2014-03-27, 01:27
Medlem
cause4concerns avatar
www.bitwig.com

Trevligt, anser jag. Ableton Live on steroids lol
Släpptes idag (igår) 26e mars och kostar 3000 spänn. Saknar dock multi-out vst vilket är ett jävla skämt men de har lovat att det är på g, märkligt att det inte finns från start dock...... Well. Demo finns men hoppas på en crackad release snart. Tretusen spänn för nånting jag inte tjänar pengar på, nja. Är enbart amatör utan ambitioner annat än tidsfördriv.

Nån som tänker ge Bitwig en chans?
Citera
2014-03-27, 09:05
Medlem
Melange5738s avatar
Verkar ju lovande men kommer inte att lägga en krona på det förrän jag har testat.
Citera
2014-03-29, 15:38
Medlem
cause4concerns avatar
Sådär, nu finns crack på piratebay. Jag har inte tid att prova på några dagar men nån som har får gärna berätta här hur den är att använda!
Citera
2014-03-29, 16:33
Medlem
Skitonds avatar
Njaa, verkade sjukt plottrigt när de visade det för Future Music på Namm. Ser inte riktigt varför jag välja Bitwig över Ableton Live eller Logic
Citera
2014-03-29, 23:26
Medlem
cause4concerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Njaa, verkade sjukt plottrigt när de visade det för Future Music på Namm. Ser inte riktigt varför jag välja Bitwig över Ableton Live eller Logic

Man har sina favoriter och att byta är ett projekt minst sagt. Men bitwig har verkligen potential som riktig gamechanger och på övriga musikfora är den allmänna inställningen att bitwig mycket väl kan vara The Shit, något riktigt speciellt.

Den är nämligen ett projekt startat av bl a ett gäng programmerare som hoppade av ableton-teamet.

Bara grejen att pluggar körs i en sandbox. Kraschar en plugg så är det just pluggen som dör, inte hela dawen, något som skett ett otal gånger och som är FRUKTANSVÄRT irriterande, riktig kreativitetspooper
Citera
2014-03-30, 01:52
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cause4concern
Man har sina favoriter och att byta är ett projekt minst sagt. Men bitwig har verkligen potential som riktig gamechanger och på övriga musikfora är den allmänna inställningen att bitwig mycket väl kan vara The Shit, något riktigt speciellt.

Den är nämligen ett projekt startat av bl a ett gäng programmerare som hoppade av ableton-teamet.

Bara grejen att pluggar körs i en sandbox. Kraschar en plugg så är det just pluggen som dör, inte hela dawen, något som skett ett otal gånger och som är FRUKTANSVÄRT irriterande, riktig kreativitetspooper
Ska bli jävligt intressant att se hur det går.

Producerar mest i Reason så upplever inte pluggkraschar, men förstår vilken nackdel det kan vara att det kan ske.
Citera
2014-03-30, 12:05
Medlem
Melange5738s avatar
Har laddat ner men inte installerat än.

Vad som lockar är just Ableton-funktionaliteten eftersom jag hellre kör Cubase än Ableton Live. Det är vissa grejer med Live som verkar så otroligt jobbigt att jag aldrig sett vitsen att gå över till det.
Citera
2014-05-08, 13:08
Medlem
jeanthss avatar
Är det någon som testat ännu? Ser intressant ut.
Citera
2014-09-04, 10:05
Medlem
jag trivs skitbra med det, bättre en fl studio på många sätt
Citera
2014-09-05, 04:41
Medlem
Jag har precis gått över från Reason till Bitwig. Ser mycket lovande ut.

Är det förresten någon som vet hur man reversar samples i Bitwigs drum machine?
Citera
2014-09-07, 00:25
Medlem
har kört FL Studio i 6 år, avinstallera det efter en vecka efter kört med bitwig. Finns inge begränsningar i bitwig trivs väldigt bra i det. Tror att bitwig är framtiden!!!
Citera
2014-10-17, 15:54
Medlem
Louises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cause4concern
Släpptes idag (igår) 26e mars och kostar 3000 spänn. Saknar dock multi-out vst vilket är ett jävla skämt men de har lovat att det är på g, märkligt att det inte finns från start dock...

Version 1.1 är på gång och kommer bl.a. innehålla just det du efterlyser:
http://www.audiotechnology.com.au/wp...twig-goes-big/

Jag funderar på att slå till när v1.1 är ute, men är lite osäker. Vad har Bitwig som Ableton saknar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in