Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-28, 05:45
  #13
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Jag är helsvensk och skulle gett det en 1:a. Blev du bajsnödig när inte alla tycker som den skällande bandhunden Bildt? Är du en Mossad-agent?

Det var ett exempel. Läs lite kommentarer så kanske poletten trillar ner.
Men du verkar duktigt bajsnödig själv, kanske ett toabesök är att föredra.
Citera
2014-03-28, 11:20
  #14
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Det var ett exempel. Läs lite kommentarer så kanske poletten trillar ner.
Men du verkar duktigt bajsnödig själv, kanske ett toabesök är att föredra.
Du är alltså en shabbes goj. Enligt dit eget sätt att resonera då... Eller så är du helt enkelt ett lättlurat fä som tror att alla måsta tycka som MSM annars är man misstänkt.
Citera
2014-03-28, 11:39
  #15
Medlem
Hegernatarens avatar
Jag tror TS har helt rätt, till och med denna tråden verkar krylla av personer som är på Putins lönelista.
Citera
2014-03-28, 13:31
  #16
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegernataren
Jag tror TS har helt rätt, till och med denna tråden verkar krylla av personer som är på Putins lönelista.
Så är det ju. Om inte 100% tycker som du är det ju en sammansvärjning betald av främmande makt, i detta fall Ryssland och Putin. Förmodar att din månadskostnad för folieinköp överstiger din hyra.
Ingen av er som ser det bisarra i att Sverige stödjer en statskupp vars stormtrupper består av medlemmarna i ett systerparti till SvP medan SD anses som fascister här....
Citera
2014-03-28, 13:37
  #17
Medlem
Orjisols avatar
Ungefär som Israel har ett eget kommandocenter för internetaktivism. Där småjudarna sprider propaganda för Israel.

Ja det kanske finns ett liknande dito i rysk version vem vet.
Citera
2014-03-28, 20:13
  #18
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orjisol
Ungefär som Israel har ett eget kommandocenter för internetaktivism. Där småjudarna sprider propaganda för Israel.

Ja det kanske finns ett liknande dito i rysk version vem vet.
I Washington finns massor av neocons tankesmedjor. Och i EU finns en uppsjö lobbyorganisationer som inte gör annat än sprider propaganda.
__________________
Senast redigerad av 526 2014-03-28 kl. 20:17.
Citera
2014-03-28, 20:17
  #19
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slaesh
All "svensk" media är upp till 100% propaganda vad gäller utrikespolitiska händelser. Om något råkar vara sant så är det enbart för att sanningen i just det fallet råkar tjäna Mästarens intressen. Därför borde det vara en plikt att ignorera alla "svenska" mediers rapportering gällande händelser som involverar vita husets intressen då det garanterar att rapporteringen är där endast för att rättfärdiga dessa intressen. Precis som i resten av Europa alltså.. I sådana här situationer kan man istället vända sig till medier i t ex Indien eller om man hittar något annat självständigt land och försöka pussla ihop vad som verkligen händer.
Bra. Det är faktiskt sant. Indien är verkligen på gång som demokratisk nation. Om 10-20 år kommer de att bli en spelare att räkna med på riktigt.
Citera
2014-03-28, 20:27
  #20
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Jag skruvade in Radio Moskva redan i slutet av 70-talet för att få reda på en alternativ sanning om världens tillstånd. Idag finns motsvarande information på svenska under namnet "Rysslands Röst" på nätet: http://swedish.ruvr.ru/

I dag finns bl a en intressant artikel av Jan Myrdal publicerad här som sätter in Ukraina i en historisk kontext.

På 70-talet var det svårare att dela sina uppfattningar om världen genom medias censur. Med internet är spelreglerna förändrade och då kommer givetvis alla som inte delar den vinkling som mainstream media torgför att komma fram i diskussionsforum, på Twitter, på Youtube, i Bloggar osv.

Denna utveckling är inte alls konstig. Den speglar bara att folket inte alls tycker samma sak; att det finns en stor variation i synen på Ryssland och att gammelmedia har fått släppa sitt åsiktsmonopol.

Det är förstås bara dumheter att föreställa sig att det finns zillioner av betalda agenter som sprider budskap för olika nationers intressen, även fast det existerar grupper som gör det både bland amerikaner, ryssar, kineser och andra.
Citera
2014-03-28, 21:12
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Det händer att jag skriver någon kommentar på DI.se ibland. Eftersom den sidan är rena rama aftonbladet mini så är det mycket ryssland och putin just nu. Först trodde jag folk skämtade i kommentarerna, men nu när jag läser kommentarerna så begriper jag att det är en hel del rysk propaganda. Jag är tveksam till att det är en person som sitter och floodar. Tycker det är helt otroligt att de lägger en sådan vikt på sketna DI.se.

Ett utmärkt exempel på inlägg de röstar ner:
http://www.di.se/artiklar/2014/3/27/...=&flik=senaste

Leta upp kommentaren skriven av "en utlandsryss" den 27 mars klockan 15.29

Verkar vara något liknande kinesiska
http://en.wikipedia.org/wiki/50_Cent_Party

Att kalla Dagens Industri för rena rama Aftonbladet känns orättvist. Att kommunister tar över i kommentarsfälten är ju kutym där man tillåter kommentarsfält.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback