Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-02, 21:50
  #1
Medlem
MasterBaits avatar
Nu behöver jag hjälp. En vän fyller 40 bast. Han är jägare och sån där pretentiös friluftshurtbulle. Jag är precis raka motsatsen och har ingen aning om vad såna människor kan tycka är bra eller kul att få. Det ska vara nåt mer udda, speciellt eller lyxigt som inte varenda jägare har. Alltså ingen vanlig termos eller morakniv. Shit, det står helt still. Kanske FBs förnäma kår av jägarsjälar och hurtfriska kan hjälpa till?
Citera
2014-04-02, 22:08
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Mitt tips får bli:
EnZo Birk 75B/S30V F/Kolfiber (1.250,00:- SEK)
FourSevens Quark Pro QP2A (476:- SEK)

Dessa är riktigt bra grejjer som friluftsmänniskor älskar.
Och det är inga billiga grejjer med kass kvalitet som man hittar på jula.
Citera
2014-04-02, 22:16
  #3
Medlem
Mitt tips är att ge bort en rejäl kniv. Inte något massproducerat skräp utan en RIKTIG handgjord kniv. Det är porr för oss jägare och friluftsmänniskor . På Sveriges största jaktforum (forum.robsoft.nu) finns flera duktiga knivmakare som gör och säljer riktiga knivar.

Denna lades ut idag tex. http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=61&t=179768

Här är ett galleri med bilder på de flesta knivar han gjort. http://knives.dreamlandproject.se/myknives.htm
Citera
2014-04-02, 22:24
  #4
Medlem
Daineas avatar
Knivar är lite som stövlar; det är svårt att köpa till andra.
Det underlättar lite att veta vad han redan har. Vad använder han för liggunderlag när han är ute? Om det är en gammaldags skummatta så rekommenderar jag varmt en Exped Downmat. Annars kan man väl aldrig få för många bra skalkläder? Ett ArcTeryx Beta ställ vore garanterat uppskattat.
Citera
2014-04-02, 22:40
  #5
Medlem
Draedons avatar
Jag säger tvärtom; en kniv är aldrig fel!
Citera
2014-04-02, 23:31
  #6
Medlem
Är du tråkig så lär ju presentkort på naturkompaniet inte falla i helkass jord. De brukar alltid ha i alla fall nån grej för hela utelivs-spektrat.
Citera
2014-04-03, 13:36
  #7
Medlem
MasterBaits avatar
Bra tips, tack!

En riktigt bra kniv kan det bli, men inget presentkort. Vill ha nåt braroch personligt.

Flera tips tack! Kvalitetsgrejer eller lite udda saker.
Citera
2014-04-03, 16:20
  #8
Medlem
ekerilars avatar
En Gränsforsyxa eller en fin jaktryggsäckryggsäck?
Citera
2014-04-03, 16:32
  #9
Medlem
Pirre77s avatar
Gyttorp har gjort (eller gett sitt namn till) en enliterstermos som ser ut som en jättelik hagelpatron. Jag köpte två sådana åt två vänner som blev helnöjda med presenterna som jag själv sett används ständigt och jämt. Kanske kan vara något även om du helst inte ville ge något så "tråkigt" som en termos?
Citera
2014-04-03, 16:36
  #10
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirre77
Gyttorp har gjort (eller gett sitt namn till) en enliterstermos som ser ut som en jättelik hagelpatron. Jag köpte två sådana åt två vänner som blev helnöjda med presenterna som jag själv sett används ständigt och jämt. Kanske kan vara något även om du helst inte ville ge något så "tråkigt" som en termos?

Kollade inte fabrikat.. men såg sådana för femtilappen eller så på xxl när jag var där.

Problemet med att köpa saker utefter nåns intresse är att de ofta redan har den utrustning de vill ha. Och de eventuella saker de saknar är antingen väldigt dyra eller så specifika att det är svårt att köpa i gåva om man inte verkligen känner personen väl.
Citera
2014-04-03, 16:40
  #11
Medlem
Pirre77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Kollade inte fabrikat.. men såg sådana för femtilappen eller så på xxl när jag var där.

Problemet med att köpa saker utefter nåns intresse är att de ofta redan har den utrustning de vill ha. Och de eventuella saker de saknar är antingen väldigt dyra eller så specifika att det är svårt att köpa i gåva om man inte verkligen känner personen väl.

Nejnej, inga femtiokronors på något lågprisvaruhus här inte, riktiga och gedigna termosar (med "termosmärket") som dessutom var prydda med Gyttorps märke och levererades i en rejäl kartong, kostade över 300:-/styck, och då var det dessutom rea om jag inte missminner mig.
__________________
Senast redigerad av Pirre77 2014-04-03 kl. 16:47.
Citera
2014-04-03, 17:46
  #12
Medlem
Köp en valskådning, hundspannstur i flällen eller nån sån upplevelse kanske?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback