Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-25, 15:41
  #1
Medlem
MedikamentTjejs avatar
Jag och min sambo ska snart resa till Turkiet. Och jag undrar hur tullarna är där?
Dom har inga hundar väl? De säkraste sättet borde väl ändå vara att stoppa upp pillerna?!
Eller vad säger ni?
Puss till er alla
Citera
2014-03-25, 15:49
  #2
Medlem
Har du recept så är det lugn hur som helst. På apoteket hjälper dom dig med papper.

Annars, några Xanor märks inte. Jag reser väldigt mycket i jobbet och har nästan alltid med mig några xanor för långa flygningar eller som nattmedicin inför viktiga möten. Aldrig haft några problem. Lägger dom i necessären tillsammans med Alvedon och what not. Aldrig någon som har kollat.

Under 2013 gick jag igenom 50 tullar i 6-7 länder.
Citera
2014-03-25, 16:26
  #3
Medlem
getbusys avatar
Har du recept så är det inga problem alls. Annars så är det bara att lägga dom i necessären. Försök inte att gömma undan dom, det är större risk att du åker dit då
Citera
2014-03-25, 16:57
  #4
Medlem
gonzorockers avatar
Jag har korsat många gränser med grejer på mej, men skulle ändå avråda till det, det är inte värt det att torska i nått annat land för ett par xanor, man kan alltid fixa på plats, på ett eller annat sätt.
Vet inte hur apoteken är i turkiet men dom brukar ju vara ganska avslappnade över lag i varma länder.
Citera
2014-03-25, 17:23
  #5
Medlem
MedikamentTjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0mnia
Har du recept så är det lugn hur som helst. På apoteket hjälper dom dig med papper.

Annars, några Xanor märks inte. Jag reser väldigt mycket i jobbet och har nästan alltid med mig några xanor för långa flygningar eller som nattmedicin inför viktiga möten. Aldrig haft några problem. Lägger dom i necessären tillsammans med Alvedon och what not. Aldrig någon som har kollat.

Under 2013 gick jag igenom 50 tullar i 6-7 länder.


Nej jag har inte dom i recept. Men klarar inte mig utan dom heller. Och vill inte ha turkiska xanor, men det säkraste sättet att ta med dom är väl ändå att stoppa
Upp dom?
Citera
2014-03-25, 18:09
  #6
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedikamentTjej
Nej jag har inte dom i recept. Men klarar inte mig utan dom heller. Och vill inte ha turkiska xanor, men det säkraste sättet att ta med dom är väl ändå att stoppa
Upp dom?

Att stoppa upp det där solen inte skiner är ju ett beprövat trick, som borde funka. Allt handlar ju egentligen om du tycker det är värt det? Men av vad jag kan förstå så "måste" du ha dom.
Det går annars garanterat att fixa Xanor där nere som är exakt samma som här hemma.
Citera
2014-03-25, 18:56
  #7
Medlem
MedikamentTjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Att stoppa upp det där solen inte skiner är ju ett beprövat trick, som borde funka. Allt handlar ju egentligen om du tycker det är värt det? Men av vad jag kan förstå så "måste" du ha dom.
Det går annars garanterat att fixa Xanor där nere som är exakt samma som här hemma.


Jo men hur stora är oddsen att dom kollar igenom min vagina?
Ni som åkt till Turkiet och tagit piller med er utan recept, har det gått bra?
Citera
2014-03-25, 19:13
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedikamentTjej
Nej jag har inte dom i recept. Men klarar inte mig utan dom heller. Och vill inte ha turkiska xanor, men det säkraste sättet att ta med dom är väl ändå att stoppa
Upp dom?

För det första Turkiska Xanor är som dina Xanor. Det är säkert klart att "stoppa upp dom" funkar. Tänker bara att det är lite mycket obehag för något så riskfritt. Om du nu inte ska vara där en längre tid och käkar hästdoser.

En anekdot: Jag flög till Polen för några månader senast och hade väl 10-15 xanor 0,5mg i min väska. Har det som sagt allt som oftast. Ingår i min resenecessär helt enkelt. Blev stoppad i tullen och dom röntgade min väska. Dom såg med stor sannolikhet mina diverse piller men valde att inte ens öppna min väska. Och de som rest till Polen vet att deras tull inte direkt är "avslappnad". Man måste förstå att de flesta reser ju med någon form av tabletter i sin väska. Vare sig det är allergitabletter, Alvedon eller något annat. Dom bryr sig sällan, eller aldrig.

Men vill du vara SUPER säker. Så kör på ditt sätt. Men komihåg, pic or it didnt happen!!!
Citera
2014-03-25, 19:41
  #9
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedikamentTjej
Jo men hur stora är oddsen att dom kollar igenom min vagina?
Ni som åkt till Turkiet och tagit piller med er utan recept, har det gått bra?

Nej dom kollar nog inte igenom din vagina så det är nog lugnt. Jag har aldrig rest till Turkiet med piller, men jag har åkt till andra ställen och då har jag haft massa piller i necessären till allas beskådan och det har inte varit något tjaffs överhuvudtaget
Citera
2014-03-26, 08:29
  #10
Medlem
MedikamentTjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0mnia
För det första Turkiska Xanor är som dina Xanor. Det är säkert klart att "stoppa upp dom" funkar. Tänker bara att det är lite mycket obehag för något så riskfritt. Om du nu inte ska vara där en längre tid och käkar hästdoser.

En anekdot: Jag flög till Polen för några månader senast och hade väl 10-15 xanor 0,5mg i min väska. Har det som sagt allt som oftast. Ingår i min resenecessär helt enkelt. Blev stoppad i tullen och dom röntgade min väska. Dom såg med stor sannolikhet mina diverse piller men valde att inte ens öppna min väska. Och de som rest till Polen vet att deras tull inte direkt är "avslappnad". Man måste förstå att de flesta reser ju med någon form av tabletter i sin väska. Vare sig det är allergitabletter, Alvedon eller något annat. Dom bryr sig sällan, eller aldrig.

Men vill du vara SUPER säker. Så kör på ditt sätt. Men komihåg, pic or it didnt happen!!!


Nej några häst doser vet jag inte om jag vill kalla det. 2 lila en gång om dagen. Så det skulle bli 28 stycken jag skulle stoppa upp. Vi ska vara där i 2 veckor.
Vart ska man gå om man vill köpa i Turkiet? Har en känsla av att dom blåser folk!! Och det vill jag SÅKLART inte. Vad hände sen när du vägrade öppna din nessecär? Eller missförstod jag ditt inlägg? :S
Citera
2014-03-26, 17:16
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MedikamentTjej
Nej några häst doser vet jag inte om jag vill kalla det. 2 lila en gång om dagen. Så det skulle bli 28 stycken jag skulle stoppa upp. Vi ska vara där i 2 veckor.
Vart ska man gå om man vill köpa i Turkiet? Har en känsla av att dom blåser folk!! Och det vill jag SÅKLART inte. Vad hände sen när du vägrade öppna din nessecär? Eller missförstod jag ditt inlägg? :S


Nej dom öppnade aldrig väskan. Men eftersom den gick genom röntgen så borde de rimligtvis ha sett att jag hade någon form av tabletter i väskan.
Citera
2014-03-26, 18:49
  #12
Medlem
getbusys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedikamentTjej
Nej några häst doser vet jag inte om jag vill kalla det. 2 lila en gång om dagen. Så det skulle bli 28 stycken jag skulle stoppa upp. Vi ska vara där i 2 veckor.
Vart ska man gå om man vill köpa i Turkiet? Har en känsla av att dom blåser folk!! Och det vill jag SÅKLART inte. Vad hände sen när du vägrade öppna din nessecär? Eller missförstod jag ditt inlägg? :S

Till en läkare och säg att du vill ha xanor för du har det hemma i Sverige, ge han en liten muta och sen ska det vara klart. Tro mig det är så jävla enkelt när man kommer en bit från Sverige. Jag har fixat benso i 4 olika länder utan några problem alls, ara att ge dom en liten extra slant
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback