Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-03, 00:29
  #1
Medlem
Jag är en gymråtta och har rätt breda lår och rumpa. Eftersom de är muskler så är min midja normal och nu börjar jag få problem att hitta jeans. Jag vägrar ha nå löstsittande skit och går jag upp i storlekar blir de liksom stora överallt istället.

Har ni några tips på modeller som kanske passar?
Citera
2014-04-03, 00:37
  #2
Medlem
auktors avatar
i seriösa jeansbutiker har dem personal som kan sy upp jeans åt dig. dvs du kan hitta ett par som passar dig men är för långa, så syr dem upp det åt dig.

om inte så brukar dem kunna sitt yrke rätt bra.

om inte, gå till en riktig skräddare som syr från grunden?

mvh // auktor
Citera
2014-04-03, 00:45
  #3
Medlem
Verkar som att du letar efter jeans med passformen "Tapered", jeans som smalnar av ju närmre fötterna dem är. (I brist av bättre förklaring.)
Citera
2014-04-03, 08:02
  #4
Medlem
Nu har jag förvisso fått hyffsad kula under "bulken", men jag började uppleva samma problem. Jag köpte ett par "straight" från H&M av alla ställen. Har haft en vecka och rikigt nöjd. Deras "tapered" fungerade inte på mig. Jag har även sprungit runt i tunnare jeans med stretch från Jack&Jones. Riktigt skönt men tunna jeans betyder snabbare slitage och de slets snabbt ut i grenen för mig.
Citera
2014-04-03, 08:17
  #5
Medlem
NU har jag inte direkt jättestora ben men dom där modellerna med slim fit sitter som tighta långkalsonger. Eftersom du inte lär ha samma ben som jag har så får du ju helt enkelt testa dig fram. Ta en massa olika storlekar och modeller och prova. Det är inte så mycket annat jag kan komma med.
Citera
2014-04-03, 17:24
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0rebrorN
Verkar som att du letar efter jeans med passformen "Tapered", jeans som smalnar av ju närmre fötterna dem är. (I brist av bättre förklaring.)

Exakt! Det är precis vad jag är ute efter!

Problemet är liksom rumpan och själva lårmuskeln. Hittar jag jeans som sitter bra i midjan och längden så är det liksom inte tillräckligt med plats för rumpan Och i låren sitter jeansen som korvskinn. Men jag får nog knalla ner till någon bra butik och fråga efter hjälp.
Citera
2014-04-03, 18:28
  #7
Medlem
Untouchables avatar
Delar ditt problem. Tidigare hade Acne en modell som hette Mod, som satt helt perfekt på mig. Tyvärr har den slutat tillverkas och jag har inte hittat något klockrent substitut ännu.
Citera
2014-04-05, 18:56
  #8
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
i seriösa jeansbutiker har dem personal som kan sy upp jeans åt dig. dvs du kan hitta ett par som passar dig men är för långa, så syr dem upp det åt dig.

om inte så brukar dem kunna sitt yrke rätt bra.

om inte, gå till en riktig skräddare som syr från grunden?

mvh // auktor
+1 på denna. I stort sett varje JC-butik kan sy upp jeans så de passar, annars skulle de ha svårt sälja till den lite rundare kvinnliga populationen. Vi killar som kör knäböj får vara tacksamma.
Citera
2014-04-07, 09:52
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alivedude
Exakt! Det är precis vad jag är ute efter!

Problemet är liksom rumpan och själva lårmuskeln. Hittar jag jeans som sitter bra i midjan och längden så är det liksom inte tillräckligt med plats för rumpan Och i låren sitter jeansen som korvskinn. Men jag får nog knalla ner till någon bra butik och fråga efter hjälp.
Har länge haft samma problem som dig, med rediga vader och lår men smal midja och jag tycker att Levis har bra jeans. Levis 511 gillar jag
Citera
2014-04-08, 17:05
  #10
Medlem
Michael.Caines avatar
Har man inte förbannat stora vader är James från NN.07 en bra modell.

Något större över låren med med en smal fot.

Finns i flera snygga tvättar, favoriten är rawdenim modellen.
Citera
2014-04-08, 22:36
  #11
Medlem
Köp jeans med lite stretch i?
Citera
2014-04-09, 17:18
  #12
Medlem
Nackdelen med att ha stora ben är att det alltid ser förjävligt ut i jeans. Nackdelen med att vara biffig överhuvudtaget är att det får kläder att sitta fult. Har du biffiga ben är mitt enda tips att välja ett par som sitter någorlunda löst. Tighta jeans och biffiga ben är inte nice.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback