Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 20:49
  #1
Medlem
Hej, tyvärr sitter min bror och laddar ner hela dagarna och bryr sig inte alls om att stänga av. Det resulterar alltså i att jag i princip aldrig kan spela, är det någon som vet hur jag kan blockera utorrent i min router/modem? Har en Zyxel p-2601HN-F1
Citera
2014-04-01, 21:16
  #2
Medlem
Om jag inte minns fel så ska du kunna gå in bland portarna och blockera kommunikationen mellan router och µtorrent. Men allting beror på som sagt hur ny routern är och vad för lina ni sitter på osv men i värsta tänk bara fall så tror jag du kan ringa till eran internetleverantör och be dom spärra av just det men tror att oddsen på att de ska göra det är väldigt liten + att det har med illegal nerladdning att göra!
Citera
2014-04-01, 21:32
  #3
Medlem
teamforce2s avatar
Är det inte bättre att bara ge microtorrent lägre prioritet?
Citera
2014-04-01, 21:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teamforce2
Är det inte bättre att bara ge microtorrent lägre prioritet?


Det är sant att jag inte tänkte på det, om du på något sätt kan komma åt din broders dator så kan du ju sänka maxhastigheten så han inte tar upp all internet.
Citera
2014-04-01, 22:40
  #5
Medlem
Säg att han laddar ner i 500kb/s istället för 1000 så går MSen ändå upp o ner
Citera
2014-04-01, 22:57
  #6
Medlem
jomensures avatar
Skit helt i utorrent.
Maxa hans mac-adress till 50% av bandbredden (eller vad som passar dig).

Detta går på jävligt basic routers så troligen på din också.
Citera
2014-04-02, 10:24
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomensure
Skit helt i utorrent.
Maxa hans mac-adress till 50% av bandbredden (eller vad som passar dig).

Detta går på jävligt basic routers så troligen på din också.

Men är brandbredden problemet? Har försökt med att göra så han bara laddar ner i 0.5mbits, ist för 1 men min ping är fortfarande ostabil
Citera
2014-04-02, 17:58
  #8
Medlem
Tjena Deejaan!

Det är så att jag hade precis samma problem, tills jag hittade en app för android som heter 'WiFi Kill' Finns ett annat som heter 'dSpoilet', men då behöver du betala för appen 'BusyBox Pro' (Pro versionen är rekomenderad, annars funkar inte appen till 100% (Har jag hört)).

WiFi Kill fungerar så att du connectar din mobila enhet till de samma nätverk som du är inne på, scannar igen men WiFi Kill. Sedan slår av deras internet.

Här hittar du WiFi KIll. Följ instruktionerna för att installera (Andriod krävs).
Citera
2014-04-02, 19:11
  #9
Medlem
jomensures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deejaan
Men är brandbredden problemet? Har försökt med att göra så han bara laddar ner i 0.5mbits, ist för 1 men min ping är fortfarande ostabil
Hmm, intressant.
Vad har du för hastighet upp/ned? Såg att Zyxeln var ett DSL-modem. Vet inte vad man får idag, men det är väl rätt vanligt att det är piss upp? Som 24 mbit ned, 1 mbit upp. Levererar din ISP inte 100% så kanske du bara har 700kbits upp. Då är plötsligt 0,5mbits rätt mycket dedikerat till din bror.
Vad säger speedtest.net?

Eller kanske routern inte klarar av mängden olika anslutningar som utorrent ibland får genom. Har du tillgång till hans dator försök ändra "Global maximum number of connections" i utorrent till något lågt, typ 15.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback