Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-02, 11:38
  #1
Medlem
mishimas avatar
Den här tråden borde någon startat för länge sedan. ESPN:s ypperliga dokumentärserie 30 for 30 är ett måste för alla sportintresserade.

De flesta finns att ladda hem och några har visats på TV10. Några finns också på Youtube.

Vilka är era favoriter?
Jag rekommenderar framför allt Once Brothers, The Two Escobars, Winning Time: Reggie Miller vs. The New York Knicks, One Night in Vegas, 9,79* och The Price of Gold. Men de flesta är mer eller mindre sevärda.
http://en.wikipedia.org/wiki/30_for_30

http://espn.go.com/30for30/

Från och med 15:e april inleder de sin serie Soccer Stories inför fotbolls-VM. Första filmen handlar om Hillsborough och visas på dagen 25 år efter händelsen.
http://espn.go.com/30for30/soccer
Citera
2014-04-02, 11:49
  #2
Medlem
robomans avatar
Den enda jag sett är Winning Time: Reggie Miller vs. The New York Knicks. Den är väldigt, väldigt bra. Och då vet jag ändå ingenting om basket. Har planerat att se långt fler men det har ännu inte blivit av.

I och med den här tråden ska jag försöka ändra på det. Börjar från början idag med Kings Ransom.
http://www.imdb.com/title/tt1503202/
__________________
Senast redigerad av roboman 2014-04-02 kl. 11:55.
Citera
2014-05-01, 09:21
  #3
Medlem
mishimas avatar
De har nu visat fem filmer i serien Soccer Stories. Alla finns för nedladdning.

Hillsborough
The Opposition
Maradona'86
The Myth of Garrincha
Ceasefire Massacre

Den första är i långfilmsformat medan de andra är kortdokumentärer. Orkar inte skriva något längre om dem men de är klart sevärda. Självklara för alla fotbollsintresserade.
Citera
2014-05-02, 09:46
  #4
Medlem
När Tele 2 hade ESPN så såg jag några av deras 30 for 30, bland annat om en ung Amerikansk fotbollsspelare på 80-talet som var helt dominerande i High School och College och spådde bli en storstjärna. Han fälldes i slutet av collegeåren för att ha spelat mot betalning och sedan bar det utför med karriären.
Citera
2014-07-14, 22:26
  #5
Medlem
mishimas avatar
Trist att intresset för dessa utmärkta dokumentärer är så lågt här.

Den sista filmen i Soccer Stories-serien gick härom veckan; White, Blue and White. Den handlar om den argentinska fotbollsspelaren Osvaldo Ardiles och hans tid i England omkring Falklandskriget. Den är ett måste för alla Tottenhamssupportrar. Många Tottenhamklipp jag inte har sett i varje fall och nya intervjuer med flera Tottenhamlegender. Intressant historia också om hur han kom i kläm mellan England och Argentina. Oavsett vad han sa så skulle han bli ogillad av någon.

Finns att ladda hem.
__________________
Senast redigerad av mishima 2014-07-14 kl. 22:31.
Citera
2014-07-14, 23:44
  #6
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Trist att intresset för dessa utmärkta dokumentärer är så lågt här.

Den sista filmen i Soccer Stories-serien gick härom veckan; White, Blue and White. Den handlar om den argentinska fotbollsspelaren Osvaldo Ardiles och hans tid i England omkring Falklandskriget. Den är ett måste för alla Tottenhamssupportrar. Många Tottenhamklipp jag inte har sett i varje fall och nya intervjuer med flera Tottenhamlegender. Intressant historia också om hur han kom i kläm mellan England och Argentina. Oavsett vad han sa så skulle han bli ogillad av någon.

Finns att ladda hem.

Du nämnde något om TV10 i ett tidigare inlägg? Om det är så kan du väl posta en notis om det i "kommande TV-program" när det är dags? Eller direkt i den här tråden?
Citera
2014-07-15, 10:03
  #7
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När Tele 2 hade ESPN så såg jag några av deras 30 for 30, bland annat om en ung Amerikansk fotbollsspelare på 80-talet som var helt dominerande i High School och College och spådde bli en storstjärna. Han fälldes i slutet av collegeåren för att ha spelat mot betalning och sedan bar det utför med karriären.

Den ær absolut bæst!

Dokumentæren heter "The Best that Never Was", om Marcus Dupree.
Citera
2018-06-04, 00:16
  #8
Medlem
Zildjians avatar
Jag kanske blivit tvärt senil men jag såg avsnittet i serien om Matt Hoffman och kan inte för mitt liv minnas sas vart jag såg den, alltså vilken streamingtjänst. Letat mig fördärvad på Viaplay, Netflix m.m men hittar det inte. Kan dessa väldigt bra dokumentärer ha försvunnit tvärt? Kan någon hjälpa mig skingra frågetecknen?
Citera
2018-06-04, 08:36
  #9
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zildjian
Jag kanske blivit tvärt senil men jag såg avsnittet i serien om Matt Hoffman och kan inte för mitt liv minnas sas vart jag såg den, alltså vilken streamingtjänst. Letat mig fördärvad på Viaplay, Netflix m.m men hittar det inte. Kan dessa väldigt bra dokumentärer ha försvunnit tvärt? Kan någon hjälpa mig skingra frågetecknen?
Dessa dokumentärer finns på cmore.se och deras playtjänst, inte alla men rätt många. bla birth of big air med hoffman. Det har absolut funnits 30/30 dokumentärer på netflix förut, säkert på viaplay också. Men rättigheter kommer och går.
Citera
2018-06-04, 08:37
  #10
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Dessa dokumentärer finns på cmore.se och deras playtjänst, inte alla men rätt många. bla birth of big air med hoffman. Det har absolut funnits 30/30 dokumentärer på netflix förut, säkert på viaplay också. Men rättigheter kommer och går.
Så ni kan ju skaffa gratis 14 dagar om ni vill se som jag gjorde och såg typ alla.
Citera
2018-06-04, 09:45
  #11
Medlem
Zildjians avatar
Tack!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback