Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 01:35
  #1
Medlem
Hur sjutton ska vi göra för att få bort kapitalismens förtryck?

Jag menar varför lägga 33 miljoner på banken men ge "sina" barn knäckebröd och vatten?

Är detta normalt tänkande?

Tänker folk...


- jag vill ha massa miljoner på banken men mina barn ska få knäckemacka och ljummet vatten?
Citera
2014-03-26, 18:29
  #2
Medlem
Schlem-123s avatar
Vi kan ju börja med att förstå att USA inte är de som räddar oss. USA är djävulen
Citera
2014-03-26, 21:38
  #3
Medlem
Det enklaste måste väl vara att var och en startar ett eget företag. Då behöver man ju inte sälja sin kropp till andra. Man får 100% koll på sina produktionsmedel.
Citera
2014-03-26, 22:15
  #4
Medlem
TheSwedishEmpires avatar
Kapitalismen är vad som har gjort västvärlden rikt, länge leve kapitalismen! Jag hatar er kommunister och antikapitalister. Jag kommer att försvara kapitalismen till döden!
Citera
2014-03-27, 01:45
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Kapitalismen är vad som har gjort västvärlden rikt, länge leve kapitalismen! Jag hatar er kommunister och antikapitalister. Jag kommer att försvara kapitalismen till döden!


Nä det kommer du tyvärr inte.
Citera
2014-03-27, 01:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSwedishEmpire
Kapitalismen är vad som har gjort västvärlden rikt, länge leve kapitalismen! Jag hatar er kommunister och antikapitalister. Jag kommer att försvara kapitalismen till döden!


Men vad tycker du om gå 33 miljoner i vinst men att ge våra barn knäckemacka och vatten? Är det bra?
Citera
2014-03-27, 07:40
  #7
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1
Det enklaste måste väl vara att var och en startar ett eget företag. Då behöver man ju inte sälja sin kropp till andra. Man får 100% koll på sina produktionsmedel.

Skapa företag så är svaret nej. Däremot att skapa arbetarägda kooperativ och bilda kontraekonomier så är svaret ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback