Citat:
Ursprungligen postat av
Helblodsprinsen
Hejsan! Är i 20års-åldern och har ca 100K på ett konto som jag skulle vilja få att växa. Med dagens ränta som banken erbjuder så händer ju tyvärr inte mycket..
Så jag skulle behöva hjälp/tips med vad jag ska göra?? och snälla skriv inte bara: KÖP AKTIER! För det hjälper inte så mycket.. behöver ordentlig information som t ex vad jag köpa, hur mycket ska jag köpa, med tanke på avkastning mm. Vad gör du/hade du gjort?
Är inte så sugen på att riskera alla dessa pengar på några högrisk-aktier och torska allt. Kan ganska lite om aktier och sånt (därför jag behöver hjälp).
En bostad känns inte direkt som något bra alternativ för mig då priserna är väldigt höga (i alla fall där jag bor) och jag skulle behöva låna väldigt mycket (är student så detta blir nog svårt). Sen tror jag även att bostadsbubblan är på väg att spricka och jag tror ärligt talat inte det är en lika bra affär idag som det var för ca 1-2 år sedan.
Detta är ett 100% seriöst inlägg så jag förväntar mig detsamma med svaren!
"Är inte så sugen på att riskera alla dessa pengar på några högrisk-aktier och torska allt"
you need to spend money to make money
Vad tror du att du ska få för svar ?
Sätt dig ner själv och bygga upp dina egna idéer och tankar.
Det finns en anledning till att vissa är mer framgångsrika än andra , ingen som kommer ge dig en instruktionsbok för hur du ska få dina pengar att växa, att du skriver ett inlägg på flashback och i princip vädjar om hjälp är bara tragiskt.
Du får tycka att jag är en idiot och en fit*a men någon lär lägga sanningen på bordet !