Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2018-07-20, 18:35
  #49
Avstängd
Kick88s avatar
Vi vill dig bara väl! även om du är lite fnurrig uppe i fejan!

Citat:
Ursprungligen postat av Fladdran
Så nu är du inte alls zombieaktig och du kan känna känslor och så nu efter all medicinering och terapi eller?

Är haldol bättre än Risperdal? Vad är skillnaden? Haldol är väl typ äldsta, men vad gör skillnaden? Styr inte haldol också dopaminet eller?

Helsnurrig hur?

Så vilken medicin gör så du inte blir avtrubbad?

Gör inte antipsykotiska medel att man blir mer zombie och avtrubbad?
__________________
Senast redigerad av Kick88 2018-07-20 kl. 18:41.
Citera
2018-07-21, 10:57
  #50
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Flyttar tråden till ett mer passande delforum.

Psykisk hälsa —-> Psykiatri och psykofarma

/Mod
Citera
2018-11-07, 12:02
  #51
Medlem
PingPongGlasss avatar
Hur upptäcker man att man har och lider av schizofreni? Symptom och känslomässigt? Märker omgivning, arbetskollegor, kamrater och släkt att man har det (utan att ha fått diagnos alltså). Är det vanligt med paranoia och svår ångest?

Jag är intresserad av psykologi och allehanda diagnoser, tyvärr även lite hypokondriskt lagd i området.
Finns det någon drabbad, anhörig eller någon som arbetar med detta som kan (och orkar) förklara?
Citera
2019-06-22, 17:10
  #52
Medlem
Gå till botten med dina problem, och då menar jag verkligen oerhört grundligt, helst med FAKTA-baserad.

Alltså någon form av problemlösning som kan funka för just dig i praktiken, det kan vara en enkel lösning som dyker upp av de grubblerier du har m.m för nåt du för de symptomer du har om det t.e.x. gäller röster, konstiga ideer/vanföreställningar m.m

Att läsa på om sjukdomstillståndet/lyssna på doktor kan ge bara lite grann om man är ärlig, men framförallt DU måste SJÄLV hjälpa dig själv till att transformera om ditt liv/eftersom bara du vet allt du varit med om i DIN EGEN PROBLEMATIK (så du inte blandar in andra saker som inte är relevant för dig). Läkaren kan ge lite grann men han har kompetens från andra håll/varit med om andra patienter än dig och därför är du inte likadan och där blir det ofta fel.

Utmärkt video; https://www.youtube.com/watch?v=hMG3nrpSy2k 26:50

Ofta handlar det om ideer (vad som helst) som leder vidare till en konstig livsstil. Ideerna leder sen vidare till hur du ser (på) saker, vad du kommer tycka verka intressant som andra inte tycker/FÖRSTÅR alls, Det är här du måste jobba; i ideerna.

Jag har haft stora missförstånd i mitt liv (p.g.a bland annat diagnos) under en väääldigt lång tid vilket lett till extrema livsstilsförändringar som inte var meningen som gjort att det blivit väldigt warpat och då lett till konstigt liv, lite dålig hälsa samt dåliga relationer. Men när du löst det hela står du från en annan bättre vinkel.
__________________
Senast redigerad av rahat 2019-06-22 kl. 17:48.
Citera
2019-07-13, 13:12
  #53
Medlem
Bungo-Daves avatar
Upplever att medicinerna flackar av känslolivet/planar ut humöret för mycket.
Och jag har Trevicta nu men ska få testa Abilify Maintena verkar det som.
Hoppas att den är något bättre på den punkten.
Sen har jag två antidepp. Mirtazapin och Bupropion för att få igång motivationen.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback