Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-31, 23:47
  #1
Medlem
bigpetes avatar
Det här blir ett hyfsat långt inlägg men det är mest för att få med detaljer.

Träffade en tjej på nätet i början av förra året. Vi snackade en del och märkte ganska snabbt att vi hade sjukt mycket gemensamt; musiksmak, mat, intressen, åsikter, med mera. Efter ett tag uppstod det känslor från bådas håll, vi började träffas IRL och blev tillsammans. I höstas flyttade vi ihop och var hur kära som helst.

Jag har varit i bra förhållanden innan, till o med varit gift, men inget kom ens i närheten av det här förhållandet. She's the one liksom Och det var ömsesidigt. Det enda som egentligen skilde oss åt är att hon har ADHD, som hon inte är medicinerad för. Vi bråkade aldrig (smågnabb ja, men aldrig något riktigt bråk), utan kunde prata fram lösningar på problem som uppstod. Grejen med hennes ADHD innebär bland annat att hon är löjligt kvicktänkt och ser saker långt innan jag ser dem. Hon har även ganska dåligt tålamod. Jag vet att det inte är helt enkelt att vara med någon som har ADHD, men jag var villig att ta den kampen från början och är det fortfarande

Så, julen firade vi med hennes föräldrar högre upp i landet, kommer hem på juldagen. Jag kör till jobb på Annandagen och får ett SMS när jag kommer dit. "Det är nog bäst att vi delar på oss, det var inte meningen att det skulle bli så här, förlåt. Var snäll och flytta ut inom två dagar". WTF liksom? Jag blev ganska chockad minst sagt, men jag tog mitt pick o pack o flyttade ut samma dag, direkt efter jobb.

Jag bestämde mig för att ignorera henne helt ett tag och fokuserade på mig själv (vilket jag gör fortfarande). Har lagt om mina vanor helt; bland annat äter jag nyttigt bara och tränar fem dagar i veckan, köpt nya kläder, hängt med mina vänner osv. Efter nån vecka fick jag ett random mess mitt i natten, typ "har du kvar kvittot till mina hörlurar?" Svarade bara "nej". Sedan var det tyst ett par veckor, så skrev hon nåt oväsentligt igen, fick ett kort svar av mig, och det fortsätter ett tag.

Spola fram till för ca tre veckor sen. Jag är fortfarande vansinnigt kär i tjejen och tänker på henne varje dag. Bestämmer mig för att testa en grej och köper en röd ros och ett kort där jag bara skriver "Jag saknar dig." och lägger utanför hennes dörr. Dagen efter skriver hon och tackar för blomman och börjar skriva till mig ganska mycket och nu messar vi varandra ett antal gånger varje dag. Ingenting om känslor eller så, men på en lugn och vänskaplig nivå. Nu vill jag ju gå vidare till nästa steg, att bli tillsammans med henne igen. Eller ja, det är väl inte direkt nästa steg men det är slutmålet i alla fall. Så hur tycker ni att jag ska gå vidare? Bjuda ut henne på fika och se om hon accepterar, säga vad jag vill direkt, eller vad?
Citera
2014-04-01, 00:26
  #2
Medlem
rejmans avatar
Om hon från ingenstans gjorde slut med dig och bad dig flytta ut inom loppet av 2 veckor så betyder det ju bara att du inte betyder någonting för henne. Jag tror förövrigt att hon snackat med någon annan under tiden och ville knulla med den personen men ville inte vara otrogen mot dig. Om du blir tillsammans med henne igen så kommer historien att repetera sig igen... allting kommer vara bra.. sen en dag kommer sms:et och så åker du ut igen. Varför vill du ens utsätta dig för detta?
Citera
2014-04-01, 02:31
  #3
Medlem
ADHD personer är även väldigt impulsiva. Säger saker de inte riktigt menar.

Men varför flyttade ni ihop så fort och vems idé var det?
Citera
2014-04-01, 08:10
  #4
Medlem
bergslarss avatar
Om du nu verkligen vill försöka satsa på den här tjejen igen så får väl du ocskå skaffa adhd eller om du nu inte skulle lyckas med att få det så borde du iaf börja själv medicinera.







lycka till ...
Citera
2014-04-01, 08:26
  #5
Medlem
Ja fan, inte för att vara elak men mitt råd är håll dig borta eller var beredd på ett stormigt, men intressant liv. Jag har själv adhd och vet exakt hur impulsiv jag kan vara. Det är svårt att förklara men vissa personer med adhd kan få för sig att nu vill jag göra slut,emigrera eller andra ganska drastiska saker även om det är extrema exempel. Och det kan komma som en blixt från klar himmel, inte jätteroligt för omgivningen...

Och yes man är charmig som fan det har jag överlevt på i 50 år . Hennes känslor för dig är säkert äkta men som sagt, du vet aldrig var du har henne, eftersom hon inte själv vet det fullt ut. Och det kan, men behöver inte, vara att hon fått för sig att träffa någon annan, det kan bara vara att hon vill ha lite ensamtid men inte vågar säga det rakt ut, utan hellre gör slut. Vilket är min gissning.

Kom ihåg att när man har adhd så förstår man inte världen alls, eftersom alla ni andra är så konstiga i våra ögon. Om hon är så snabbtänkt som du skriver, vilket är vanligt hos personer med adhd, så har det här säkert bearbetats hundra gånger i hennes huvud innan hon tog beslutet.

Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback