Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2014-04-04, 16:50
  #25
Medlem
Att SMULLOR skulle vara VISA dom försöker bara vara lika Tomten
Citera
2014-04-04, 17:01
  #26
Medlem
Olegskis avatar
Skönt att det finns araber som förstår hur hemsk islam är. En stor kram till er.
Citera
2014-04-04, 18:31
  #27
Medlem
Nej det går inte att "bekämpa" islam. Det kommer bara att gå till helvete eftersom du då sätter dig emot muslimerna. Om man vill ändra religionen måste man arbeta MED den; därigenom kan man ändra den islamistiska synen till en mer liberalistisk syn. Det bör man börja med här i Europa eftersom det har här störst chans att ta fäste. Dessutom tycker jag också man ska jaga ner terroristerna som hundar och avrätta dem som hundar.
__________________
Senast redigerad av transkript 2014-04-04 kl. 18:33.
Citera
2014-04-04, 20:02
  #28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Comradee
Jag är arab ifrån irak och jag är 110% emot Islam eller någon annan religion. Men främst islam. Islam är en väldigt egoistisk och brutal ideologi som uppmanar till våld och terror. Nu gör kristendomen också det men skillnaden är att kristna inte är så religiösa längre och tar bibeln som en nypa salt.

Jag tycker att det är så tragiskt när västerländska länder tillåter att moskéer öppnas. Dessa verksamheter finansieras utav saudie arabien som försöker att få hela världen under sharia lagar och islam. Jag vill berätta för er svenskar som kritiserar islam och muslimer. Ni är inte rasister för det! det är precis som att kritisera Nazism, kommunism eller kristendomen. Islam är en ideologi och inte en ras. Att inte stötta moskéer innebär inte att ni hatar människor ifrån andra länder. Utan att ni är emot ideologin. Jag är själv arab och är helt emot islam :P
Även fast muhammedaner hela tiden försöker att övertala oss om att deras ideologi är fred så är det bara BS.

Kolla syrien och de andra islamiserade länderna och få upp ögonen:


Här ser ni hur islamister avrättar folk i islams namn
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!
http://www.youtube.com/watch?v=U3EwHqvEAXM
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!

Jag anser att man bara kan integrera oreligiösa människor. Religiösa människor mer eller mindre hjärnskadade och är redo och göra allt för att försvara sin ideologi.

Nå vad tycker ni? går islam hand i hand med sverige?

Jag är från ett muslimskt land och avskyr religion också, överhuvudtaget. Detta inkluderar alla sagoböcker. Skillnaden mellan mig och SD-fjantar är att jag inte har problem med folk som väljer att tro. Själv håller jag mig borta från folk som är extremt troende och inte kan acceptera "otrogna" och håller mig till integrerade invandrare som är öppensinnade. Vanliga så kallade "muslimer" som egentligen inte ens är troende räknar jag inte ens för de är som medelsvensson "muslimer på papper".
Citera
2014-04-04, 20:26
  #29
Medlem
kai-grafs avatar
Jag tycker inte att man skall bekämpa islam, eller någon annan religion för den delen, annat än genom goda argument och förnuft. Nu bor det många muslimer i Sverige, och då staten skall tillgodose folks behov är det väl inte så konstigt att det öppnas moskéer? Hade jag fått bestämma hade det inte bott många muslimer i Sverige, men när de väl är här skall religionsfriheten styra. Att du råkar vara arab ger dig väl knappast någon expertis per automatik?
__________________
Senast redigerad av kai-graf 2014-04-04 kl. 20:28.
Citera
2014-04-04, 21:09
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transkript
Nej det går inte att "bekämpa" islam. Det kommer bara att gå till helvete eftersom du då sätter dig emot muslimerna. Om man vill ändra religionen måste man arbeta MED den; därigenom kan man ändra den islamistiska synen till en mer liberalistisk syn. Det bör man börja med här i Europa eftersom det har här störst chans att ta fäste.

Det tror jag först när jag ser det. Har du själv någon gång försökt framföra argument för ett mera liberalt tänkande hos en troende muslim? om inte så gör i så fall gärna det kom sedan tillbaka och berätta hur det gick.

Det är väldigt svårt när personen ifråga inte ser några fel eller brister i sin tro utan tvärtom ser den som den enda sanna kan jag lova.
Citera
2014-04-04, 21:34
  #31
Medlem
Huffpuffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kai-graf
Jag tycker inte att man skall bekämpa islam, eller någon annan religion för den delen, annat än genom goda argument och förnuft. Nu bor det många muslimer i Sverige, och då staten skall tillgodose folks behov är det väl inte så konstigt att det öppnas moskéer? Hade jag fått bestämma hade det inte bott många muslimer i Sverige, men när de väl är här skall religionsfriheten styra. Att du råkar vara arab ger dig väl knappast någon expertis per automatik?

Varför ska man inte kunna bekämpa religioner? Bara för att någonting klassas som en religion betyder inte det nödvändigtvis att religionen har en positiv inverkan. Vissa religioner är rent utav onda, eller i alla fall till en stor del. Vi ska inte förespråka en religion som är emot yttrandefrihet, jämställdhet etc. Det är ju precis motsatsen till vad Sverige står för. Jag får det inte att gå ihop riktigt.

Dessutom handlar inte religionsfrihet om att moskéer ska byggas. Religionsfrihet handlar om att alla ska ha rätt att bestämma över sin religiösa övertygelse. Personligen föredrar jag Sverige som ett fortsatt sekulärt samhälle, med en politik som inte är styrd av religion.
Citera
2014-04-04, 21:52
  #32
Medlem
kai-grafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huffpuffen
Varför ska man inte kunna bekämpa religioner? Bara för att någonting klassas som en religion betyder inte det nödvändigtvis att religionen har en positiv inverkan. Vissa religioner är rent utav onda, eller i alla fall till en stor del. Vi ska inte förespråka en religion som är emot yttrandefrihet, jämställdhet etc. Det är ju precis motsatsen till vad Sverige står för. Jag får det inte att gå ihop riktigt.

Dessutom handlar inte religionsfrihet om att moskéer ska byggas. Religionsfrihet handlar om att alla ska ha rätt att bestämma över sin religiösa övertygelse. Personligen föredrar jag Sverige som ett fortsatt sekulärt samhälle, med en politik som inte är styrd av religion.
Det är skillnad på att förespråka, och att som stat aktivt bekämpa något. Jag förespråkar knappast islam - jag är till och med negativt inställd mot islam - men det innebär inte att jag tycker att staten skall förtrycka muslimer. Lika lite som jag tycker staten skall förtrycka nazister. För jag tycker det är ett brott mot religionsfriheten att inte låta människor bygga moskéer, enkom på grund av att de är religiösa byggnader. Framförallt om de är privat finansierade.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback