Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-28, 18:20
  #1
Medlem
Har köpt en vpn från Hide My Ass för att titta på webb-tv från ett annat land. Har hittills inte riktigt vågat logga in på olika sajter och kolla mejl och så vidare, men hur pass orolig bör jag vara för att någon kan se min trafik? Jag vet inte ens om det är möjligt, så därför har jag inte tagit risken, men om det så länge det är https så borde det väl inte vara någon fara? Och hur är det med okrypterad trafik?
Citera
2014-03-28, 18:44
  #2
Medlem
Det är lungt så länge hidemyass själva skulle få för sig att sniffa användarnas trafik vilket inte är sannolikt. Får jag fråga varför du köpte den innan du kollade upp det? Du skulle gjort en bättre research innan då det finns betydligt bättre VPN providers som dessutom har bättre piracy och inte för några loggar.
Citera
2014-03-28, 18:56
  #3
Medlem
Inte jätteviktigt att jag kan skicka lösenord samtidigt som vpn:n är på, och jag har bara köpt en månad. Kollar på webb-tv utan inloggning.

Enligt HMA själva loggar de bara anslutningstillfällen och inte trafiken, men du får gärna tipsa om bättre vpn-leverantörer så kan jag eventuellt byta sedan.
Citera
2014-03-28, 19:00
  #4
Medlem
frihetskrigares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borstbindare
Inte jätteviktigt att jag kan skicka lösenord samtidigt som vpn:n är på, och jag har bara köpt en månad. Kollar på webb-tv utan inloggning.

Enligt HMA själva loggar de bara anslutningstillfällen och inte trafiken, men du får gärna tipsa om bättre vpn-leverantörer så kan jag eventuellt byta sedan.

Jag hade inte litat på hidemyass om jag var du. Det lilla dom verkar logga var tillräckligt för att dom skulle kunna sätta dit en Lulzec medlem.

Personligen rekommenderar jag Mullvad.

https://mullvad.net/sv/
Citera
2014-03-28, 19:11
  #5
Medlem
Vid eventuellt tips kan det vara bra att veta att jag behöver franskt ip. Såg att Mullvad tyvärr inte hade det, annars vore det trevligt med en svensk leverantör.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback