Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2014-04-06, 13:13
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Det är inte samma sak som att objektifiera eller sexualisera ett folkslag, att bli tänd på en svart kvinnas etnicitet är att sexualisera men att bli tänd på en svart kvinna är ju bara en preferens.
Det är alltså fel att föredra en viss etnicitet, eftersom man då "sexualiserar" en hel etnicitet? har jag förstått dig rätt då?


Citat:
Ja, för de flesta kommunister har ju alltid arbetat för en internationell marknad, globalism, kulturimperialism och fört kampen emot självförsörjning i alla tiden! Adolf Hitler var ju en kämpe för att Tyskland och alla andra europeiska länder skulle vara självständiga, nazisterna kämpade ju emot kommunismens idé om ett rike med flera länder i ett!

Kommunister är ju dessutom de sista som analyserar samhället ur ett klassperspektiv, de ser ju etnicitet före klass. Det vet alla!
Kommunism betyder olika saker för olika människor förstås, precis som nationalism.
Vad som däremot är fastställt är kommunisternas ivriga och besatta "antirasism".
Vad kommunister än gjort och tänkt förut så är "antirasismen" den absoluta kärnan i deras verksamhet idag.


Citat:
Och? Sålänge barnet tyr sig till den skandinaviska arbetarkulturen och båda föräldrarna tillhör underklassen gör det inget. Vi behöver mer underklassfolk, och då skiter vi i om de är helsvenska eller halvsvenska.
Varför inte låta Sverige vara helsvenskt då?
Kommunister verkar ju helt besatta av att göra Sverige "halvsvenskt"...

"vi behöver mer underklassfolk"...............



Citat:
Därför att när man öppet visar sexualiteten så uppstår det problem med sexism,
Du hatar också Pride-paraden alltså?

Citat:
det är enbart i kapitalistiska länder där man sexualiserar och objektifierar kvinnor. Detta problem uppstår enbart i borgerligt styrda länder.
Män är inte objektifierade och sexualiserade då?
Sedan är det väl inte så jävla underligt att vi "sexualiserar".. Vi är ju sexuella varelser vars hela existens bygger på att vi blir kåta på motsatt kön och har sex.
Borgerligt styre är dock förstås inget vidare.
Barbie vs. He-man

Citat:
Dessutom är ens sexualitet och preferens något som ingen annan än sig själv har med att göra.
Spela stor roll då? ifall en tjej berättar sina preferenser för mig och de inte stämmer överrens med mig.. Ska jag känna mig kränkt då och starta ett instagramkonto om det?

Edit: Inlägg nummer 1000, coolt
Citera
2014-04-06, 13:25
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krystall
Jag anser mig vara diskriminerad för att jag tränat på gym i åtta år. Kvinnor ger mig ofta sexistiska kommentarer. Kan man anmäla dessa tro?

Det tycker jag att du ska göra om du anser det vara förolämpning eller sexuellt ofredande. Tänk också på att dessa personer inte har valt att födas med den hudfärg de har. "Vi är alla lika i guds ögon" så att säga.
Citera
2014-04-06, 13:39
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Det tycker jag att du ska göra om du anser det vara förolämpning eller sexuellt ofredande. Tänk också på att dessa personer inte har valt att födas med den hudfärg de har. "Vi är alla lika i guds ögon" så att säga.

Vilket innebär att det är fel att trycka undan svenskarna i deras hemland och sedan pissa på dem och förolämpa dem på alla möjliga vis.

Svenskar har samma existensberättigande som alla andra folk och vi måste säkra vårat folks existens och en framtid för våra vita barn.
Citera
2014-04-06, 13:43
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Vilket innebär att det är fel att trycka undan svenskarna i deras hemland och sedan pissa på dem och förolämpa dem på alla möjliga vis.

Svenskar har samma existensberättigande som alla andra folk och vi måste säkra vårat folks existens och en framtid för våra vita barn.

Och på vilket sätt trycker personerna på Instagram undan svenskar? Samt på vilket sätt gör de de vita barnens framtid osäker?
Citera
2014-04-06, 13:58
  #53
Medlem
Är det inte dags att skaffa ett konto vitkvinna??
Citera
2014-04-06, 15:00
  #54
Avstängd
Applejackss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarLodbrok
Det är alltså fel att föredra en viss etnicitet, eftersom man då "sexualiserar" en hel etnicitet? har jag förstått dig rätt då?

Det är en sak att tända på en etnicitiet, att älska en kvinna bara för att hon har den etnicitet hon har, även om hon är en bitch. Att dock föredra kvinnor av en viss etnicitet men låta personligheten avgöra är en annan sak.

Citat:
Kommunism betyder olika saker för olika människor förstås, precis som nationalism.
Vad som däremot är fastställt är kommunisternas ivriga och besatta "antirasism".
Vad kommunister än gjort och tänkt förut så är "antirasismen" den absoluta kärnan i deras verksamhet idag.

Kommunister säger att alla problem i samhället blir lösta av klasskamp. Dessa grupper som är besatta av antirasism i första hand är socialmoderater och vänsterpartister - som har blivit socialdemokrater. Jag är med i kommunistiska rörelser och det är extremt sällan vi talar om rasism eller antirasism.

Skilj på kommunism och reformism.

Citat:
Varför inte låta Sverige vara helsvenskt då?
Kommunister verkar ju helt besatta av att göra Sverige "halvsvenskt"...

"vi behöver mer underklassfolk"...............

Jag skiter i om massorna är svenska eller halvsvenska, jag vill att underklassen i landet skall organisera sig. Jag gav ett exempel som svar på ditt argument. Etnicitet är totalt oviktigt, och jag skiter i vilken etnicitet en människa har. Det är klassen som är den viktigaste. Att du sedan leder in debatten som egentligen går utanför detta ämne och leder in den på etnicitet är en annan.

Citat:
Du hatar också Pride-paraden alltså?

Ja, jag spyr på den.

Citat:
Män är inte objektifierade och sexualiserade då?
Sedan är det väl inte så jävla underligt att vi "sexualiserar".. Vi är ju sexuella varelser vars hela existens bygger på att vi blir kåta på motsatt kön och har sex.
Borgerligt styre är dock förstås inget vidare.
Barbie vs. He-man

Jo, det blir de. Sexism gäller väl åt alla håll, eller har jag fel?


Citat:
Spela stor roll då? ifall en tjej berättar sina preferenser för mig och de inte stämmer överrens med mig.. Ska jag känna mig kränkt då och starta ett instagramkonto om det?

Ja, gör det. Alla verkar ju göra det så det är inget som hindrar att ännu ett svartkvinna-konto skapas.
Citera
2014-04-06, 17:31
  #55
Avstängd
Krystalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Det tycker jag att du ska göra om du anser det vara förolämpning eller sexuellt ofredande. Tänk också på att dessa personer inte har valt att födas med den hudfärg de har. "Vi är alla lika i guds ögon" så att säga.

Så varje gång en kvinna öppnar käften ska anmälningarna hagla, eftersom jag anser mig vara kränkt?
Citera
2014-04-06, 19:33
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Och på vilket sätt trycker personerna på Instagram undan svenskar? Samt på vilket sätt gör de de vita barnens framtid osäker?

Är inte det alldeles uppenbart?
Duvet, en gång i tiden befolkades våra förorter, Södertälje och t.ex restaurangbranchen utav svenskar, idag har vi massiv bostadsbrist och arbetslöshet istället samt en jäkla massa utlänningar i våra lägenheter och på våra arbetsplatser.

Att detta i samband med skenande kriminalitet gör våra barns framtid osäker är väl alldeles uppenbart?

Citat:
Ursprungligen postat av Applejacks
Det är en sak att tända på en etnicitiet, att älska en kvinna bara för att hon har den etnicitet hon har, även om hon är en bitch. Att dock föredra kvinnor av en viss etnicitet men låta personligheten avgöra är en annan sak.
Jag ställer mig tveksam till att "problemet" med att folk älskar ALLA ur en etnicitet enbart baserat på etniciteten är särskillt stort.
Personligen föredrar jag svenska kvinnor.

Fattar ärligt talat inte riktigt vad för problem du ser och hur detta ens nästan skulle kunna vara ett samhällspolitiskt problem?


Citat:
Kommunister säger att alla problem i samhället blir lösta av klasskamp. Dessa grupper som är besatta av antirasism i första hand är socialmoderater och vänsterpartister - som har blivit socialdemokrater. Jag är med i kommunistiska rörelser och det är extremt sällan vi talar om rasism eller antirasism.

Det är inte intrycket man får som utomstående iaf, det är sällan socialdemokrater som står i rånarluvor och gapar efter nationalister som vill göra sina röster hörda.



Citat:
Jag skiter i om massorna är svenska eller halvsvenska, jag vill att underklassen i landet skall organisera sig. Jag gav ett exempel som svar på ditt argument. Etnicitet är totalt oviktigt, och jag skiter i vilken etnicitet en människa har. Det är klassen som är den viktigaste. Att du sedan leder in debatten som egentligen går utanför detta ämne och leder in den på etnicitet är en annan.

Ifall du/ni skiter i etnicitet, varför inte hjälpa till att stoppa massinvandringen då den saboterar så oerhört mycket för den svenska underklassen?
Har du aldrig funderat över vilka som ligger bakom och vilka som tjänar på den form av invandring som bedrivs i dag?

Citat:
Ja, jag spyr på den.

Härligt.

Citat:
Jo, det blir de. Sexism gäller väl åt alla håll, eller har jag fel?
Nej, det är rätt, men jag tycker det s.k "problemet" är väldigt litet.



Citat:
Ja, gör det. Alla verkar ju göra det så det är inget som hindrar att ännu ett svartkvinna-konto skapas.

Jag är dock en vit man och långt ifrån så patetisk.
Jag skiter väl fullständigt i andra människors preferenser eller om de vill dela med sig.
Eller.. Ibland kan det väl vara kul att höra .. Men knappast jag lägger särskillt mycket energi på, åt något håll.
Citera
2014-04-06, 22:44
  #57
Medlem
MalachiYorks avatar
Svarta kvinnor har setts som lättfotade sexobjekt ända sedan kolonialismen, Sara Baartman är en nyckelperson imon ämnet, använd google.


Vad kan svarta kvinnor göra för att sluta ses som sexobjekt?

- Sluta skaka rumpan för den vita mannen som inte vill något annat än att tjäna pengar på er.

- Bojkotta mainstream media och allt som kommer från Hollywood, för Hollywood avskyr intellegenta svarta människor därför tar de ofta tillfällen de får att förödmjuka svarta. (Men de är bara en konspiration jag och andra delar).

- Sluta använda skit i ert naturliga hår! Löshår, peruk, weaves som inte är erat ser bara patetiskt ut. Våga vara naturliga och visa att den vita kvinnan inte är erat skönhets ideal, då kanske folk börjar ta dessa på någor större allvar.


Som sagt det här är bara mina funderingar, inget ren fakta.
Citera
2014-04-07, 11:11
  #58
Medlem
Kvinnor som blir objektifierade? ojoj det här var verkligen något nytt! eller inte ...

Kan någon i hennes närhet snällt förklara för henne att detta är ett kvinnoproblem, inte ett svart problem.
Citera
2014-04-07, 11:22
  #59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av fuckthew0rld
Är det inte dags att skaffa ett konto vitkvinna??

Glöm inte kontot vitman!
Citera
2014-04-08, 00:55
  #60
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySTruman
Och på vilket sätt trycker personerna på Instagram undan svenskar? Samt på vilket sätt gör de de vita barnens framtid osäker?

Fundera på det du! När du har ett svar, dela gärna med dig här. Kanske skriva en bok om saken?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback