• 1
  • 2
2005-08-09, 16:09
Bannlyst
Är det fel att jämföra drogbruk med t.ex fallskärmshoppning, bungy-jumping och att "knulla runt" oskyddat?

Eller är jag ute och surfar i sahara om jag resonerar så?

EDIT: Jag menar man riskerar ju medvetet sitt liv för att få en kick/lite skönt en stund med sånt med.
Citera
2005-08-09, 16:46
Medlem
PrettySneakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
Är det fel att jämföra drogbruk med t.ex fallskärmshoppning, bungy-jumping och att "knulla runt" oskyddat?

Eller är jag ute och surfar i sahara om jag resonerar så?

EDIT: Jag menar man riskerar ju medvetet sitt liv för att få en kick/lite skönt en stund med sånt med.

Beror väl på vilket drogbruk du har i åtanke. Att tex påstå att det är lika farligt att röka en joint som att hoppa ett "base jump hopp", så är man bra ute och cyklart.
Citera
2005-08-09, 16:50
Bannlyst
Jo, det är klart, jag skulle va lite mer specifik.

Jag menar ungefär alla droger förutom cannabis.
Citera
2005-08-09, 17:44
Medlem
SleepaZs avatar
Allt som ger kickar kan ju ge beroende.. Har man väl hoppat fallskärm då gör man gör man gärna det igen.

Men det är ju lättare att ta till en drog än att få kickar av tex fallskärm,bungy osv..
Lättilgängligheten med att ta till berusingsmedel gör att man inte kan jämföra detta enligt mig...

Det psykiska beroendet kan man jämföra, har man bestigit mount-evererst , eller åkt till månen då är det inte mycket annat som slår den upplevelsen.. har man skjutit heroin en gång och gillar det, då vill man gärna uppleva det igen och man anser att det är inte mycket som slår den känslan..
Citera
2005-08-09, 18:08
Bannlyst
Men grejen jag menar är att det är lika "dumt" att göra dessa grejer som att bruka droger.Men själv tycker jag alltså inte det är dumt något utav det(möjligtvis att ha oskyddat sex).

Och som ni säkert vet kan ju "normalt" folk acceptera dessa grejer, men inte drogbruk.
Citera
2005-08-10, 12:52
Medlem
Lost dreamers avatar
Men normalt folk, vem bryr sig om dem?
Citera
2005-08-10, 13:23
Bannlyst
att knulla i sig, skulle man kunna likställa med droger. men inte att knulla utan kondom!

att knulla utan kondom är snarast som att ta syra ensam utan "sitter" första gången
Citera
2005-08-10, 14:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tim_hedlund
att knulla i sig, skulle man kunna likställa med droger. men inte att knulla utan kondom!

Jag menar om man knullar utan kondom med ett stort antal "barhaggor" i månaden och är medveten om att man kan råka ut för aids men endå gör det. :smart:

Jag menar främst riskmässigt.
Citera
2005-08-10, 14:32
Medlem
Novembers avatar
Well, vet inte riktigt vart du vill komma med din jämförelse men visst är det farligt att hoppa fallskärm, köra bil, klättra i berg och knulla på grannfun. Relativt droger då...? Hm ja, du kan ju riskera att dö pga överdos iaf du t ex. skjuter lite för mkt heroin eller dra igång en allvarlig paranoia på LSD och hoppa ut genom fönstret (två flugor i en smäll, tripp+basejump).

Klart det går att jämföra, med kick och död som gemensamma nämnare. Iofs kan man väl nästan göra det med allt då...
Citera
2005-08-10, 14:40
Medlem
Lost dreamers avatar
Bungyjump är inte farligt din toker! :smart:
Citera
2005-08-10, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lost dreamer
Bungyjump är inte farligt din toker! :smart:

Jodå! Om man använder sig av hemmagjorda gummirep! :smart:
Citera
2005-08-10, 15:06
Medlem
NoDices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror_Didrik
Jodå! Om man använder sig av hemmagjorda gummirep! :smart:

Du menar repet man gjort av alla sina kondomer?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in