Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 20:45
  #1
Medlem
Försöker som bekant ta mitt körkort. Kommit fram att jag behöver en lärare som går in och lär mig, och inte bara påpekar alla fel jag gör.

Ska uppdatera tråden då jag går igenom de trafiklärare som finns att berömma/kritisera.

Det är många som rekommenderar trafikskolor men när man kommer dit så har de bytt den duktiga läraren eller det är väldigt subjektivt omdöme.

Hoppas tråden ligger kvar, för trafiklärare tar väldigt högt betald och är offentliga personer i sin tjänsteuttövning.
Citera
2014-04-01, 21:17
  #2
Medlem
prizs avatar
Jag vet att det inte är vad du efterfrågade men kan bara säga att jag känner igen din frågeställning helt och hållet. Gick först i skola i Vällingby som var värdelös, sen Jakobsbergs trafikskola som var toppen.
Citera
2014-04-01, 21:34
  #3
Medlem
Du svarade faktiskt på min fråga. Bra om man skriver vad man lägger i som "värdelös" eller "toppen".

Så de duktiga lärare blir kvar i branschen och de sämsta saneras ut.
Citera
2014-04-01, 22:45
  #4
Medlem
prizs avatar
I Vällingby lärde han aldrig ut något och han var helt opedagogisk. Han korrigerade alltid utan att säga HUR man kör. I Jakobsberg lärde han UT hur man kör och när man gjorde något fel berättade han lugnt och stilla vad man gjort fel och lät en göra om.
Citera
2014-04-02, 06:29
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priz
I Vällingby lärde han aldrig ut något och han var helt opedagogisk. Han korrigerade alltid utan att säga HUR man kör. I Jakobsberg lärde han UT hur man kör och när man gjorde något fel berättade han lugnt och stilla vad man gjort fel och lät en göra om.
Kan du gå ut med namn? Åtminstone på den som var/är bra? Så han får de kunder som vill lära sig, inte bara bli utskällda.

Själv blev jag missnöjd med den omtalade Söderorts Körkortsakademi



http://s-k-a.se/

Ägaren (Sala) var alltid argsint, och pratade bara att han själv är Guds utsända bästa i världen förare, men "bensin i stället för blod i ådrar". Visst, men att lära ut någonting var mindre viktigt - blev utskälld, ständigt nervös och lärde sig i princip ingenting. Tydligen gick inte så bra även för andra: träffade på uppkörningen en trevlig kille, som rekommenderade mig just Söderorts Körkortsakademi ...Själv har han inte fått körkort än på fyra uppkörningsförsök - men tydligen är för ung för att förstå att det är nog inte så bra körskolan om han kör fast gång på gång.
__________________
Senast redigerad av Jobkretsen 2014-04-02 kl. 06:40. Anledning: Tillkomna namn
Citera
2014-04-02, 11:42
  #6
Medlem
Här är listan över aktuella i Stockholm(även andra platser finns för de som behöver det) trafikskolor och deras prislistor.

http://www.korkortsjakten.se/trafiks...stockholms_lan
Citera
2022-12-17, 13:44
  #7
Medlem
Bästa körskolan!

Citat:
Ursprungligen postat av Jobkretsen
Kan du gå ut med namn? Åtminstone på den som var/är bra? Så han får de kunder som vill lära sig, inte bara bli utskällda.

Själv blev jag missnöjd med den omta

Ägaren (Sala) var alltid argsint, och pratade bara att han själv är Guds utsända bästa i världen förare, men "bensin i stället för blod i ådrar". Visst, men att lära ut någonting var mindre viktigt - blev utskälld, ständigt nervös och lärde sig i princip ingenting. Tydligen gick inte så bra även för andra: träffade på uppkörningen en trevlig kille, som rekommenderade mig just Söderorts Körkortsakademi ...Själv har han inte fått körkort än på fyra uppkörningsförsök - men tydligen är för ung för att förstå att det är nog inte så bra körskolan om han kör fast gång på gång.

Tror ej det är Söderorts körkortsakademi som du påpekar! Jag personligen har
genomfört min körkortsutbildning där och det gick hur bra som helst! Kan starkt rekommendera s-k-a till alla som ska ta körkortet /Stefan
__________________
Senast redigerad av Stefann80 2022-12-17 kl. 13:49. Anledning: Rättade stavning
Citera
2022-12-17, 13:50
  #8
Medlem
Trafiklärare handlar till 99% om personkemi. Jag hade kollegor när jag jobbade i branschen, som jag avskydde hur de gjorde, men de elever som gillade de lärarna ville absolut inte köra med någon annan.

Så, personkemi. Det som fungerar för mig fungerar inte för dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback