Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-04-08, 00:44
  #37
Medlem
morpdeuss avatar
Någon som vågar ge sin åsikt angående denna mans utsaga? http://youtu.be/utPict770gU?t=7m50s, börja kolla ifrån den startpunkt som jag angett.

Här är en gif-bild som jag tycker passar in i hans uttalande, så studera gärna den före ni begrundar hans yttrandet.
Citera
2014-04-08, 00:54
  #38
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Ja. Buddha fick en djupare förståelse när han såg en man som spelade något slags stränginstrument. Var strängen för spänd så blev ljudet dåligt. Var strängen spänd för löst så blev ljudet dåligt. Man behövde hitta en väg mittemellan till upplysning.
Underbart! Jag finner det väldigt intressant att människan kan i stort sett överleva på ingenting, med rätt träning för hjärna och kropp.

Kolla på den här gubben och svara gärna vad du tycker/tror om det?

Under uppsyn utav läkare så sätter dom en man på prov, en man som påstår sig inte ha ätit på ca 70 år.(om jag minns rätt)
http://www.youtube.com/watch?v=FGF7E...3E0BA56DA068A8


Citat:
På samma sätt som Jesus? Nej, jag vet inte. Jag har inte så stor koll på de abrahamitiska religionerna. Men man ju undra vad Jesus gjorde i öknen i 40 dagar. Förutom att fasta och be, vad gjorde han? Kan man gissa på meditera? Jag skrev det någonstans förut här på forumet: Jesus blev frestad av djävulen. Jesus stod emot och djävulen försvann. Siddharta blev frestad av Mara (Djävulen) i djup meditation och stod emot. Mara försvann och Siddharta förstod då att Mara var en del av han själv (egot?). Då blev Siddhartas upplysta (Buddha).
Ja det skulle vara en bra gissning.

Citat:
Meditation finns i Islam. Det kallas takaffur.
Varför ska man uppmana troende att meditera och hitta sanningen? Islams budskap skulle då hamna i skymundan, om t.ex många blev upplysta. I grund och botten handlar det nog om att styra fåren. Skulle det ploppa upp nya herdar här och där så skulle Islams inflytande minska. Det förstod man nog redan på Muhammeds tid och Jesus tid.
Okej, ska fråga nån trogen muslim nästa gång om takaffur. Fast samtidigt så har dom flesta inte läst Koranen själva, utan gått i en Koranskola. Blir nog svårt att få ett korrekt svar utav en som inte har läst det själv.

Det ligger tyvärr en hel del sanning i ditt andra stycke. Folk skulle inte lyssna på en präst, eller en koranlärare om alla själva sökte svaren via meditation. Upplysta och fredliga medborgare är inget som gamarna/härskarna vill veta av. Fördummade och fattiga medborgare har väl varit standard för majoriteten utav civilisationerna?
Citera
2014-04-08, 15:24
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Vad lägligt, den här måste jag gå och se! Tack så mycket vännen, det var en redig kunskapsgåva du precis gav mig. Vad heter den appen jag behöver för att läsa av koden? Är inte alls teknikkunnig och har mobilen endast till att prata och surfa, och inget mer.
Mycket trevligt att höra. Tyvärr är jag inte teknikkunnig heller. Den här annoncen är ganska ny, jag undrar om registreringen kanske inte börjat ännu. Gå in på kabbalahkurser.info (www) och registrera dig där. Googla även på namnet längst ner i annoncen - då får du mera allmän information om vad som överhuvudtaget finns om ämnet på svenska.
Återkommer om jag får reda på hur det fungerar.
Citera
2014-04-08, 18:30
  #40
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irit
Mycket trevligt att höra. Tyvärr är jag inte teknikkunnig heller. Den här annoncen är ganska ny, jag undrar om registreringen kanske inte börjat ännu. Gå in på kabbalahkurser.info (www) och registrera dig där. Googla även på namnet längst ner i annoncen - då får du mera allmän information om vad som överhuvudtaget finns om ämnet på svenska.
Återkommer om jag får reda på hur det fungerar.
Okej vännen, tack återigen!
Citera
2014-04-08, 18:38
  #41
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Underbart! Jag finner det väldigt intressant att människan kan i stort sett överleva på ingenting, med rätt träning för hjärna och kropp.

Kolla på den här gubben och svara gärna vad du tycker/tror om det?

Under uppsyn utav läkare så sätter dom en man på prov, en man som påstår sig inte ha ätit på ca 70 år.(om jag minns rätt)
http://www.youtube.com/watch?v=FGF7E...3E0BA56DA068A8
Det var en mystiker som aldrig åt, drack eller gjorda några behov. Hans anhängare/vänner bad honom demonstrera det på ett sjukhus. Han bodde på sjukhuset och varken åt, drack eller gjorde några behov. Läkarna upptäckte att han hade ett hål i gommen. Ur det rann det någon slags vätska. Det var allt han behövde. Denna vätska producerades av kroppen. Anledningen att han aldrig behövde kissa var att kisset avdunstades inne i kroppen.

Tyvärr minns jag inte var jag har läst det. Det kan vara samma man som klippet handlar om. När jag googlar så hittar jag att han blev övervakad på ett sjukhus i två veckor, och varken åt eller drack.
Citera
2014-04-08, 18:59
  #42
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendek
Det var en mystiker som aldrig åt, drack eller gjorda några behov. Hans anhängare/vänner bad honom demonstrera det på ett sjukhus. Han bodde på sjukhuset och varken åt, drack eller gjorde några behov. Läkarna upptäckte att han hade ett hål i gommen. Ur det rann det någon slags vätska. Det var allt han behövde. Denna vätska producerades av kroppen. Anledningen att han aldrig behövde kissa var att kisset avdunstades inne i kroppen.
Vet du om han var född med hålet i gommen? I så fall så har han ju haft en annan anatomi än oss vanliga, och därför tidigt insett att han inte behövde föda i så stor grad?

Citat:
Tyvärr minns jag inte var jag har läst det. Det kan vara samma man som klippet handlar om. När jag googlar så hittar jag att han blev övervakad på ett sjukhus i två veckor, och varken åt eller drack.
Ja gubben på klippet varken åt, eller drack. Fast det som förbryllade läkarna mest var att han inte sket eller urinerade under dessa 2 veckor, och utav den anledningen så avbröt läkarna hela testet.
Citera
2014-04-08, 21:56
  #43
Medlem
@ tauceti Fick reda på att registreringen öppnas om några dagar. Man kommer att kunna välja översättningsspråk - man kan välja svenskan, men engelskan är säkrare, tror jag.
Citera
2014-04-08, 23:33
  #44
Medlem
Pendeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Vet du om han var född med hålet i gommen? I så fall så har han ju haft en annan anatomi än oss vanliga, och därför tidigt insett att han inte behövde föda i så stor grad?

Ja gubben på klippet varken åt, eller drack. Fast det som förbryllade läkarna mest var att han inte sket eller urinerade under dessa 2 veckor, och utav den anledningen så avbröt läkarna hela testet.
Då kan det vara samma person. Men det är svårt att googla fram något...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback