Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-25, 07:42
  #133
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyitis
Nu vet du ju inte om Globen spelningen är värre än den på Annexet, den är ju i Oktober. Att sedan boka två datum till något man på förhand tror kommer bli en katastrof, är ju intressant. Själv tycker jag Annexet spelningen var grym, men alla är vi olika. Hoppas du har fel...

Får rätta mig själv. Spelningen på Annexet var suverän. Men lokalen Annexet är inte suverän.

Bad Seeds är mina husgudar sedan många år så jag åker på det mesta inom Norden. Konserten blir inte katastrof. Men det hindrar inte att jag - och väldigt många med mig om man får döma från reaktioner online - är missnöjda med att det blir en arenaturne. O2 eller Globen är avigt minst sagt. Jag vill ha intima konserter, Waterfront senast var helt OK dock. Spektrum i Oslo och Annexet till exempel är inga mysiga lokaler. Cirkus hade varit trevligt. Filadelfiakyrkan likaså. Om trycket är stort - gör hellre en dubbelspelning som PJ Harvey senast. Att åka till Globen och Royal Arena blir väldigt osexigt. Men jag kommer vara där längst fram och njuta.
__________________
Senast redigerad av OldMKensey 2017-02-25 kl. 07:57.
Citera
2017-02-25, 07:47
  #134
Medlem
OldMKenseys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arial
I Danmark sålde Royal arena med 16000 platser slut på 50 minuter vilket jag verkligen inte trodde.

Har dålig koll, var det verkligen 16000 platser tillgängliga för denna konsert? Inte så att halva arenan är avskärmad? Isåfall är jag också förvånad. Tur jag fick min biljett då. Men jag föredrar ju ändå det mindre formatet, det är ju inte U2 jag avgudar. Cave brukar främst intressera sig för publiken på första raderna, jag vill inte se honom mässande till en arenapublik och bli opersonlig. Men vi får se. Jag är tacksam för att man kommer (med tanke på vad som hänt) och med hela bandet - går dit lika mycket för Warren, Conway och andra som för Cave.

Om man tycker Nick Cave är en cool personlighet ska man titta på Conway Savage förresten. Blir inte coolare än så, önskar jag var hälften så cool som Conway. Brukar drömma att jag är det. Men det var ett mellanspel och inom parentes.
__________________
Senast redigerad av OldMKensey 2017-02-25 kl. 08:00.
Citera
2017-02-25, 11:14
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Har dålig koll, var det verkligen 16000 platser tillgängliga för denna konsert? Inte så att halva arenan är avskärmad? Isåfall är jag också förvånad. Tur jag fick min biljett då. Men jag föredrar ju ändå det mindre formatet, det är ju inte U2 jag avgudar. Cave brukar främst intressera sig för publiken på första raderna, jag vill inte se honom mässande till en arenapublik och bli opersonlig. Men vi får se. Jag är tacksam för att man kommer (med tanke på vad som hänt) och med hela bandet - går dit lika mycket för Warren, Conway och andra som för Cave.

Om man tycker Nick Cave är en cool personlighet ska man titta på Conway Savage förresten. Blir inte coolare än så, önskar jag var hälften så cool som Conway. Brukar drömma att jag är det. Men det var ett mellanspel och inom parentes.
Verkar vara hela arenan.
Citat:
Nick Cave & The Bad Seeds synes mere populære i Danmark end nogensinde før. I hvert fald er den annoncerede koncert i Royal Arena 20. oktober deres største danske indendørs koncert i gruppens 34 år lange levetid, og det tog ifølge koncertarrangøren Live Nation præcis 48 minutter at sælge de 16.000 billetter.
Citera
2017-02-25, 11:29
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OldMKensey
Får rätta mig själv. Spelningen på Annexet var suverän. Men lokalen Annexet är inte suverän.

Bad Seeds är mina husgudar sedan många år så jag åker på det mesta inom Norden. Konserten blir inte katastrof. Men det hindrar inte att jag - och väldigt många med mig om man får döma från reaktioner online - är missnöjda med att det blir en arenaturne. O2 eller Globen är avigt minst sagt. Jag vill ha intima konserter, Waterfront senast var helt OK dock. Spektrum i Oslo och Annexet till exempel är inga mysiga lokaler. Cirkus hade varit trevligt. Filadelfiakyrkan likaså. Om trycket är stort - gör hellre en dubbelspelning som PJ Harvey senast. Att åka till Globen och Royal Arena blir väldigt osexigt. Men jag kommer vara där längst fram och njuta.

Håller med dig. Blev faktiskt lite förvånad när det kom till min kännedom att dom skulle spela på Globen. En spelning på Cirkus tror jag skulle kunna bli helt fantastisk.
Citera
2017-02-25, 13:23
  #137
Medlem
OldMKenseys avatar
Spelat för 16000 har väl Bad Seeds aldrig gjort tidigare innan denna turne vad jag förstå.
Citera
2018-05-23, 15:03
  #138
Medlem
Lacerdas avatar
https://www.nortic.se/tickets/event/15732

15/6 i Rättvik, 800 kronor.
Surt, jag skiter faktiskt i det om det ska vara såna priser, judejävlar.
Citera
2018-06-12, 09:17
  #139
Medlem
Ska bli jävligt fett att se Nick Cave på Dalhalla. Synd bara att man blir tvungen att tälta för att man är efterbliven och inte fixade boende i samband med att man köpte biljetten.
Citera
2018-06-15, 15:54
  #140
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
https://www.nortic.se/tickets/event/15732

15/6 i Rättvik, 800 kronor.
Surt, jag skiter faktiskt i det om det ska vara såna priser, judejävlar.

Sa du han var jude ?
Citera
2018-06-16, 17:56
  #141
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Sa du han var jude ?
Nej, var ser du att jag skrev det?
Citera
2018-06-16, 18:52
  #142
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
https://www.nortic.se/tickets/event/15732

15/6 i Rättvik, 800 kronor.
Surt, jag skiter faktiskt i det om det ska vara såna priser, judejävlar.

Det var dyrt men det var värt det, så jävla fett.
Citera
2018-06-17, 13:19
  #143
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Nej, var ser du att jag skrev det?

Arrangören ja just ja
Fast alla vet ju att det hade varit billigare om saker varit normalt
Citera
2019-10-20, 18:29
  #144
Medlem
Concubines avatar
Så, vad sägs om Ghosteen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback