• 1
  • 2
2014-03-25, 09:47
Medlem
Askenars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimgus
Hur menar du?

De får ta del av våra sociala skyddsnät och utbildning men har inte bidragit till något under deras uppväxt då de har bott i ett annat land.
Citera
2014-03-25, 09:51
Medlem
Vad är det som säger att staten är bra och effektiv på att tilhandahålla vård och skola? Att driva en skola via nätet vore ju i princip gratis.
Citera
2014-03-25, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
De får ta del av våra sociala skyddsnät och utbildning men har inte bidragit till något under deras uppväxt då de har bott i ett annat land.

Det är väl inga som är födda här som bidrar något under sin uppväxt? Eller hur mycket skatt betalar Kalle, 8 år menar du?
Citera
2014-03-25, 09:53
Bannlyst
Citat:
Hur ska staten förbättra utan några skattepengar?

Inga skattepengar = Ingen jävla massinvandring, inga politiker som förskingrar, inga flum-bidrag till feminister, "afrofobi-experter" och dyl, nedskärningar av arvodena till jurister, inga biståndspengar som går till korruption och islamister/väst-hatare...
Citera
2014-03-25, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ventilgummi
Svårt att fuska när man knappt har något att fuska med. Sen så är ju systemet uppbyggt på det viset att de som har minst ska betala mest. Om arbetaren började fuska så blev ju rikemannen tvungen att betala mer i skatt och eftersom att det är rikemannen som bestämmer så...
Hur tänkte du nu?
Jag har en marginalskatt på 55% och betalade tot 323 000 i skatt 2013. Vad bidrog du själv med?
Citera
2014-03-25, 10:05
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar

Menar du att det är bättre att dränera staten på pengar genom att TS skiter i att betala in skatt så det inte finns pengar till nåt?
Citera
2014-03-25, 10:09
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Inga skattepengar = Ingen jävla massinvandring, inga politiker som förskingrar, inga flum-bidrag till feminister, "afrofobi-experter" och dyl, nedskärningar av arvodena till jurister, inga biståndspengar som går till korruption och islamister/väst-hatare...
`

Skattepengar går bara till sånt som du nämner eller?

Du låter som en klassisk "alltärstatenochinvandrarnasfel"-nisse. Tröttsamt.
Citera
2014-03-25, 10:12
Medlem
RiverStyxs avatar
Tja, vad man faktiskt kan göra är att göra avdrag på skatten som man inte har rätt till och hoppas komma undan. Milavdrag för påstådd bilkörning eller liknande. Risken för kontroll är rätt liten, men åker man dit kan de å andra sidan kolla bak i tiden och upptaxera en retroaktivt.
Citera
2014-03-25, 11:41
Bannlyst
Citat:
`

Skattepengar går bara till sånt som du nämner eller?

Du låter som en klassisk "alltärstatenochinvandrarnasfel"-nisse. Tröttsamt.

Nej, men det gör det i alldeles för hög grad!

Bara för att du tycker om att bli knullad i röven betyder det inte att jag måste acceptera att bli det också. För guds skull våga ifrågasätta!
Citera
2014-03-25, 11:49
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavezzi92
Nej, men det gör det i alldeles för hög grad!

Bara för att du tycker om att bli knullad i röven betyder det inte att jag måste acceptera att bli det också. För guds skull våga ifrågasätta!

Tycker det verkar rätt oskönt att bli knullad i röven. Inget för mig, även om det är staten som gör det.
Och visst ska man våga ifrågasätta hur pengarna används. Däremot är det rätt fånigt att rapa upp en massa exempel på (i din värld) felaktiga sätt att använda skattepengar och sen säga att du inte ska betala skatt. Kanske är vettigare att försöka påverka HUR dom används istället för att säga att du inte vill inte bidra med något.
Citera
2014-03-25, 12:41
Medlem
Citat:
Visst ska pengarna användas väl. Min poäng var att det är rätt korkat att skattefuska för att påstå att det ska ge bättre skola, vård och omsorg, när det i själva verket bara handlar om att TS vill roffa åt sig pengar för egen vinning.

Sen om iPads är ett bra verktyg i skolan är en annan diskussion.

Nej jag vill inte skattefuska för egen vinning, jag vill ha välfärdsstaten som vi hade för 15-20 år sedan, där man såg vart pengarna gick. Inte som nu, där man betalar halva sin lön i skatt, och ändå blir allt bara sämre. Va fan ska jag betala skatt för, när staten bara klantar bort pengarna?? Fattar inte hur allt kan bli mer och mer ineffektivt, jobbar de baklänges?
Citera
2014-03-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Tja, vad man faktiskt kan göra är att göra avdrag på skatten som man inte har rätt till och hoppas komma undan. Milavdrag för påstådd bilkörning eller liknande. Risken för kontroll är rätt liten, men åker man dit kan de å andra sidan kolla bak i tiden och upptaxera en retroaktivt.

Vad finns det mer för avdrag som man kan göra??
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in