Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-25, 15:34
  #529
Medlem
LOL! Hon slog naturligtvis fel kille. Vet väl alla hur lätt det är att få känslo-styrda tjejer att lappa till någon oskyldig stackare. Hade han varit skyldig, skulle han inte ha anmält henne.
Citera
2016-01-25, 15:48
  #530
Medlem
Zaedrewss avatar
Det är intressant detta med försvar för kvinnor. Nu börjar det ju bli ganska så jämnställt med brott också 3 av 10 på ett ungefär dömda är numera kvinnor. Men se till dessa självförsvar kurser hur man som kvinna max kan inflikta mesta möjliga smärta på en man med ett slag. Skulle det liksom finnas kurser om det motsatta hade det blivit ramaskri. Men här talas det helt öppet hur man nu ska slå till exakt för att det ska göra så ont som bara möjligt.
Citera
2016-01-25, 16:14
  #531
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det är intressant detta med försvar för kvinnor. Nu börjar det ju bli ganska så jämnställt med brott också 3 av 10 på ett ungefär dömda är numera kvinnor. Men se till dessa självförsvar kurser hur man som kvinna max kan inflikta mesta möjliga smärta på en man med ett slag. Skulle det liksom finnas kurser om det motsatta hade det blivit ramaskri. Men här talas det helt öppet hur man nu ska slå till exakt för att det ska göra så ont som bara möjligt.

I självförsvar så är det väl okey, inte direkt så att svenska män skulle försvara kvinnor.

Om svenska män sen känner att de behöver gå en försvarskurs mot kvinnor så står det ju er fritt att lobba för en sådan.
Citera
2016-01-25, 16:18
  #532
Medlem
Naknekejsarens avatar
Är med feministen i fråga för ovanlighetens skull. Mannen är en jävla mes som anmäler örfilen förövrigt, han borde få vandra igenom stan naken med en dumhatt på huvudet medan folk skrattar åt honom.
Citera
2016-01-25, 16:20
  #533
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
I självförsvar så är det väl okey, inte direkt så att svenska män skulle försvara kvinnor.

Om svenska män sen känner att de behöver gå en försvarskurs mot kvinnor så står det ju er fritt att lobba för en sådan.

Jo men tänker mest på straff då. Har hänt mig någon gång att jag typ var på väg från plats A till plats B och hamnade bakom en kvinna. Hon skrek rakt ut förfölj inte mig! och visade typ någon sprej hon hade. Visst det var ett ynka exempel på väldigt många gånger man gått och inte en förmodligen psyksjuk kvinna fått spel men säg nu vi haft mer vapen liberala lagar som USA och kvinnan ifråga helt sonika skjutit mig till döds. Hade hon då fått ett lägre straff. Han verkade förfölja mig och jag kände mig hotad och om jag inte skjutit hade han säkert våldtagit mig! Jag som död kan där liksom inte försvara mig att jag var ju bara på väg till plats B!
Citera
2016-01-25, 16:24
  #534
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Nej, en örfil är helt ok om någon tafsar.
Rent juridiskt skulle jag inte hålla med om det.
Citera
2016-01-25, 16:28
  #535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men tänker mest på straff då. Har hänt mig någon gång att jag typ var på väg från plats A till plats B och hamnade bakom en kvinna. Hon skrek rakt ut förfölj inte mig! och visade typ någon sprej hon hade. Visst det var ett ynka exempel på väldigt många gånger man gått och inte en förmodligen psyksjuk kvinna fått spel men säg nu vi haft mer vapen liberala lagar som USA och kvinnan ifråga helt sonika skjutit mig till döds. Hade hon då fått ett lägre straff. Han verkade förfölja mig och jag kände mig hotad och om jag inte skjutit hade han säkert våldtagit mig! Jag som död kan där liksom inte försvara mig att jag var ju bara på väg till plats B!

Men det har vi inte som tur är. Sen har man väl bara rätten att skjuta någon i USA om personen ifråga beträder ens mark utan tillstånd, alltså inkräktar?
Citera
2016-01-25, 16:33
  #536
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Men det har vi inte som tur är. Sen har man väl bara rätten att skjuta någon i USA om personen ifråga beträder ens mark utan tillstånd, alltså inkräktar?

Nej men allt även detta nu ifråga om självförsvar kommer ju ner till detta. Hon kunde liksom sprejat mig med skit som peppar och det hade varit rejält obehagligt och det skulle ju faktiskt innebära en dom på henne för misshandel. Hennes försvar kommer ju bli att men han var en man och jag en kvinna så han kunde liksom varit en ond våldtäktsman.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback