Citat:
Jag sade +- 30. Kan vara under kan vara över. Och vem pluggar tills man är 30?
Vanligast är att man jobbar några år efter att ha pluggat från förskola till student och sedan bestämmer sig för att söka drömutbildningen på något universitet eller högskola. Om man då är 30 vid detta tillfälle är väl ganska irrelevant? Men det kommer kännas trevligt när skolan är färdig och kulorna börjar rulla in
Btw en fet inkomst tryggar framtiden det håller jag med om, däremot inta på alla plan. Men det är upp till var och en vad man värderar högst hos en annan människa.
Vanligast är att man jobbar några år efter att ha pluggat från förskola till student och sedan bestämmer sig för att söka drömutbildningen på något universitet eller högskola. Om man då är 30 vid detta tillfälle är väl ganska irrelevant? Men det kommer kännas trevligt när skolan är färdig och kulorna börjar rulla in

Btw en fet inkomst tryggar framtiden det håller jag med om, däremot inta på alla plan. Men det är upp till var och en vad man värderar högst hos en annan människa.
Varför sa du inte +- 100 i så fall? Jag spekulerar med den information du ger och i detta fall tror jag din ålder och situation i livet är relevant. Den kanske inte är det för dig, men det betyder inte att alla andra ser det då.
Den poäng jag försökte göra lite försiktigt är om du försökt se detta ifrån din svärmors perspektiv? Uppenbarligen är det någonting som oroar och bekymrar henne. Din "my way or the highway"-, "upp till var och en vad man värderar"-attityd känns mest barnslig och omogen. Det är klart att det är upp till var och en vad man värderar högst, men för att två människor ska kunna ha en fungerande relation måste båda i alla fall försöka förstå den andra parten. Och om hon känner omsorg och omtanke om sin dotter är det inte samma som att hon har ett personligt agg emot dig. Sitt ner och försök prata med henne som en vuxen till en annan vuxen.