Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-04-19, 12:01
  #37
Medlem
Smokey-the-bears avatar
Personligen så brukar jag säga att folk med dåligt psykle inte har nåt med droger att göra överhuvudtaget (Med droger menar jag givetvis dom droger du tar för att benga ner dig)
Du borde sluta direkt tycker jag, synd för en annars så härlig ört.
Citera
2014-04-20, 03:07
  #38
Medlem
Cannabis är inget för mig, mår bara dåligt av det. 4 av 7 gånger så har jag fått "snetripp" "snea" "akutpsykos". Och kan inte förklara hur jag känner, eller mår. Upp är ner, jorden är på väg att gå under, har riktig ångest och är rädd, livrädd. Började gråta igår, under nojjan jag råkade ut för, trodde jag skulle dö, kunde inte andas, eller röra mig. Allt är läskigt, och man tror på det till 100 %. Man kan inte kontrollera något. Det känns även som att man lever i loopar, att man inte lever i nuet, man ser sig själv, och typ" Fan jag har varit med om detta förr", och det blir så om och om igen, Precis som TS beskriver, och det gör att jag då blir livrädd, och tror jag kommer dö.

Kan liksom inte kontrollera världen man kommer in i, allt är fel. Tråkigt nog:/

Och nu när jag är nykter, och försöker komma ihåg hur det var, så kan jag inte tro på mig själv, liksom hur kan jag ha mått så dåligt? Låter liksom otroligt.

Rädsla, panik, ångest och en värld man inte kan kontrollera är vad weed ger mig.

Inget roligt att gå igenom! Tror inte den världen man besöker är något för mig så har bestämt mig för att lägga weed på hyllan.

Skrattar lite för mig själv, och tror inte på mig själv.
Citera
2014-04-20, 18:23
  #39
Medlem
Mommejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageExtreme
Cannabis är inget för mig, mår bara dåligt av det. 4 av 7 gånger så har jag fått "snetripp" "snea" "akutpsykos". Och kan inte förklara hur jag känner, eller mår. Upp är ner, jorden är på väg att gå under, har riktig ångest och är rädd, livrädd. Började gråta igår, under nojjan jag råkade ut för, trodde jag skulle dö, kunde inte andas, eller röra mig. Allt är läskigt, och man tror på det till 100 %. Man kan inte kontrollera något. Det känns även som att man lever i loopar, att man inte lever i nuet, man ser sig själv, och typ" Fan jag har varit med om detta förr", och det blir så om och om igen, Precis som TS beskriver, och det gör att jag då blir livrädd, och tror jag kommer dö.

Kan liksom inte kontrollera världen man kommer in i, allt är fel. Tråkigt nog:/

Och nu när jag är nykter, och försöker komma ihåg hur det var, så kan jag inte tro på mig själv, liksom hur kan jag ha mått så dåligt? Låter liksom otroligt.

Rädsla, panik, ångest och en värld man inte kan kontrollera är vad weed ger mig.

Inget roligt att gå igenom! Tror inte den världen man besöker är något för mig så har bestämt mig för att lägga weed på hyllan.

Skrattar lite för mig själv, och tror inte på mig själv.

Grejjen med Weed är ju dock att du är kvar i samma värld som du var i innan. Det är dina tankar som får dig att tro något annat. Du är antagligen en av dom personerna som inte ska ta några droger alls. Allt sitter i ditt psyke. Antagligen dina "minnen" från första gången du sneade som spelas upp igen i ditt undermedvetna och du tänker på det igen, och vad händer då? ja det går åt helvete. Men som jag sagt tidigare i tråden. Alla människor är inte "anpassade" om vi ska kalla det så, att bruka droger. Vissa snear på Cannabis, andra inte. Vissa kan dricka. andra inte. Vissa kan peta i sig varenda substans på jorden utan att må dåligt, Jag själv är iaf en av skaran som kan peta i mig vad som helst utan att man snear eller mår dåligt. Gäller att du känner din limit, och vet vad ditt psyke klarar av.

TESTA inga andra droger bara. Absolut inga hallucigener eller dagar av tjack race. Då kommer du få spendera tid på psyket.
__________________
Senast redigerad av Mommejr 2014-04-20 kl. 18:26.
Citera
2015-09-08, 00:24
  #40
Medlem
TaeYeonGoos avatar
Exakt samma skit som händer TS har hänt mig VARJE gång jag rökt....har inte rökt nu på flertal månader fastän grupptryck bland polare osv...Har bestämt mig att jag ogillar cannabis grovt då jag bara mår skit av det. Blir dock ofta självmordsbenägen av cannabis och börjar må dåligt av i princip allt som händer. Hör röster som åker hit och dit och får för mig konstiga saker och får hetsätnings grejer tills jag kräks....sen fortsätter jag äta och äter ALLT, även saker jag aldrig skulle äta som nykter. Blir ofta oförmögen att kunna röra mig också.

Det räckte med 1-3 bloss av en svag jolle för mig att bli helt galen medans mina polare kunde rökt halva själv och bara bli trött..Dock är jag på utredning för schizofreni så kanske har något med det att göra...
Citera
2015-09-08, 11:49
  #41
Medlem
Små mängder gärna strains med bra cbd ratio
Använd med fördel en Vaporizer då man kan dosera på ett helt annat sätt än när man bränner

Anpassa dos efler dig själv Skit i polarnas tolerans när du äger din dos kommer du sakta palla några extra bloss

Om det inte nu var andra underliggande orsaker

Var rädd om sig så blir det nog bra
Citera
2015-09-08, 13:11
  #42
Medlem
Frozenpowders avatar
om du känner dig schizofren så skaffa medicin mot det, annars ge upp rökandet inte så jävla svårt..
Citera
2015-09-08, 13:30
  #43
Medlem
CCCowboy1s avatar
Du är för ung för att röka. Ditt psyke är inte välutvecklat ännu.
Citera
2015-09-08, 13:36
  #44
Medlem
Rök inte som barn är tumregeln.
Citera
2015-09-08, 14:37
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av powerade0
Kön: Man
Ålder: 17

Började röka weed för första gången för ca 1 år sedan, hade aldrig haft något psykiskt problem och mådde i princip alltid bra. Under den perioden kunde jag även röka helt utan några problem, kunde i princip ta hur många bloss som helst utan att må dåligt.


Men nu under den senaste tiden (det började efter Jul) så vekar det inte som om jag kan röka det längre. Nu när jag försöker att röka så snear jag väldigt hårt, blir nedstämd och får nåra typ av schizofrena "känslor". Får även en känsla av att jag inte lever i nuet, allt har redan skett och jag lever bara livet om och om och om igen. Om jag tex ser på en helt ny film på bio så känner jag igen varje scen som om jag såg filmen igår.
Det sker även om jag bara tar få bloss som 3-5 stycken. Det kan heller inte vara någon typ av stark strain eftersom jag prövat massa olika med samma resultat, och mina polare kan röka det utan problem.

Jag har nu även börjat märka att det håller i sig, även när jag inte rökar på flera dar så får jag sådana känslor. Kan tydliggöra att detta får mig att må Väldigt dåligt.

Vad kan vara anledningen till att jag upplever allt så? Kommer det att gå över?



Ett tips, ta bort inlägget.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback