Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-10, 23:11
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jag tror att självförtroendet kom från henne själv och nog har hon väl själv tagit ansvar för sina studier..?

Dessutom så har det funnits starka kvinnor innan feminismen, eller menar du verkligen på fullaste allvar att kvinnor är värdelösa utan feminism?!?

Det har alltid funnits starka, begåvade och duktiga kvinnor precis som det funnits män.
Kruxet är att genom historien så har dessa haft det avsevärt svårare att utnyttja sina talanger än vad motsvarade man haft. Denna "kontinental fläkt" hade för 100 år sen säkerligen inte kunnat studera juridik. Och vilken ideologi bråkade som fan för att hon skulle få det?
Eller tror du möjligen att den tro som TS verkar dyrka har lagt ens 2 kräklor ihop för att bidra till kvinnors rättigheter? Sitter fortfarande svarta kåpor och anser att kvinnor inte kan bli präster i Sverige. Och i Rom sitter ett gammalt russin och tycker att människor inte ska ha rätt använda preventivmedel. Sunkigt var ordet.
Citera
2014-04-10, 23:17
  #26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Jag håller med om allt du skriver.

Många män är otacksamma gentemot kvinnor för alla de gåvor de får och har fått. Många män är individualistiska och egoistiska och tänker bara på sig själva, och kräver bara massa saker. Det är verkligen en synd som vi män har gjort oss skyldiga till, och som jag hoppas vi kan åtgärda i framtiden.

Men samtidigt måste man förstå att det grundläggande problemet är individualism och egoismen. Feminismen som ideologi går bara ut på att kvinnor ska lära sig att bli lika egoistiska som män. Vi måste börja rikta bort fokus från den sjukliga individualism, vilken feminismen bara är en variant av -- och istället börja koncentrera oss på hur vi som kollektiv (svenska män och kvinnor) ska kunna jobba tillsammans för en ljusare morgondag. Dagens könskamp gynnar ingen.

Jag tror på mannen och jag tror på kvinnan men vi måste gå tillsammans. Ta varandra i handen och gå tillsammans. Sluta kräv av kvinnor att vara något vi inte själva vill vara och då vi säger ifrån så fortsätter man att göra illa istället för att lyssna: Vad är det hon säger? Feminismens största uppgift är nog att få männen att se sig själva ur ett mänskligt perspektiv med känslor. Inte att bli lika egoistiska som män. Vi kvinnor ber er att titta på rollen ni har. varför vill man behålla egoismen? Vad vinner ni på den? Vad förlorar ni på att avstå? Vi är ju här, vi kvinnor! Varför vill vissa eller många män stänga oss ute och bestämma vem som skall vara med i den så kallade eliten? Män har inte egenrätt till samhället. Feminismen är väl ändå inte ute efter att ta bort mannen och hans egenskaper, tänk logiskt. Det vore det samma som att utrota oss själva.
Det handlar väl om att vi alla har rätt till det alla har rätt till. Ingen skall tro att bara för att man är en man så är det mannens ord som är de viktigaste eller mannens beslut och behov som styr samhällets normer och uppbyggnad. Sluta kämpa för något som inte fungerar! Vad är den riktiga rädslan för er män? Att ni skall bli behandlade av oss kvinnor som ni behandlat oss? Vi har inga hämndtankar. Vill bara bli respekterade för den människan vi fötts till att vara. Det är allt det handlar om. Vill du ha respekt måste du själv dela med dig av respekten. Så ser då jag på det hela.
Citera
2014-04-10, 23:21
  #27
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Det har alltid funnits starka, begåvade och duktiga kvinnor precis som det funnits män.
Kruxet är att genom historien så har dessa haft det avsevärt svårare att utnyttja sina talanger än vad motsvarade man haft. Denna "kontinental fläkt" hade för 100 år sen säkerligen inte kunnat studera juridik. Och vilken ideologi bråkade som fan för att hon skulle få det?
Eller tror du möjligen att den tro som TS verkar dyrka har lagt ens 2 kräklor ihop för att bidra till kvinnors rättigheter? Sitter fortfarande svarta kåpor och anser att kvinnor inte kan bli präster i Sverige. Och i Rom sitter ett gammalt russin och tycker att människor inte ska ha rätt använda preventivmedel. Sunkigt var ordet.
Såja, lugn och fin. Får intrycket av att ditt artilleri handlar om avundsjuka.
Dessutom undrar jag vad Påven har med detta att göra.

Det är krut i utländska brudar utan att behöva curlas av nån statsfeminism. De har även en avslappnad stil medvetna om sitt mänskliga värde och har inget behov av att trumpeta ut en massa floskler. Svenska tokfeminister har däremot fullt upp med att hävda sig själva, bl a genom att hylla nåt så sjukligt som feminazism.
Jag önskar ärtan på planet all lycka till, och jag är övertygad om att hon kommer att fixa det - oavsett vad avundsjuka svenska feminazister tycker och önskar.
Citera
2014-04-10, 23:23
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tror på mannen och jag tror på kvinnan men vi måste gå tillsammans. Ta varandra i handen och gå tillsammans. Sluta kräv av kvinnor att vara något vi inte själva vill vara och då vi säger ifrån så fortsätter man att göra illa istället för att lyssna: Vad är det hon säger? Feminismens största uppgift är nog att få männen att se sig själva ur ett mänskligt perspektiv med känslor. Inte att bli lika egoistiska som män. Vi kvinnor ber er att titta på rollen ni har. varför vill man behålla egoismen? Vad vinner ni på den? Vad förlorar ni på att avstå? Vi är ju här, vi kvinnor! Varför vill vissa eller många män stänga oss ute och bestämma vem som skall vara med i den så kallade eliten? Män har inte egenrätt till samhället. Feminismen är väl ändå inte ute efter att ta bort mannen och hans egenskaper, tänk logiskt. Det vore det samma som att utrota oss själva.
Det handlar väl om att vi alla har rätt till det alla har rätt till. Ingen skall tro att bara för att man är en man så är det mannens ord som är de viktigaste eller mannens beslut och behov som styr samhällets normer och uppbyggnad. Sluta kämpa för något som inte fungerar! Vad är den riktiga rädslan för er män? Att ni skall bli behandlade av oss kvinnor som ni behandlat oss? Vi har inga hämndtankar. Vill bara bli respekterade för den människan vi fötts till att vara. Det är allt det handlar om. Vill du ha respekt måste du själv dela med dig av respekten. Så ser då jag på det hela.

Ganska konstigt svar, då jag sa att jag höll med om det du skrev. Du får nog lära dig att bli mer koncis och tydlig i din argumentationsstil, just nu vet jag inte riktigt vad vi är "oense om". Du bara: "du måste sluta vara rädd", i ett inlägg där jag skrev att egoism måste motarbetas -- förstår inte riktigt kopplingen
Citera
2014-04-10, 23:38
  #29
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Ja du... Tanken är väll att mannen skall stå i skuld för något han ej valt själv?
Med det jag vet om mänskliga rellationer idag. Så skulle jag med ett leende dumpa vilken kvinna som helst på en liten enslig öde ö, om hon hade den inställningen.

Vad anser du själv i skuldfrågan? Valt att bli född har väl ingen. Men nu är du här och någon har lärt dig att både skriva och prata.Från början kunde du inget. OCH innan allt fanns du inte ens. Är det din mammas fel att du finns? Din mormors? Din gammelmormors? Din pappa och farmor då? Var tacksam för att du finns här och nu. Ta del av fläkten från kontinenten istället för att motarbeta för som du vet knäcks ett träd då vinden blåser om det inte ödmjukt böjer sig för vinden. Du verkar redan befinna dig på en öde ö. Ensam och förvirrad. OCH lite arg också. Vad är ditt ansvar i könsfrågan? Skall andra män ändra din situation? Kvinnor? Du då! Vart finns ditt ansvar? Är det bara synd om dig för att du finns till? Den manliga kontinenten och den kvinnliga kontinenten kommer att bli en kontinent vilket du vill eller inte. Ändå har vi kvar kvinna och man.
Citera
2014-04-10, 23:39
  #30
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliga.ansiktet
Ganska konstigt svar, då jag sa att jag höll med om det du skrev. Du får nog lära dig att bli mer koncis och tydlig i din argumentationsstil, just nu vet jag inte riktigt vad vi är "oense om". Du bara: "du måste sluta vara rädd", i ett inlägg där jag skrev att egoism måste motarbetas -- förstår inte riktigt kopplingen

Ja jag vet, förlåt för det! jag blev för ivrig och hade tänkt skriva det utan att citera dig. Det var inte meningen.
Citera
2014-04-10, 23:42
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag vet, förlåt för det! jag blev för ivrig och hade tänkt skriva det utan att citera dig. Det var inte meningen.

Det är lungt

Du skriver lite flummigt, men du verkar ändå ha instinkterna på rätt ställe. Till skillnad från vissa andra i den här tråden..
__________________
Senast redigerad av Heliga.ansiktet 2014-04-10 kl. 23:47.
Citera
2014-04-11, 00:01
  #32
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Såja, lugn och fin. Får intrycket av att ditt artilleri handlar om avundsjuka.
Dessutom undrar jag vad Påven har med detta att göra.

Det är krut i utländska brudar utan att behöva curlas av nån statsfeminism. De har även en avslappnad stil medvetna om sitt mänskliga värde och har inget behov av att trumpeta ut en massa floskler. Svenska tokfeminister har däremot fullt upp med att hävda sig själva, bl a genom att hylla nåt så sjukligt som feminazism.
Jag önskar ärtan på planet all lycka till, och jag är övertygad om att hon kommer att fixa det - oavsett vad avundsjuka svenska feminazister tycker och önskar.

Varför finns det ingen kvinnlig Påve ? Är en man bäst på att vara Påve? Och Präster som är motståndare mot kvinnliga präster anser jag vara galna. De är då verkligen floskiga och omoderna och lider av stor REVIRÅNGEST . Undrar vad som skulle hända om en kvinna blev Påve? vad gäller aborter och sådant? Sluta kalla kvinnor för avundsjuka så fort vi säger något. Det blir bara löjligt. Som en orm som biter sig själv i stjärten diskussion.
Citera
2014-04-20, 12:29
  #33
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Varför finns det ingen kvinnlig Påve ? Är en man bäst på att vara Påve? Och Präster som är motståndare mot kvinnliga präster anser jag vara galna. De är då verkligen floskiga och omoderna och lider av stor REVIRÅNGEST . Undrar vad som skulle hända om en kvinna blev Påve? vad gäller aborter och sådant? Sluta kalla kvinnor för avundsjuka så fort vi säger något. Det blir bara löjligt. Som en orm som biter sig själv i stjärten diskussion.
Undrar fortfarande vad Påven har med detta att göra. Hursomhelst har donnan på planet fixat sin karriär trots att det finns en påve som enligt dig skulle innebära nån form av hinder. Diskussionen om kvinnliga präster har inget med detta att göra, hursomhelst så har hon fixat sin karriär ändå.

Abort har heller inget med detta att göra. I katolska länder är abort tillåtet.
Hursomhelst så har hon ändå lyckats göra karriär.

Blir än mer övertygad om att svenska feminister är avundsjuka på betydligt vassare kvinnor som skapas i kulturer fria från statsfeminism. Jag tror också att dessa kvinnor av feminister uppfattas som hot helt enkelt för att de blir konkurrensutsatta och riskerar att bli av med de privilegier och förmåner som statsfeminismen innebär.
Men för sjutton tjejer, lär av dem och gör nåt själva i stället för att gnälla som bortskämda söndercurlade barnungar. Ni kommer annars att bli frånåkta.

Dessutom heter det att ormen biter sig i svansen.
Citera
2014-04-20, 17:54
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
I övrigt tror jag han får vara glad över att hon var just aningslös när det gällde vad hans lilla begränsade tankevärld sysslade med samtidigt som hon försökte tala om det som för henne var viktigt - juridik.
Haha, är det kvinnan som ska bestämma samtalsämnet också? Ni feminister är så roliga.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback