Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-28, 13:38
  #1
Medlem
Hagbalds avatar
Väldigt lik gamla DMAA produkter. Jag har testat och tycker den är väldigt bra tryck i på 2st kapslar.

1,3-Dimethylbutylamine aka AMP



1,3-Dimethylamylamine aka DMAA


Som Ni ser skiljer sig ämnerna väldigt lite, någon mer som har testat har åsikter om ämnet?
Citera
2014-05-18, 08:42
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hagbald
Väldigt lik gamla DMAA produkter. Jag har testat och tycker den är väldigt bra tryck i på 2st kapslar.

1,3-Dimethylbutylamine aka AMP



1,3-Dimethylamylamine aka DMAA


Som Ni ser skiljer sig ämnerna väldigt lite, någon mer som har testat har åsikter om ämnet?

GRYYYMT BRA!!! jävla ös de blir på gymmet!

ämnet finns i BREZERK från Sportlab och de är sjukt bra drag!
Citera
2014-05-18, 15:08
  #3
Medlem
Lhukinens avatar
Är det verkligen så smart att vara försökskanin för rc's?
Citera
2014-05-20, 11:02
  #4
Medlem
Hagbalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Är det verkligen så smart att vara försökskanin för rc's?

Den är väldigt lik kemiskt som DMAA och bör ha liknande biverkningar.

Jack3d har sålts i 100 tusentals och väldigt få biverkningar.

Vill man ha 100% studerade tillskott så får man hålla sig till Kreatin och Koffein.

Men ingen som tvingar en att prova
Citera
2014-05-20, 13:21
  #5
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagbald
Den är väldigt lik kemiskt som DMAA och bör ha liknande biverkningar.

Jack3d har sålts i 100 tusentals och väldigt få biverkningar.

Vill man ha 100% studerade tillskott så får man hålla sig till Kreatin och Koffein.

Men ingen som tvingar en att prova
Först och främst så betyder det inte att ett ämne har lika många/färre effekter och bieffekter än en liknande substans. DMAA skulle inte vara klassat som hälsofarligt om det inte fanns en risk för det (inte endast hälsofarligt i Sverige dessutom).

Vem som helst kan extrahera ämnen ifrån växter med egenskaper som tex. DMAA har och sedan sälja det okontrollerat tills det blir misstänksamt. Ta Craze som ett exempel, det hade eth i sig vad jag vet och det är snäppet mildare än meth (dock starkare än amfetamin). Såldes ett bra tag.

Men visst, vill du ta rc som inte har mycket information om sig så får du göra det.
Citera
2014-05-20, 14:17
  #6
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Först och främst så betyder det inte att ett ämne har lika många/färre effekter och bieffekter än en liknande substans. DMAA skulle inte vara klassat som hälsofarligt om det inte fanns en risk för det (inte endast hälsofarligt i Sverige dessutom).

Vem som helst kan extrahera ämnen ifrån växter med egenskaper som tex. DMAA har och sedan sälja det okontrollerat tills det blir misstänksamt. Ta Craze som ett exempel, det hade eth i sig vad jag vet och det är snäppet mildare än meth (dock starkare än amfetamin). Såldes ett bra tag.

Men visst, vill du ta rc som inte har mycket information om sig så får du göra det.
På vilket sätt är DMAA hälsofarligt?
Citera
2014-05-20, 14:42
  #7
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
På vilket sätt är DMAA hälsofarligt?
På det sättet att det tex. drar ihop blodkärl.
Citera
2014-05-20, 14:46
  #8
Medlem
Strongmanx2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
På vilket sätt är DMAA hälsofarligt?
"Biverkningar såsom förhöjt blodtryck, huvudvärk, kräkningar och stroke har förekommit" - Livsmedelsverket.

Räcker för mig att hålla mig undan.
Citera
2014-05-20, 15:51
  #9
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
På det sättet att det tex. drar ihop blodkärl.
På vilket sätt är det hälsofarligt? Finns väldigt många produkter som gör det, som inte är förbjudna.
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
"Biverkningar såsom förhöjt blodtryck, huvudvärk, kräkningar och stroke har förekommit" - Livsmedelsverket.

Räcker för mig att hålla mig undan.
Ser ingen anledning till att förbjuda det med på de där grunderna. Om de där biverkningarna skrämmer dig så kan det inte vara mycket i livet du använder. Ska vi kolla biverkningarna för aspirin?

Hur i helvete kan aspirin vara lagligt när inte dmaa är det? Jag personligen upplevde aldrig någon av de biverkningarna du listade för dmaa när jag använde jacked som pwo.
Citat:
Följande biverkningar har observerats i samband med Aspirinbehandling:
Det tar längre tid för blodet att stelna/levra sig.

Magsmärtor, halsbränna, sura uppstötningar.

Ökad risk för blödning.

Andningsbesvär hos astmatiker.

Illamående, irritation, smärtor eller obehag från den övre delen av mag-tarmkanalen.

Huvudvärk, sömnlöshet.

Kräkningar, diarré, nässelutslag.

Anafylaktiska reaktioner (plötsliga överkänslighetsreaktioner inom några minuter till timmar, t.ex. hudutslag, andningsbesvär eller svimning).

Sår och blödning i övre delen av mag-tarmkanalen.

Svart/blodig avföring, blodiga kräkningar p.g.a. ovanstående blödningar.

Dåsighet, svindel.

Yrsel, öronsusningar (tinnitus).

Hudutslag, svettningar.

Snuva eller nästäppa, trötthet.

Hjärnblödning (förlamning, svårigheter att tala, medvetandepåverkan).

Angioödem*

Inflammation i blodkärlen p.g.a. allergisk reaktion.

Personer som har ärftlig brist på glukos-6-fosfatdehydrogenas har en ökad risk för upplösning av röda blodkroppar (hemolys) eller nedbrytning av röda blodkroppar i ökad mängd (hemolytisk anemi)..

Blodbrist efter långvarig behandling.

Allvarlig blödning från övre delen av mag-tarmkanalen, sår på mag-tarmkanalen.

Njurfunktionsrubbningar.

Ökad känslighet för insulin vilket ökar risken för lågt blodsocker.

Tillfälligt nedsatt hörsel.

Astma och andnöd.

Brist på blodplättar (kan medföra blödning från hud, slemhinnor eller blåmärken) och brist på vita blodkroppar** (kan medföra allmän trötthet, tendens till infektioner särskilt halsinfektion och feber).

Övergående leverinfektion som kan uppstå i samband med influensa A och B och vattkoppor.

Allvarlig utbredd hudskada (hudavlossning).

Hudutslag med blåsbildning och infektion särskilt på händer och fötter samt runt munnen följt av feber.

Reyes syndrom (feber, kräkningar, medvetandepåverkan hos barn).

Tjocktarmsinflammation

Inflammation i mun, matstrupe, magsäck.

Förträngningar i tarmar.

Sår i nedre delen av mag-tarmkanalen.

Förvärrande av en redan existerande inflammatorisk tarmsjukdom.
__________________
Senast redigerad av lulz123 2014-05-20 kl. 15:54.
Citera
2014-05-20, 16:39
  #10
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lulz123
På vilket sätt är det hälsofarligt? Finns väldigt många produkter som gör det, som inte är förbjudna.

Ser ingen anledning till att förbjuda det med på de där grunderna. Om de där biverkningarna skrämmer dig så kan det inte vara mycket i livet du använder. Ska vi kolla biverkningarna för aspirin?

Hur i helvete kan aspirin vara lagligt när inte dmaa är det? Jag personligen upplevde aldrig någon av de biverkningarna du listade för dmaa när jag använde jacked som pwo.
Nu är jag inte en expert, men de bieffekter från aspirin gäller om du har anlag för dem samt om du tar för stor mängd av ämnet. När det kommer till DMAA så vet man inte bieffekter på lång sikt, vilka fall som det förekommer i, samt hur ofta.
__________________
Senast redigerad av Lhukinen 2014-05-20 kl. 16:42.
Citera
2014-05-20, 17:44
  #11
Medlem
lulz123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Nu är jag inte en expert, men de bieffekter från aspirin gäller om du har anlag för dem samt om du tar för stor mängd av ämnet. När det kommer till DMAA så vet man inte bieffekter på lång sikt, vilka fall som det förekommer i, samt hur ofta.
Förstår inte riktigt hur du tänker här

Så, vi vet inte vilka bieffekter som finns på sikt? Hur ska vi få reda på det? Genom att bannlysa det från marknaden? Var det inte samma argument som hördes när mobiltelefonen lanserades? Är det inte då mer rimligt att ge fan i att bannlysa produkter utan den minsta anstiftan till bevis för detta efterblivna påstående?

Vilka fall det förekommer i? Hur ofta?
Jag använde det, fick aldrig några biverkningar. Med tanke på hur välanvänt jacked var över hela den civiliserade världen så lär jag knappast vara något undantag. Visst, överdoserar man med 10 ggr den rekommenderade dosen samtidigt som man har diabetes, låter bli att käka ett par dagar , blandar det med en massa andra produkter och bestämmer sig för att springa ett maraton så kanske det finns en lite högre risk för biverkningar.

Men varför ska jag och alla andra med mig som inte använder tex jacked på ett hälsofarligt vis bli utan för det? Det finns inte en enda giltig anledning du kan komma med.
Citera
2014-05-20, 18:02
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Först och främst så betyder det inte att ett ämne har lika många/färre effekter och bieffekter än en liknande substans. DMAA skulle inte vara klassat som hälsofarligt om det inte fanns en risk för det (inte endast hälsofarligt i Sverige dessutom).

Vem som helst kan extrahera ämnen ifrån växter med egenskaper som tex. DMAA har och sedan sälja det okontrollerat tills det blir misstänksamt. Ta Craze som ett exempel, det hade eth i sig vad jag vet och det är snäppet mildare än meth (dock starkare än amfetamin). Såldes ett bra tag.

Men visst, vill du ta rc som inte har mycket information om sig så får du göra det.


Nej det är inte starkare än tjack...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback