Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-27, 19:38
  #1
Medlem
Okej, om jag har en lista med massa emails, med kun @hotmail.com. Finns det nåt script/program/whatever som jag kan bruka til at kolla vilken säkerhetsfråga kontot har?

T.ex:

Körar alle kontorna med scriptet/programmet/whatever, dom som inte har en säkerhetsfråga kommer ut blankt, mens dom som har en fråga får man ut vad frågan är.

Finns det?

Sorry om jag har postat fel!
Citera
2014-03-27, 20:37
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grantsdel
Okej, om jag har en lista med massa emails, med kun @hotmail.com. Finns det nåt script/program/whatever som jag kan bruka til at kolla vilken säkerhetsfråga kontot har?

T.ex:

Körar alle kontorna med scriptet/programmet/whatever, dom som inte har en säkerhetsfråga kommer ut blankt, mens dom som har en fråga får man ut vad frågan är.

Finns det?

Sorry om jag har postat fel!

Ja, men bara om du har tillgång till ett botnät, för du kan bara påbörja ett fåtal återställningsförsök från samma IP-adress. Därefter måste du vänta ett antal timmar innan du kan ställa fler frågor.

Tänk också på att man får reda på varje gång ett försök inletts.
Citera
2014-03-27, 20:45
  #3
Medlem
.Chloes avatar
Nja, eftersom du kommer behöva fylla i captcha. http://i.imgur.com/GRQEu59.png - Captcha finns till för att förhindra att automatiserade botar ska göra precis det du nämner.

Om du lyckas komma förbi captcha:n så är det relativt enkelt att koda något som hämtar säkerhetsfrågan men tills du inte kommit på något sätt så det inte möjligt.
Citera
2014-03-27, 21:22
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Ja, men bara om du har tillgång till ett botnät, för du kan bara påbörja ett fåtal återställningsförsök från samma IP-adress. Därefter måste du vänta ett antal timmar innan du kan ställa fler frågor.

Tänk också på att man får reda på varje gång ett försök inletts.

Nu ska jo inte det här programmet gissa frågorna, men bara hänta ut dom.

Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nja, eftersom du kommer behöva fylla i captcha. http://i.imgur.com/GRQEu59.png - Captcha finns till för att förhindra att automatiserade botar ska göra precis det du nämner.

Om du lyckas komma förbi captcha:n så är det relativt enkelt att koda något som hämtar säkerhetsfrågan men tills du inte kommit på något sätt så det inte möjligt.

Okej, tack för svar! Finns det inte et script/program som kan bypassa captha?
Citera
2014-03-27, 21:24
  #5
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grantsdel
Nu ska jo inte det här programmet gissa frågorna, men bara hänta ut dom.


Du missförstår vad jag menar. Varje gång man ens tar fram frågorna räknas det som ett försök. Även om man inte skriver något svar så räknas det som ett försök. Efter några få försök får man inte göra några fler försök på några timmar.
Citera
2014-03-27, 22:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Du missförstår vad jag menar. Varje gång man ens tar fram frågorna räknas det som ett försök. Även om man inte skriver något svar så räknas det som ett försök. Efter några få försök får man inte göra några fler försök på några timmar.

Är nok du som missförstår.
Man laddar inn en lista med massa emails inn i programmet, programmet 'frågar' hotmail om vad säkerhetsfrågan är, sen lagrar man listan så det ser typ så här ut:

xxxxx@hotmail.com
-Favorithusjdur
--------------------------------
xxxxxx@hotmail.com
-Favoritmat
--------------------------------
etc etc.

Man brukar jo da bara 1 forsök per konto.

Sen byter man bare ip-adress om man kör en VPN.
__________________
Senast redigerad av grantsdel 2014-03-27 kl. 22:05.
Citera
2014-03-27, 22:14
  #7
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grantsdel
Man brukar jo da bara 1 forsök per konto.

Sen byter man bare ip-adress om man kör en VPN.

Nej. Återigen: Systemet håller reda på antal försök per ip-adress oavsett vilket konto man frågar.

Så, för många frågor på ett konto oavsett IP-adress: spärr.
För många frågor på olika adresser: spärr

Osv osv
Citera
2014-04-12, 20:09
  #8
Medlem
Det är captcha som är problemet. Utan den är din idé fullt möjlig
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback