2014-04-02, 01:44
Medlem
NymanDiciplins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasBenadutti
Jag va väldigt väldigt deprimerad förr i tiden, tills jag insåg vilken jävla bluff allting i den här världen är! det ända ni eftersträvar är frihet och det får ni inte av pengar eller matriellating utan det sitter i mentalt, folk sitter i menatala fängelser nu förtiden, ni måste låta era att vara fria mentalt!3
ni formar eran egen verklighet, ni väljer ifall ni tar åt er av det andra säger, allting speglas ifrån dig själv som människa, det finns ingenting matriellt som kan ge dig ett längre lugn, allting sitter i er själva och allting som ni har lärt er i skolan behöver inte vara sant, gå ut och gör era egna misstag, bygg era egna liv/verksamheter allt går! alla är kontektade med varandra! HJälp varandra! va snälla! ge bra energi!

detta samhället vill inte erat bästa, detta samhället gynnar banker och vissa familjer.. Tänk ifall du hade filmar världen uppifrån och snabbspolat, det hade sett ut som en pump, människan går till jobbet 08.00 kommer hem 17.00. DET ÄR INTE VERKLIGHETEN, DET FINNS MYCKET MER ÄN DET!!!! Sov gott! =)

Fint sagt!
Sov gott!
Citera
2014-04-02, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Croissant
Känner du någon som tog livet av sig? Jag är ledsen för det.

Jag tror nästan ingen tar livet av sig för att samhället är svårt utan att det helt är någon kombination av svår mental sjukdom + eventuellt knark.
skojar du eller?
det hadnlar visst om att samhället är svårt... och människorna i det! om man känner att man inte har några att leva för.. inte något att leva för.. och inte tror det kommer vända.. då är självmordet inte långt borta!
Citera
2014-04-02, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NymanDiciplin
Fint sagt!
Sov gott!

Du känner igen dig i det jag skrev, det är sanning. =) folk är fett omedvetna! ifall någon i detta forumet skulle råka känna sig ångest fylld osv så får ni jätte gärna höra av er till mig, jag lovar att jag kommer lösa det utan droger! tro inte på mentala sjukdomar som borderline osv!
Citera
2014-04-02, 02:30
Medlem
Croissants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AUnatur
skojar du eller?
det hadnlar visst om att samhället är svårt... och människorna i det! om man känner att man inte har några att leva för.. inte något att leva för.. och inte tror det kommer vända.. då är självmordet inte långt borta!

Det går över efter att man skurit lite i handlederna. Eller sagt till mamma att man ska göra det. Det är helt andra människor som tar livet av sig.
Citera
2014-04-02, 05:55
Bannlyst
1. Varför ska de svaga tryckas ner till den grad att de slutligen tar livet av sig eller förstör sina liv på andra sätt?

2. Vad anser du själv om dagens hårda samhälle? Vad anser du om att man hela tiden hittar vad som är fel istället för att belysa folks goda sidor?[/b][/quote]

De här frågorna har jag ställt mig själv så ofta och jag är glad över att jag ställer de för vem vet jag själv kanske hade varit ett mobbande, översittande och narcissistiskt dumhuvud.
Och sen om man frågar en som beter sig som en osocial och elak människa brukar de säga att det handlar om överlevnad vilket är en dum jävla ursäkt för att bete sig som en översittare.

Och sedan det här du säger om att människor nästan bara poängterar dåliga saker är i många fall människor som helt enkelt inte "vågar" säga de bra sakerna för man vet inte hur mottagaren kommer reagera. Många är väldigt osäkra inombords så om man ger de en komplimang tro man att de är ute efter en t ex.

När det gäller detta ämne är samhället verkligen upp och ner. Det är väldigt respektlöst nu för tiden och det är fett trist. Jag avskyr det emellanåt och försöker helt enkelt att inte själv "hänga med" i social status allt för mycket.

Jag har varit deprimerad och nere många ggr sedan jag klev in i vuxenvärlden och mycket av det har berott på människor med onda/elaka intentioner.

Och sedan det här som många älskar att säga att de blir starkare av motgångar och annat.
I flesta fall är det total skitsnack.

Antingen blir man visare eller känslomässigt mer avtrubbad.

Detta var mina 5 cent ^^
Citera
2014-04-02, 13:12
Medlem
Mer kärlek och mindre makt begär då blir det bra
Citera
2014-04-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasBenadutti
Jag va väldigt väldigt deprimerad förr i tiden, tills jag insåg vilken jävla bluff allting i den här världen är! det ända ni eftersträvar är frihet och det får ni inte av pengar eller matriellating utan det sitter i mentalt, folk sitter i menatala fängelser nu förtiden, ni måste låta era att vara fria mentalt!3
ni formar eran egen verklighet, ni väljer ifall ni tar åt er av det andra säger, allting speglas ifrån dig själv som människa, det finns ingenting matriellt som kan ge dig ett längre lugn, allting sitter i er själva och allting som ni har lärt er i skolan behöver inte vara sant, gå ut och gör era egna misstag, bygg era egna liv/verksamheter allt går! alla är kontektade med varandra! HJälp varandra! va snälla! ge bra energi!

detta samhället vill inte erat bästa, detta samhället gynnar banker och vissa familjer.. Tänk ifall du hade filmar världen uppifrån och snabbspolat, det hade sett ut som en pump, människan går till jobbet 08.00 kommer hem 17.00. DET ÄR INTE VERKLIGHETEN, DET FINNS MYCKET MER ÄN DET!!!! Sov gott! =)

Eloge
Citera
2014-04-02, 20:05
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varianto
Mer kärlek och mindre makt begär då blir det bra

Jo det ligger väl en del i det även om det inte alltid är så enkelt att få det att fungera i praktiken. Men jag håller heller inte med de som säger saker i stil med att man ska sluta bry sej i jobb etc och skaffa sej ett liv istället. Individer är ju olika på grund av olika livserfarenheter med mera så man gör det lite enkelt för sej om man använder såna framgångsramsor. Mer individanpassade lösningar behövs tror jag
Citera
2014-04-02, 21:09
Medlem
lucifersatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coyoteroadrunner
Det är väldigt många i min bekanskapskrets som tagit livet av sej. Har tappat räkningen vid det här laget, börjar bli något av en epidemi.....

Hur gammal är du? Känner du många? Vilka typer av kretsar har du bekanta i? Normala människor? knarkare? kriminella?

Jag känner ingen som har tagit livet av sig, klart att jag har hört att någon som känner någon som tagit sitt liv. Eller någons släkting, men ingen jag känner personligen. Jag har kanske inte så stor krets så kan ju vara därför.
Citera
2014-04-02, 21:23
Medlem
coyoteroadrunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lucifersatan
Hur gammal är du? Känner du många? Vilka typer av kretsar har du bekanta i? Normala människor? knarkare? kriminella?

Jag känner ingen som har tagit livet av sig, klart att jag har hört att någon som känner någon som tagit sitt liv. Eller någons släkting, men ingen jag känner personligen. Jag har kanske inte så stor krets så kan ju vara därför.

Folk tror väl att man jobbar på psyket när man kläcker ur sej såna kommentarer om att många tar självmord. Men jag är bara en medelålders knegare med begränsat umgänge. Allt är ju relativt när man talar om siffror och många var kanske ett starkt ord. Men det är flera personer i min umgängeskrets som har begått självmord, de flesta i medelåldern och en som pensionär. Tycker att det verkar vara ganska vanlig dödsorsak....
Citera
2014-04-03, 02:07
Medlem
Chianti68s avatar
Känner en underbar kille som tog livet av sig pga familjen och samhället svek honom. Han blev 22 år. Jag förstod varför han gjorde det och jag hade nog gjort likadant. Han hade kraftig ADHD/Damp inte aggressiv bara superglad och väldigt pratig. Tyvärr har samhället ingen tolerans för dom lite annorlunda individerna.

Själv blev jag mobbad i skolan och psykiskt misshandlad hemma. Detta gjorde mig till en stark person men så är det inte för alla.
Idag har jag depression efter en ovanlig form av stroke som jag fick för 3 år sedan och hjärtsjukdom.
Livet vändes upp och ner och idag är jag sjukpensionär fast jag helst inte vill men måste inse att jag inte kan komma tillbaka till mitt gamla aktiva jag. Förra året försökte jag ta livet av mig, drog till skogs med en liten ryggsäck med filt, tabletter och öl. Byggde mig en hydda överlevde men svag så jag låg och glodde på en hackspett i tre dagar. Jag svänger väldigt i mina självmordstankar, det är hemskt för nu när jag mår bra och tänker på det så vill jag leva men imorgon kan jag vara helt väck och tänker bara på döden.
Citera
2014-04-03, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Chianti68
Känner en underbar kille som tog livet av sig pga familjen och samhället svek honom. Han blev 22 år. Jag förstod varför han gjorde det och jag hade nog gjort likadant. Han hade kraftig ADHD/Damp inte aggressiv bara superglad och väldigt pratig. Tyvärr har samhället ingen tolerans för dom lite annorlunda individerna.

Själv blev jag mobbad i skolan och psykiskt misshandlad hemma. Detta gjorde mig till en stark person men så är det inte för alla.
Idag har jag depression efter en ovanlig form av stroke som jag fick för 3 år sedan och hjärtsjukdom.
Livet vändes upp och ner och idag är jag sjukpensionär fast jag helst inte vill men måste inse att jag inte kan komma tillbaka till mitt gamla aktiva jag. Förra året försökte jag ta livet av mig, drog till skogs med en liten ryggsäck med filt, tabletter och öl. Byggde mig en hydda överlevde men svag så jag låg och glodde på en hackspett i tre dagar. Jag svänger väldigt i mina självmordstankar, det är hemskt för nu när jag mår bra och tänker på det så vill jag leva men imorgon kan jag vara helt väck och tänker bara på döden.

Hur gammal är du? Kan du inte börja jobba halvtid istället? Det måste vara bättre. Man tänker ju mer på skit när man har mycket tid över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in