2014-04-01, 15:36
Medlem
Finskpinnes avatar
Hej!

Är det någon som tränar där och kan berätta om det är ett någorlunda fräscht, trevligt och välutrustat gym? Vilka tider brukar det vara mest folk? Finns det benpress?
Orsaken till att jag vill träna just där är ju priset plus att jag rör mig kring Hornstull så gott som dagligen. Om det är till någon hjälp så är jag är främst intresserad av styrketräning i maskin (är inte van att använda fria vikter) samt konditionsträning (gärna crosstrainer).
Citera
2014-04-01, 15:54
Medlem
Nu var det ett halvår sedan jag tränade där, men kan säga att det inte var fräscht i duschen och omklädningsrummet. Tränade kvällstid runt åttatiden och då var det halvfullt, främst i friviktsavdelningen. Ett av de mer sunkiga 24/7 gym jag varit på. Men detta var drygt ett halvår sedan, kan ju ha ändrats.
Citera
2014-04-01, 16:23
Medlem
Finskpinnes avatar
Jag hade hoppats på att det skulle vara ett av de mindre sunkiga Fitness-gymmen (med tanke på att det ligger i Hornstull), tji fick jag. "Man får vad man betalar för", antar jag. Hmm, kanske får överväga ett dyrare gym även om det kommer svida i plånboken. Vill ju ha en fräsch och trivsam träningsmiljö så att jag inte tappar motivationen helt.
Citera
2014-04-01, 16:39
Bannlyst
du har väl friskis där också liksom nordic wellness på hornsgatan förslagsvis besöker du alla tre den tidpunkt på dygnet du tänkt träna och jämför dom med varandra.
Citera
2014-04-01, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finskpinne
Jag hade hoppats på att det skulle vara ett av de mindre sunkiga Fitness-gymmen (med tanke på att det ligger i Hornstull), tji fick jag. "Man får vad man betalar för", antar jag. Hmm, kanske får överväga ett dyrare gym även om det kommer svida i plånboken. Vill ju ha en fräsch och trivsam träningsmiljö så att jag inte tappar motivationen helt.

Alla dessa lågpris-skit-gym a la Always 24 och 24seven är sunkiga
Jag fattar inte att folk orkar betala till dom.
Citera
2014-04-01, 17:56
Bannlyst
Precis som med de flesta andra fitness 24 gym så är bristen på utrustning slående samtidigt som det är en sjuk överbelastning av personer. Dålig service och dålig hygien går hand i hand med Fitness 24s företagskultur...
Citera
2014-04-01, 21:01
Medlem
Finskpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pajson13
Alla dessa lågpris-skit-gym a la Always 24 och 24seven är sunkiga
Jag fattar inte att folk orkar betala till dom.

Har inte tidigare tränat på lågpris-gym så ville ta reda på ifall det kunde vara värt det. Orsaken till att jag startade tråden är för att jag nu är student och inte har så mycket pengar att svänga runt med längre.
Citera
2014-04-01, 21:15
Medlem
Finskpinnes avatar
Ja, det får bli att kika på andra gym i närheten, tack för svaren!
Citera
2014-04-01, 21:45
Medlem
Jag brukar gymma på NW Hornstull. Är du student blir det ganska billigt.

Klubben ifråga är inte helt färsk, men stämningen är skön och det brukar inte vara så mycket folk. Finns dessutom två squatställningar och hantlar upp till 40 KG tror jag. Öppet 05-23. Du kan provträna en vecka gratis
Citera
2014-04-01, 22:08
Medlem
Zevs1337s avatar
24/7 Hornstull är bland de allra första gymmen som öppnades tror det var 2006 eller 07, har tränat där i princip varje vecka i 2 år och det är nog mitt favorit gym. Benpress finns men det är en äldre maskin, alla maskiner är gamla maskiner men de funkar helt klart den ena Smith maskinen är dock väldigt seg och trög. Dom gjorde om för ett par månader och gjorde vikt området lite större men den senaste tiden har jag tränat på fridhemsplan eftersom jag nu jobbar i närheten. Det finns hantlar upp till 40 kg och de är av äldre modell och inte dom nya bulkiga gummi hantlarna som jag personligen inte gillar.

Senaste tiden har det varit mycket folk där om du ska träna så var inte där runt kl 17 för då är det fullt iaf den senaste tiden efter nyår. Det finns också ett 24 sun solarium ifall du gillar att sola.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in