Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 18:11
  #1
Avstängd
Jag funderar starkt på att göra samma sak i Israel som judarna har gjort i alla tider i västerländska länder. Jag antar att jag först måste konvertera och göra aliyah. När jag sedan har lärt mig språket och blivit medborgare kan jag köra för fullt. Det innebär såklart att otröttligt propagera för fri invandring, minoriteters rättigheter, statsfinansierade förmåner för illegala invandringar etc. Jag ska påtala hur "vi judar" har en moralisk skyldighet att ta hand om alla människor som har det jobbigt. Jag ska övertyga folk om att det är omoraliskt att ta emot militärt bistånd från USA och att vi bör avveckla "vårt" försvar och bli mer pacifistiska. Samtidigt som jag lobbar för att "vi" frivilligt ska avsäga oss allt bistånd som Israel än idag får som kompensation för "Förintelsen" så ska jag lobba för en övergenerös biståndspolitik som innebär ett försörjande av hela tredje världen där Israel inte får någonting i gengäld. Med andra ord göra allting för att landets vallfärdssystem ska kollapsa.

Vad mer kan man lobba för som är destruktivt men kan förkläs i klyschor som "frihet", "demokrati", "allas lika rättigheter", "tolerans" etc? Hur hade jag blivit bemött ifall jag försökte mig på något sådant? Hade israelerna sett mig som en sann filantrop som kämpade för fred på jorden och vill ha ett öppet och tolerant samhälle där alla är välkomna?
Citera
2014-03-25, 19:31
  #2
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Man brukar väl säga att skojare är svårast att lura. Jag tror inte att det går att sälja in ett mångkulturellt budskap i Israel.
__________________
Senast redigerad av Aegishjalmr 2014-03-25 kl. 19:32. Anledning: Ord
Citera
2014-03-25, 20:00
  #3
Medlem
Européerna stod emot judarnas propaganda och lögner i över tusen år, till dess att skuldkänslorna uppkom efter Förintelsehistorien. Det var väl just detta (sentimentalitet) som fick européerna att överge sina grundliga överlevnadsinstinkter och omsorg av det homogena för att lägga sitt öde i judens händer. Deras framgång har främst berott på att de har hetsat fram krig, vars resultat de kunnat använda för att gynna judiska intressen. Utan världskrigen, inget Israel, ingen snyfthistoria á la Förintelsen och troligen inget judiskt monopol på informationsposterna. Innan detta var det knappt någon som litade på judar, och ingen kollaborerade med dem förutom de svekfulla politikerna.
Citera
2014-03-26, 00:10
  #4
Medlem
hansl77s avatar
Judarna har vunnit genom att splittra familjen och vinna över kvinnorna. Det är där du ska slå.
Citera
2014-03-26, 00:17
  #5
Medlem
trtrtrtrs avatar
Finns en rolig sida på Facebook som inte verkar uppskattas av judarna "Prosper in Israel"

https://www.facebook.com/ProsperInIsrael?fref=ts

Annars tror jag det är vettigast att sköta kampen mot ondskan på hemmaplan istället och utbilda vänner och bekanta i judefrågan. Man kan inte trolla ett troll som det heter.
Citera
2014-04-10, 15:05
  #6
Medlem
Eoppoyzs avatar
Israel är redan mångkulturellt med alla möjliga minoriteter. Undantaget är att de har en hård politik mot illegala invandrare.
Citera
2014-04-10, 23:16
  #7
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr
Finns en rolig sida på Facebook som inte verkar uppskattas av judarna "Prosper in Israel"

https://www.facebook.com/ProsperInIsrael?fref=ts

Annars tror jag det är vettigast att sköta kampen mot ondskan på hemmaplan istället och utbilda vänner och bekanta i judefrågan. Man kan inte trolla ett troll som det heter.

Haha, klockren sida. Är den på riktigt? Första gången jag "gillar" en sida som aktivt uppmanar till rasblandning, homosex och massinvandring
Citera
2014-04-10, 23:20
  #8
Medlem
thelindgrennheros avatar
Citat:
Do Israeli women go for African men? The answer is a resounding YES!

Stop the hate! Assimilate!
Citera
2014-04-10, 23:31
  #9
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trtrtrtr

Annars tror jag det är vettigast att sköta kampen mot ondskan på hemmaplan istället och utbilda vänner och bekanta i judefrågan. Man kan inte trolla ett troll som det heter.

Klart du kan trolla ett troll, en som trollar ska mötas med absolut seriositet så att trollningen framstår av högsta möjliga grad. Trolla trollet genom att vara medveten om att trollet trollar, trollet blir då trollad och trollningen i sig måste backas upp av mer trollande vilket slutar i att trollet framstår som ett troll och kan då längre inte trolla.
Citera
2014-04-11, 08:20
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SWAG-Nation
Jag funderar starkt på att göra samma sak i Israel som judarna har gjort i alla tider i västerländska länder. Jag antar att jag först måste konvertera och göra aliyah. När jag sedan har lärt mig språket och blivit medborgare kan jag köra för fullt. Det innebär såklart att otröttligt propagera för fri invandring, minoriteters rättigheter, statsfinansierade förmåner för illegala invandringar etc. Jag ska påtala hur "vi judar" har en moralisk skyldighet att ta hand om alla människor som har det jobbigt. Jag ska övertyga folk om att det är omoraliskt att ta emot militärt bistånd från USA och att vi bör avveckla "vårt" försvar och bli mer pacifistiska. Samtidigt som jag lobbar för att "vi" frivilligt ska avsäga oss allt bistånd som Israel än idag får som kompensation för "Förintelsen" så ska jag lobba för en övergenerös biståndspolitik som innebär ett försörjande av hela tredje världen där Israel inte får någonting i gengäld. Med andra ord göra allting för att landets vallfärdssystem ska kollapsa.

Vad mer kan man lobba för som är destruktivt men kan förkläs i klyschor som "frihet", "demokrati", "allas lika rättigheter", "tolerans" etc? Hur hade jag blivit bemött ifall jag försökte mig på något sådant? Hade israelerna sett mig som en sann filantrop som kämpade för fred på jorden och vill ha ett öppet och tolerant samhälle där alla är välkomna?

Om du kommit så långt som att ha konverterat och gjort aliya så är det lättaste sättet bara att gå med i nåt av Israels partier på vänsterkanten, t.ex. Meretz. De propagerar för dina åsikter i det israeliska parlamentet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback