut.

Vad har ni för idèer?
Citera
2014-04-04, 16:56
  #2
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Det finns helt enkelt inte ett utseende som som får alla att tappa hakan.
Citera
2014-04-04, 16:56
  #3
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ven0m
Låg och fundera. Hur skulle en person man/kvinna se ut ifall denna person hade ett sådant utseende att den fick alla (oavsett kön) att tappa hakan i golvet, och bara utbrista wooow för att denna människa är så snygg!? (Då snackar vi bara ansiktet)

Vi snackar ett utseende som passar in 100% i ALLA betraktarens ögon!

Hur fan ser en sådan människa ut? Kan inte sluta tänka på hur en sådant ansikte skulle kunna se ut, som passar in i allas ögon och smak, och som dessutom får alla att bli helt stumma för att denna ser så bra ut.

Vad har ni för idèer?
Viss forskning säger väl att de vi evolutionärt föredrar är de utan defekter, dvs någon form av genomsnitt. Dock är jag ganska säker på att det inte finns något där faktiskt alla är överens, jag vet en person som tycker att alla som jag tycker är snygga ser tråkiga ut, och alla han tycker om tycker jag ser groteska ut.
Citera
2014-04-04, 17:41
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Dock är jag ganska säker på att det inte finns något där faktiskt alla är överens, jag vet en person som tycker att alla som jag tycker är snygga ser tråkiga ut, och alla han tycker om tycker jag ser groteska ut.

Det är nog individuellt ja.
Kanske finns det en förmåga att klassa utseende utifrån individuell genetisk kompatibilitet!?
Citera
2014-04-04, 17:48
  #5
Medlem
VoodooThingss avatar
Utseendemässigt? Inte en chans.
Dock så kan jag tänka mig att det finns en och annan person som har en speciell karisma/utstrålning som drar till sig väldigt många människor.
Citera
2014-04-04, 18:27
  #6
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoodooThings
Utseendemässigt? Inte en chans.
Dock så kan jag tänka mig att det finns en och annan person som har en speciell karisma/utstrålning som drar till sig väldigt många människor.
aa, i ett 1on1-möte så skulle nog någon kunna trollbinda majoriteten. Det skulle förmodligen vara någon lik Jesus eller Buddha, tror jag. Men det skulle nog aldrig fungerat på ett kollektiv.
__________________
Senast redigerad av morpdeus 2014-04-04 kl. 18:31.
Citera
2014-04-04, 18:49
  #7
Medlem
goran744s avatar
Det ultimata utseendet existerar inte. Alla ser vi ju helt olika ut. Det finns inte en enda människa på denna jord som har samma utseende. Inte ens tvillingar.
Den som är blind ser med hjärtat. Vi ser med ögonen och hjärtat. Jag tror inte att det går eftersom alla ser det vackra individuellt.
Citera
2014-04-04, 19:18
  #8
Medlem
D_V_Ss avatar
Jag tycker jag är jävligt snygg.

Rent personlighetsmässigt så vet jag inte vem som skulle kvala in: Var inte Clark Gable väldigt charmig och poppis?
Citera
2014-04-04, 20:41
  #9
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det finns vissa egenskaper som universellt anses vara vackra, som höga kindknotor. Jag har undrar mycket över hur detta kan kodas i DNA. Finns det någon slags teckningar där på kindknotor? Finns det någon slags kodade skisser på ansikten, bröst, kroppsformer och könsorgan? Hur överförs de till hjärnan?
Citera
2014-04-05, 00:00
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det finns vissa egenskaper som universellt anses vara vackra, som höga kindknotor. Jag har undrar mycket över hur detta kan kodas i DNA. Finns det någon slags teckningar där på kindknotor? Finns det någon slags kodade skisser på ansikten, bröst, kroppsformer och könsorgan? Hur överförs de till hjärnan?

Skarpa drag, bra hud och ögon med stark färg så det ser ut som man har en "gnista" i ögonen. Det är grunden för en snygg människa och tecken på bra gener av högre nivå.

Varför man anser det är snyggt är på grund av att det undermedvetna ser personens gener genom dessa drag. Det undermedvetna ger inte all denna information då den är onödig för det medvetna.
Citera
2014-04-05, 00:08
  #11
Avstängd
Visst finns det sådana personer. Personer som har ett helt perfekt ansikte, men som ändå inte ser tråkiga ut.
Citera
2014-04-05, 04:45
  #12
Medlem
Jag förstod att detta skulle i princip vara omöjlig att svara på.

En sak som jag märkte är när jag hade blåa linser på mig så fick jag sjukt mycket uppmärksamhet helt plötsligt! Helt plötsligt stirrar tjejerna på en! Tittar nyfiket på en. Sen vinka en tjej till mig också. Helt sjukt vilken uppmärksamhet man fick helt plötsligt. Kul var det i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback