• 3
  • 4
2014-03-26, 21:41
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smockelito
Fick igår reda på att min pojkvän har under de senaste sju månaderna pratat med sitt ex via snapchat. Tjejen han i princip var tillsammans med (man kan säga att de hade ett förhållande trots att de aldrig hade tagit "förhållandesnacket) var han med ca tre månader innan vi blev tillsammans. Tog slut då hon flyttade till en stad 13 mil bort för att plugga och han kände att det var för jobbigt med långdistans.

De har som sagt skrivit på snapchat i sju månader, vi har varit tillsammans i lite mindre än två år. Alltså har dom pratat med varandra under en tredjedel av vårat förhållande. Jag visste inte ens om att hon existerade förrän igår. Han har hållit henne hemlig för mig, ljugit om vem han har pratat med och inte heller pratat någonting om mig med henne. I början var det lite då och då som dom pratade med varandra men sedan i början på december har de pratat med varandra 5-6 dagar i veckan.

Så hur skulle ni klassa det här? Otrogen, "känslomässigt otrogen" eller ingenting alls?

Ja, en sorts mental otrohet, men inte samma grad på otrohet som om de också legat med varandra. Kontakten är nu så tät att ni behöver prata om det. Ibland kan man behöva hjälpa sin partner att inte sitta på två stolar samtidigt, om uttrycket ursäktas.
Citera
2014-03-29, 21:17
Medlem
Nefelibatas avatar
Otrohet. Inte ligger-med-någon-annan-otrohet men det faktum att han har skickat bilder och pratat med en tjej (vilket i sig inte är ett problem om han är öppen med det och det inte sker konstant) och dessutom hållet det hemligt för dig tycker jag känns jäkligt weird.
Om du bestämmer dig för att ni ska gå skilda vägar borde du dock inte säga att anledningen är att han snapchatade med en annan tjej, utan att han han gjorde det med just henne och höll det hemligt för dig och att du därför känner att du inte litar på honom då det verkar som att de inte riktigt kommit över varandra. Bestämmer du dig för att vara kvar får du sätta upp några tydliga gränser och visa att du inte går med på det här beteendet.
Citera
2014-03-30, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slrslr
Har han döljt saker och ting för dig i 7 månaders tid så är det otrohet enligt mig fastän det kanske inte har varit någon fysisk kontakt.

Bara det att han tar kontakt med sitt ex är fel, sen att han döljer att han pratar med någon annan kvinna, ja det är väl så otrohet börjar oftast och det räcker för mig. Har han inte vart det än så kommer det väl hända så småningom.

Skall han börja gnälla om att man borde få prata med sitt ex så är han bara dum, speciellt när det är han senaste ex. Du kanske borde ta och prata med ditt senaste ex och se hans reaktion på det, inget jag rekommenderar men skit ska väl ha skit?

Helt rätt! Instämmer
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in