Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 15:49
  #1
Avstängd
PussyEaters avatar
Tjena! ska resa till japan med familjen och jag har aldrig varit i Asien förut. Tänkte fråga er vad det finns för "handlingar" där eller saker som är typiskt för Japan. Är det billigt att handla teknikprylar där t.ex.? vad finns det att uppleva? Vad finns det för roligt i Japan att göra? Värt att träna lite extra på att prata engelska där eller är de dåliga på engelska? vilka klädesmärken finns där som inte Sverige har? Ge mig all nödvändig info jag kan tänkas behöva. Tack på förhand!
Citera
2014-03-25, 16:18
  #2
Medlem
Bordell definitivt iaf och andra shoppingvaror
Citera
2014-04-03, 17:21
  #3
Medlem
SadEyess avatar
Det vore intressant att veta vart i Japan du åker. Då kanske det blir lite lättare att komma med tips.
Citera
2014-04-04, 20:54
  #4
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PussyEater
Tjena! ska resa till japan med familjen och jag har aldrig varit i Asien förut. Tänkte fråga er vad det finns för "handlingar" där eller saker som är typiskt för Japan. Är det billigt att handla teknikprylar där t.ex.? vad finns det att uppleva? Vad finns det för roligt i Japan att göra? Värt att träna lite extra på att prata engelska där eller är de dåliga på engelska? vilka klädesmärken finns där som inte Sverige har? Ge mig all nödvändig info jag kan tänkas behöva. Tack på förhand!
Bukkake är väl en för Japan typisk grej.

Engelskanivån är som Frankrike/Tyskland, typ noll.
Teknikprylar är billigare än i Sverige. Tänk på att en del teknikprylar bara har japanska/engelska som menyval.
Citera
2014-04-04, 21:45
  #5
Medlem
Helgedenfetes avatar
De är skitkassa på engelska. Tekniksaker är inte så mycket billigare än i sverige, kanske går det att hitta en del billiga saker men då måste du veta exakt vad de kostar i sverige och leta runt.
Inne i Tokyo är det Akihabara-kvarteret du ska besöka för allt elektroniskt.

Vad som är sevärt är svårt att säga pga jag inte vet vad du är intresserad av.
Kyoto var trevligt tyckte jag.
Citera
2014-04-14, 13:53
  #6
Medlem
Arnoldt101s avatar
Hade själv planerat en 7-8 dagars i japan nästa vår. Någon som vet på ett ungefär efter egen erfarenhet vad en sådan resa skulle gå lös på om man bor billigt (tubhotell) och inte käkar superlyxigt varje dag?
Citera
2014-04-18, 17:49
  #7
Medlem
Helgedenfetes avatar
Det beror väldigt mycket på var någonstanns du kommer att vara, allt i Tokyo är dyrare än i småstäder.
Nudelkök finns i varje gathörn och är ganska billiga.
Jag kommer inte ihåg vad vi betalade för hotellen.
Citera
2014-04-18, 17:51
  #8
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Hade själv planerat en 7-8 dagars i japan nästa vår. Någon som vet på ett ungefär efter egen erfarenhet vad en sådan resa skulle gå lös på om man bor billigt (tubhotell) och inte käkar superlyxigt varje dag?

Vill du verkligen bo på tubhotell o åtta dagar?
Kanske du borde åka någon annanstans om du inte har råd med vettigt boende.
Citera
2014-04-18, 18:11
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Hade själv planerat en 7-8 dagars i japan nästa vår. Någon som vet på ett ungefär efter egen erfarenhet vad en sådan resa skulle gå lös på om man bor billigt (tubhotell) och inte käkar superlyxigt varje dag?
Att bo i kapselhotell i åtta dagar är nog ett bra sätt att utveckla klaustrofobi på. Jag har egentligen inte så stor koll på priser och så, men jag har hört att mat är ganska billigt i Japan, och jag antar att det borde finnas skolådehotell som inte är allt för dyrt, som åtminstone är trevligare än kapselhotell. Hade jag varit dig så hade jag sparat ihop pengar lite längre och bott på ett vanligt hotell.
Citera
2014-04-18, 20:47
  #10
Medlem
SirSaWas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldt101
Hade själv planerat en 7-8 dagars i japan nästa vår. Någon som vet på ett ungefär efter egen erfarenhet vad en sådan resa skulle gå lös på om man bor billigt (tubhotell) och inte käkar superlyxigt varje dag?

Det är bara att gå in på t.ex. Hotels och söka upp hotell där.
Blir enklare om du själv gör det än om vi gör det åt dig.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2344520

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback