Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 18:24
  #1
Medlem
Hej! Jag vet att det finns väldigt många trådar om töjning, men tyckte inte någon av de var speciellt hjälpsam. Jag har nu börjat töja mitt öra! Har haft mina vanliga hål i 10 år ungefär och töjde lite härom dagen med en navelpiercing vilket jag gjort förut. Alltså blev hålet lite större. Nu har jag köpt en spiral som är 3mm och fått in den en bit. Örat är ganska varmt och det gör rätt så ont, finns det något sätt att minska smärtan på? Använder mig just nu av en massa vaseline. Har inte tänkt töja mer än 3 eller 4 mm, alla tips är välkomna!
Citera
2014-03-25, 18:49
  #2
Medlem
VidrigaAnletes avatar
Du töjer antagligen för fort. Det ska inte göra speciellt ont. tryck i mer när det går utan att vålda.
Citera
2014-03-25, 22:54
  #3
Medlem
mrscools avatar
Använd inte akryl, fort gjort att ditt öra blir infekterat och att allt går käpprätt åt helvete när du töjer i så fall. En expander i titan är bra töjmaterial! Man brukar säga att riktlinje är 1mm per månad, kör på något sånt så ska det väl gå bra!
Citera
2014-03-27, 03:42
  #4
Medlem
Pikazhys avatar
Du skriver "töjde lite härom dagen" och sedan "Nu har jag köpt en spiral som är 3mm och fått in den en bit."

Du har alltså gått upp i storlekar inom loppet av några dagar (i tidig storlek dessutom) och du undrar varför det gör ont?

Vilka jävla trådar har du fått tag på som är både icke hjälpsamma och glömmer nämna hur viktigt det är att ge töjningen gott om tid..? Två veckor MINIMUM, gärna fler.

Och du ska inte heller sitta och trycka i en spiral mer och mer, dag efter dag.
Ska du töja från, exempelvis, 2.4 till 3mm ska örat vara redo för 3mm, inte en spiral som ska sakta men säkert pressas in under loppet av dagar.
Citera
2014-04-13, 20:31
  #5
Medlem
Va jävligt försiktig och ha tålamod, skulle de börja spricka, byt till en mindre storlek och ta på LHPsalva, låt örsnibben "vila" ett tag med den mindre storleken och börja inte töja igen förrän det är HELT läkt...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback