Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-31, 16:05
  #1
Medlem
Jag är arab ifrån irak och jag är 110% emot Islam eller någon annan religion. Men främst islam. Islam är en väldigt egoistisk och brutal ideologi som uppmanar till våld och terror. Nu gör kristendomen också det men skillnaden är att kristna inte är så religiösa längre och tar bibeln som en nypa salt.

Jag tycker att det är så tragiskt när västerländska länder tillåter att moskéer öppnas. Dessa verksamheter finansieras utav saudie arabien som försöker att få hela världen under sharia lagar och islam. Jag vill berätta för er svenskar som kritiserar islam och muslimer. Ni är inte rasister för det! det är precis som att kritisera Nazism, kommunism eller kristendomen. Islam är en ideologi och inte en ras. Att inte stötta moskéer innebär inte att ni hatar människor ifrån andra länder. Utan att ni är emot ideologin. Jag är själv arab och är helt emot islam :P
Även fast muhammedaner hela tiden försöker att övertala oss om att deras ideologi är fred så är det bara BS.

Kolla syrien och de andra islamiserade länderna och få upp ögonen:
Här ser ni hur islamister avrättar folk i islams namn
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!
http://www.youtube.com/watch?v=U3EwHqvEAXM
VARNING FÖR KÄNSLIGA TITTARE!

Jag anser att man bara kan integrera oreligiösa människor. Religiösa människor mer eller mindre hjärnskadade och är redo och göra allt för att försvara sin ideologi.

Nå vad tycker ni? går islam hand i hand med sverige?
__________________
Senast redigerad av Comradee 2014-03-31 kl. 16:07.
Citera
2014-03-31, 17:47
  #2
Medlem
Zelogaths avatar
Marhaba,

Jag tycker att det låter som att du måste vara född här eller uppväxt sedan du knappt kunde gå, vad vet du om islam och Irak?

Jag känner flera araber från Irak och de skulle inte hålla med dig.
Alla vet att det är inte religionen som brukar våld det är extremisterna.
Citera
2014-03-31, 18:23
  #3
Medlem
Jag tror snarare att den långt gångna avkristningen av många europeiska länder, framförallt Sverige, underlättar för islam att sprida sin lära. Svensken/européen har berövats sin identitet, vet inte vem han är, och så kommer islam och erbjuder någonting att tro på.

Påkristning behövs, om vi vill överleva som fria folk i Europa.
Citera
2014-03-31, 18:28
  #4
Avstängd
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aharu
Jag tror snarare att den långt gångna avkristningen av många europeiska länder, framförallt Sverige, underlättar för islam att sprida sin lära. Svensken/européen har berövats sin identitet, vet inte vem han är, och så kommer islam och erbjuder någonting att tro på.

Påkristning behövs, om vi vill överleva som fria folk i Europa.

Nej fy fan jag vill inte tillbaka till det kristna Europa direkt. Jag vill heller inte se nån annan flockmentalitets religion i mitt land. Många i Sverige är dessutom kristna i själ och hjärta de vet bara inte om det. Att vända andra kinden till är ju typiskt kristet likadant med "allas lika värde" är en kristen ståndpunkt. Bort med religion som kränker ens frihet.
Citera
2014-03-31, 18:47
  #5
Medlem
Alla människor har samma människovärde. Men alla läror har inte samma värde, och det finns inget skäl att Europa skall släppa in muslimer. Vända andra kinden till...? Tja, jodå, men vi skall också försvara oss mot den onda läran islam. Jesus sade faktiskt också att han kommer med svärd.
Citera
2014-03-31, 23:55
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Marhaba,

Jag tycker att det låter som att du måste vara född här eller uppväxt sedan du knappt kunde gå, vad vet du om islam och Irak?

Jag känner flera araber från Irak och de skulle inte hålla med dig.
Alla vet att det är inte religionen som brukar våld det är extremisterna.
Dock så verkar det vara som extremisterna tillåts i hög utsträckning samt tillåts styra länder politiskt och socialt. Styret av ett land är en produkt av folket.
Citera
2014-04-01, 00:13
  #7
Medlem
xorebros avatar
antar du är runt 23 och just kommit på detta.

religion bär inte skuld till världens problem.
det är fucking ideialister som hjälper till som håller offrena på plats.



lite dumt och skylla på muslimer för att usa gick in och bomba irak till stenåldern.

irak får mycket bättre hjälp av religionen . än några nya ateistiska värderinga eller tvångsinskolning i genuskunskap för småflickor.

mohammeds och mullornas ord är byggda på vishet och erfarenhet.

ateisternas är det inte .det är bara hedonistiska tautlogier.
Citera
2014-04-01, 00:17
  #8
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Marhaba,

Jag tycker att det låter som att du måste vara född här eller uppväxt sedan du knappt kunde gå, vad vet du om islam och Irak?

Jag känner flera araber från Irak och de skulle inte hålla med dig.
Alla vet att det är inte religionen som brukar våld det är extremisterna.

Sant. Islam och terror existerar inte i samma mening i exempelvis Balkanländerna. I Kosovo/Albanien har det aldrig skett terrorbombnigar eller andra fuckade saker som i Mellanöstern där man gillar spränga folk och skylla på Islam. Hade problemet legat i Islam så hade alla muslimer bombat sig.
Citera
2014-04-01, 02:30
  #9
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Climbfolife
Dock så verkar det vara som extremisterna tillåts i hög utsträckning samt tillåts styra länder politiskt och socialt. Styret av ett land är en produkt av folket.
Att extremister tar sig rätten att styra ett land gör ju inte att man kan skylla en religion eller ett folkslag för allt ont som TS gör här i tråden, det var min poäng.
Sedan kan man ju alltid diskutera ordet "tillåts" när det gäller styre i mellanöstern men det är en diskussion för sig
Citera
2014-04-01, 03:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Marhaba,

Jag tycker att det låter som att du måste vara född här eller uppväxt sedan du knappt kunde gå, vad vet du om islam och Irak?

Jag känner flera araber från Irak och de skulle inte hålla med dig.
Alla vet att det är inte religionen som brukar våld det är extremisterna.

Alla som inte vet något om islam ja. De som vet något om islam vet att det är religionen som är problemet, inte extremisterna. Extremisterna är de som inte följer islams värderingar och är snälla mot alla som inte är muslimer.
Citera
2014-04-01, 05:11
  #11
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Alla som inte vet något om islam ja. De som vet något om islam vet att det är religionen som är problemet, inte extremisterna. Extremisterna är de som inte följer islams värderingar och är snälla mot alla som inte är muslimer.
I call BS.
Jag har själv läst Koranen och jag spenderar nästan dagligen tid med praktiserande muslimer.
Ta en titt på Mellanösterns ledare och googla sedan på begrepp som Al Qaida, Al Shabaab och Hizbollah och återkom senare.

Det är en abnorm skillnad mellan det vanliga folket och styret i dessa länder.
Det är sådana som du som inte ser skillnaden på religion, kultur och politik- tyvärr är du inte ensam.
Citera
2014-04-01, 05:15
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
I call BS.
Jag har själv läst Koranen och jag spenderar nästan dagligen tid med praktiserande muslimer.
Ta en titt på Mellanösterns ledare och googla sedan på begrepp som Al Qaida, Al Shabaab och Hizbollah och återkom senare.

Det är en abnorm skillnad mellan det vanliga folket och styret i dessa länder.
Det är sådana som du som inte ser skillnaden på religion, kultur och politik- tyvärr är du inte ensam.

Islam uppmuntrar "extremism" Sha'ria ska råda i hela världen. Och sha'ria har inte mycket till övers för icke-muslimer så kallade otrogna.

Islam ÄR politik. Om du läst koranen hade du vetat detta.
__________________
Senast redigerad av Unbannable 2014-04-01 kl. 05:19.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback