Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-30, 21:53
  #1
Avstängd
Man hinner bara gå ut på fejsbook innan man matas av bilder på anorektiska tjejer som trycker vaniljkvarg och hallon i ansiktet på en. Eller biffar i string-linnen som lägger upp 1000 bilder på sig själv i exakt samma vinkel. Folk som delar massa bilder på vältränande snubbar med texten, "DREAM" Haters motivate me" "SHUT UP AND SQUAT" U mirrin brah? osv osv

Även inne på gymmet är det en jäkla hets med gasp-uniformer, ALDRIG VILA och"gymgrossiten linnen" samt färgranna shakers. Image och status verkar vara en stor del inom gymkulturen, Dem där snubben med mest muskler är fan kungen asså!

Jag gillar att träna och bygga upp kroppen, med jag vill inte förknippas med gymkulturen. Därför jag oftast inte går till torgs med att jag tränar på gym. Jag vill inte att folk ska tro att här har vi en sk meathead aka white trash, som har 100 kosttilskott från gymgrossisten och lever för sin muskelkropp.

Blaharghaaa!

Haters gonna hate.
Citera
2014-03-30, 21:58
  #2
Medlem
LYrexos avatar
Ditt problem är att du har dåligt självförtroende... och innerst inne vill vara som dessa människor.
Citera
2014-03-30, 22:04
  #3
Medlem
tj.s avatar
Bara för att man är vän med någon på facebook behöver man inte följa denne. "Sluta följ"-funktionaliteten finns av en anledning.
Citera
2014-03-30, 22:07
  #4
Medlem
Polyklorfenols avatar
Det är ett problem som har funnits i många årtionden, att de extrema på något vis blir representativa för hela gymrörelsen. De allra flesta av oss är glada motionärer, som går till gymmet för att må bättre, slippa bli sjukskriven och för att leva längre.

Låt "monstren" få hålla på med sina narcissistiska exponeringar. Det går över för merparten med åren. Sök upp ett annat gym om du inte trivs.
Citera
2014-03-30, 22:08
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av LYrexo
Ditt problem är att du har dåligt självförtroende... och innerst inne vill vara som dessa människor.


Jag vill inte förknippas med det här zyzz fenomenet helt enkelt.
Citera
2014-03-30, 22:09
  #6
Medlem
kingburgers avatar
Kan läggas till att denna "kultur" också gör att jag och många med mig som gärna vill vara hälsosamma och må bra/träna men inte käka anabola, skaffa 8-pack och lyfta hantlar dagligen gärna undviker gym:et. Man känner sig helt enkelt lite som "en outsider"...

Träning utomhus är oftast riktigt nice men på ett gym finns en större variation av träning och redskap vilket gör att det vore värt att "trivas" i miljön.

Edit: som någon nämnt kanske detta egentligen är en "nidbild" av den typiske gymmaren (som i själva verket är en halvplufsig datanörd i 30-årsåldern) för att man själv "förbiser" alla standardmotionärer och endast ser de uppblåsta muskelknuttarna.
__________________
Senast redigerad av kingburger 2014-03-30 kl. 22:13.
Citera
2014-03-30, 22:21
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Polyklorfenol
Det är ett problem som har funnits i många årtionden, att de extrema på något vis blir representativa för hela gymrörelsen. De allra flesta av oss är glada motionärer, som går till gymmet för att må bättre, slippa bli sjukskriven och för att leva längre.

Låt "monstren" få hålla på med sina narcissistiska exponeringar. Det går över för merparten med åren. Sök upp ett annat gym om du inte trivs.

Jag trivs på mitt gym, tack och lov är det mest pensionärer och medelålders kvinnor.

Kanske överdriver lite. Men jag stör mig bara på hur fenomenet med gym och kosttillskott har utvecklats till en statushysteri, Där den med bäst kropp, bäst kläder och mest kosttillskott vinner. Hjärndött. Och jag skäms över att vara en del av det här.
Citera
2014-03-30, 22:24
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av kingburger
Kan läggas till att denna "kultur" också gör att jag och många med mig som gärna vill vara hälsosamma och må bra/träna men inte käka anabola, skaffa 8-pack och lyfta hantlar dagligen gärna undviker gym:et. Man känner sig helt enkelt lite som "en outsider"...

Träning utomhus är oftast riktigt nice men på ett gym finns en större variation av träning och redskap vilket gör att det vore värt att "trivas" i miljön.

Edit: som någon nämnt kanske detta egentligen är en "nidbild" av den typiske gymmaren (som i själva verket är en halvplufsig datanörd i 30-årsåldern) för att man själv "förbiser" alla standardmotionärer och endast ser de uppblåsta muskelknuttarna.

Mitt utspel är lite överdrivet. Men inte osant.
Citera
2014-03-30, 22:34
  #9
Medlem
vassjagarns avatar
Därav tog jag bort min Facebook och skiter i o glo på andra när jag tränar. Om du måste glo på andra och klaga så kommer du aldrig att bli nåt din jävla tönt.
Citera
2014-03-30, 22:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NURS3
Mitt utspel är lite överdrivet. Men inte osant.
Nej och de du nämner har ofta ett sjukligt träningsbehov och ett väldigt dåligt utvecklat intellektuellt system.
Citera
2014-03-30, 23:16
  #11
Medlem
Nämner aldrig något om gymmet till vänner och bekanta som jag vet inte tränar själva bara för att jag vet att dom kommer tro att man är som alla andra tokar på facebook och liknande, att jag tränar ser dom ändå ;D
Citera
2014-03-30, 23:37
  #12
Medlem
Arne Perssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NURS3
Man hinner bara gå ut på fejsbook innan man matas av bilder på anorektiska tjejer som trycker vaniljkvarg och hallon i ansiktet på en. Eller biffar i string-linnen som lägger upp 1000 bilder på sig själv i exakt samma vinkel. Folk som delar massa bilder på vältränande snubbar med texten, "DREAM" Haters motivate me" "SHUT UP AND SQUAT" U mirrin brah? osv osv

Även inne på gymmet är det en jäkla hets med gasp-uniformer, ALDRIG VILA och"gymgrossiten linnen" samt färgranna shakers. Image och status verkar vara en stor del inom gymkulturen, Dem där snubben med mest muskler är fan kungen asså!

Jag gillar att träna och bygga upp kroppen, med jag vill inte förknippas med gymkulturen. Därför jag oftast inte går till torgs med att jag tränar på gym. Jag vill inte att folk ska tro att här har vi en sk meathead aka white trash, som har 100 kosttilskott från gymgrossisten och lever för sin muskelkropp.

Blaharghaaa!

Haters gonna hate.
Bra! Verkligen inte helt taget ur luften. Mycket substansfyllt!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback