2014-03-31, 08:29
Medlem
Smugens avatar
Tyvärr finns ingen annan lösning än att låna pengar, det förstår du va?
Kan du inte låna finns ingen annan lösning än att prata med hyresvärden. Är han snäll kanske han låter dig få lite tid till!
Citera
2014-03-31, 08:33
Bannlyst
prata med din hyresvärd , har du ingen bil du kan lämna i pant till han tills du får fram kontanter ? detta är småslantar och borde fixa sej !!!!! du har inget av värde att lämna in till pantbank ?
Citera
2014-03-31, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugen
Tyvärr finns ingen annan lösning än att låna pengar, det förstår du va?
Kan du inte låna finns ingen annan lösning än att prata med hyresvärden. Är han snäll kanske han låter dig få lite tid till!

Vi ska träffas idag kl 17 för att jag ska lämna över pengarna. Han lär bli helt rabiat när han inte får några.
Citera
2014-03-31, 08:44
Medlem
Sätt företaget i konkurs så slipper du skulden, förutsatt att lokalen faktiskt står på företaget...
Citera
2014-03-31, 08:49
Medlem
Ibland får man släppa på högmodet, erkänna att man är värdelös som företagare o söka sig ett jobb..
Citera
2014-03-31, 09:00
Medlem
TS ditt riksmongo. Hur hade du tänkt att folk skulle hjälpa dig att skaffa fram pengar annat än att du skulle få pengar av oss flashbackare?

Har du aldrig funderat på att jobba för ditt uppehälle? varför lovar du saker du inte kan hålla?
Vad har du gjort för att samla ihop dessa pengar under den tid du hade på dig?
Har du tid o sitta här o gnälla så har du ju tid o jobba.

Avveckla ditt företag o satsa på en karriär som städare istället. Du får lätt ihop 50 000 på 6 månader då.
Citera
2014-03-31, 09:04
Bannlyst
fina ni är här när han behöver seriösa tipps många småföretagare har det kämpigt nu för tiden och en sådan liten skuld borde gå att lösa lätt !!! snacka om att man är ensamen i detta land om det går lite snett någon gång i livet
Citera
2014-03-31, 09:15
Medlem
Pangaea250s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thefirm38
Vad sägs om en insamling? 100 kr/skalle, då är allt klart på 500 pers.

Haha, smooth! TS, vi förstår att du är desperat men ibland får man skörda det man sår. Har du betalningsanmärkningar så kanske du bör prova på nåt annat än ditt företag.
Citera
2014-03-31, 09:19
Medlem
pajasos avatar
TS om man nu lånar dig 50.000:- till att betala skulden, när och till vilken säkerhet kan du betala tillbaka den nya skulden?
Citera
2014-03-31, 09:32
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Vad sägs om en insamling? 100 kr/skalle, då är allt klart på 500 pers.

Sa odmjukt av dig. Skaffa ett fett saljjobb, forhandla dig till 3 manaders forskott pa garantilonen. Sen nar du borjar jobbar kommer du betala av snabbare eftersom du far provision.
Citera
2014-03-31, 09:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Omöjligt tyvärr då jag har betalningsanmärkningar.

Bluestep tillåter BA när det gäller lån med bostaden som säkerhet.
Citera
2014-03-31, 09:44
Medlem
Foxxyboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av racedog
fina ni är här när han behöver seriösa tipps många småföretagare har det kämpigt nu för tiden och en sådan liten skuld borde gå att lösa lätt !!! snacka om att man är ensamen i detta land om det går lite snett någon gång i livet

Handlar nog inte om att ingen vill.

Ser trådar som denna varje dag där hustrun är sjuk hunden har fått cancer hästen har ramlat i trappan barnen lider av en obotlig sjukdom.

Nu är det sista dagen och det behövs 50000kr IDAG.

Så varför ska inte 500 personer betala 100kr var? Jo för då skulle det inte bara bli 100kr då kommer vartenda riksmongo och ska ha 100kr och då gäller det 100k per person i slutändan.

Jag anser driver man ett företag och behöver 50K på förfallodagen då kanske man ska fundera på om man ska driva ett företag.

Flera månader som denna skuld byggts upp och under dessa månader har han inte ens kunnat sparat upp till detta.....

För jag tror knappast att han trodde att han skulle få slippa betala hyran han låg efter med.

Då är frågan vad som händer härnäst?

Snart tillbaka med jag behöver 100K om 2 timmar!

Jag är ledsen men det är såhär det ser ut idag.

Men eftersom det är en sådan liten skuld så är det väll bara ta fram bankdosan och ge honom pengarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in