Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-01, 00:10
  #1
Medlem
Som rubriken låter!

Har funderat mycket med mina kompisar på jobbet från somalia, pakistan med flera.

Invandring till västerländska länder gör att barnen måste ta ett steg ifrån och annama västerländska värderingar. Dom i sin tur tar med ett flertal till. När dom sen reser hem berättar hur man sen kan leva förstör nog mera och får folk att tvivla.

mina tankar är!

finns det linjer med kristendomen som vi kan dra slutsatser från eller är jag helt ute och cyklar ?

Är detta en strategisk plan att bli av med tron för en stor del av världen ?

Ser mig som kristen men lever efter vad jag ser som sunda budskap.
Citera
2014-04-01, 00:14
  #2
Medlem
Albozs avatar
Islam kommer aldrig att gå under. Kan vara bedrövligt att höra men sanningen är som den är.
Citera
2014-04-01, 00:18
  #3
Medlem
Zelogaths avatar
Det är naturligt att ta seden dit man kommer, barn som föds eller växer upp i ett land tenderar att ta efter landets etiska regler och kultur eftersom barn lär sig snabbt.

Att det skulle vara någon slags "taktisk medvetenhet" att ta in folk från andra länder till Sverige för att sekularisera dem från sin ursprungliga kultur tror jag inte utan det är en bieffekt helt enkelt.
Citera
2014-04-01, 00:20
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Som rubriken låter!

Har funderat mycket med mina kompisar på jobbet från somalia, pakistan med flera.

Invandring till västerländska länder gör att barnen måste ta ett steg ifrån och annama västerländska värderingar. Dom i sin tur tar med ett flertal till. När dom sen reser hem berättar hur man sen kan leva förstör nog mera och får folk att tvivla.

mina tankar är!

finns det linjer med kristendomen som vi kan dra slutsatser från eller är jag helt ute och cyklar ?

Är detta en strategisk plan att bli av med tron för en stor del av världen ?

Ser mig som kristen men lever efter vad jag ser som sunda budskap.

Känns snarare som om vi blir islamiserade.
Citera
2014-04-01, 00:23
  #5
Medlem
Du har förmodligen helt rätt "my dear wathsson"

Tråden ligger i konspirationsteorier är där ligger den nog bra

Det jag hör mycket runt mig är att en del måste gömma en del saker som dricka, festa , tjejer eller att man bara har en kondom i fickan.

Sen tror jag många går ifrån den gamla läran och blir, om jag säger det rätt nu. Lutherska ?

Man tar det bästa och gör något nytt lite som vi i skandinavien har gjort.
Citera
2014-04-01, 08:18
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Är detta en strategisk plan att bli av med tron för en stor del av världen ?
Strategin fungerar först när ursprungslandet är helt tömd på muslimer.
Citera
2014-04-01, 13:57
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
Strategin fungerar först när ursprungslandet är helt tömd på muslimer.


Men om vi säger 10 år senare kanske vi får en liberal syn som kan förändra och förbättra på vissa fronter ??
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback