Citat:
Ursprungligen postat av
Smockelito
Fick igår reda på att min pojkvän har under de senaste sju månaderna pratat med sitt ex via snapchat. Tjejen han i princip var tillsammans med (man kan säga att de hade ett förhållande trots att de aldrig hade tagit "förhållandesnacket) var han med ca tre månader innan vi blev tillsammans. Tog slut då hon flyttade till en stad 13 mil bort för att plugga och han kände att det var för jobbigt med långdistans.
De har som sagt skrivit på snapchat i sju månader, vi har varit tillsammans i lite mindre än två år. Alltså har dom pratat med varandra under en tredjedel av vårat förhållande. Jag visste inte ens om att hon existerade förrän igår. Han har hållit henne hemlig för mig, ljugit om vem han har pratat med och inte heller pratat någonting om mig med henne. I början var det lite då och då som dom pratade med varandra men sedan i början på december har de pratat med varandra 5-6 dagar i veckan.
Så hur skulle ni klassa det här? Otrogen, "känslomässigt otrogen" eller ingenting alls?
Ja, en sorts mental otrohet, men inte samma grad på otrohet som om de också legat med varandra. Kontakten är nu så tät att ni behöver prata om det. Ibland kan man behöva hjälpa sin partner att inte sitta på två stolar samtidigt, om uttrycket ursäktas.