Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-25, 00:40
  #1
Medlem
Huckelberryfins avatar
Vilka skulle vinna i en all star match? alla de bästa norrlänningarna mot alla de bästa söderlänningarna?

Obs! endast aktiva spelare också!

Gränsen går såklart vid Gävle

Forwards/Centrar:

D.Sedin N.Bäckström H.Sedin

H.Zetterberg J.Silfverberg A.Lander

C.Järnkrok E.Lindholm L.Omark

Backar:

V.Hedman A.Edler

T.Enström E.Gustafsson

D.Rundblad

Målvakter:

H.Lundqvist J.Markström

Detta är mitt team Norrland då
Citera
2014-03-25, 17:49
  #2
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Platsar Adam Larsson i det laget?
Citera
2014-03-25, 17:55
  #3
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Platsar Adam Larsson i det laget?

Du får ju ta ut vilka dream teams du vill från både norr och söder!

dock får du inte blanda södra delen med norra och tvärtom!
Citera
2014-03-25, 18:12
  #4
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Kan du inte motivera din laguttagning och förklara varför du utelämnat vissa namn!?

*varvar igång motorsågen*
Citera
2014-03-25, 18:35
  #5
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överste-Rövhål
Kan du inte motivera din laguttagning och förklara varför du utelämnat vissa namn!?

*varvar igång motorsågen*

Ja, det vore ju ett krav. Ett ännu självklarare krav vore ju att TS svarar på sin egen fråga, nämligen: Vem vinner och varför.

Mitt svar skulle vara: Vem som vinner en match kommer mer att vara av tillfällighetskaraktär. All-Stars-matcher brukar ju aldrig bli mer än ploj.
Citera
vfs avatar

Moderatormeddelande

Postat av vf 2014-03-25, 18:50
Moderator
Lagen ska givetvis motiveras, annars kastas tråden/Mod
2014-03-25, 19:18
  #7
Medlem
Huckelberryfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Ja, det vore ju ett krav. Ett ännu självklarare krav vore ju att TS svarar på sin egen fråga, nämligen: Vem vinner och varför.

Mitt svar skulle vara: Vem som vinner en match kommer mer att vara av tillfällighetskaraktär. All-Stars-matcher brukar ju aldrig bli mer än ploj.

jaja men en matchserie i bäst av 7! så säger jag iafall att Norrland vinner 5 av 7! matcher!

Första kedjan med tvillingarna Sedin och Bäckström! känns ju som att d skulle snurra upp vilka backar som helst!

Z grym två vägs spelare som gör sina medspelare bättre!

+ att vi har Sveriges bästa målvakt! i form av Lundqivst som en bra dag på jobbet kan spika igen kassen helt och hållet... och en riktigt bra reserv keeper i markström!

Men overall känns det som att det produceras bättre spelare i Norrland! därför tror jag också att norrland skulle vinna! dock kan ju söder ha bättre lagkemi som gör att dessa vinner...


Forward sidan och målvaktssidan ser jag faktiskt norrland som de bättre teamet! endast på backsidan skulle jag säga att södra delen av landet har bättre spelare!

I form av Kronwall, Karlsson, Oduya, Tallinder!

Norrlands första kedja: Sedin Bäckström Sedin Söders första kedja: D.Alfredsson L.Eriksson R.Franzén

Andra kedjan: H.Zetterberg J.Silfverberg A.Lander Söder: D.Landeskog M.Krüger G.Nyqvist

Tredje kedjan: C.Järnkrok E.Lindholm L.Omark Söder: M.Pääjärvi M.Zibanejad M.Tedenby (möjligt att söders tredjekedja är bättre än norrs)

Backar Norr: V.Hedman A.Edler Söder: N.Kronwall O.Ekman-Larsson

Andra back par: T.Enström E.Gustafsson Söder: E.Karlsson J.Oduya



Målvakt Norr: H.Lunqdvist Söder: J.Enroth

Så summa summarum! endast på backsidan tycker jag söder ser starkare ut på pappret än vad Norr gör, men på målvakts och forwardssidan är det fördel Norrland! vilket jag även tror kommer vara det som avgör en final serie dessa två lag emellan!
Citera
2014-03-26, 00:21
  #8
Medlem
Team Västernorrland skulle ensamt slå resten av landet...

EDIT: Jaha, ni syftade på aktiva spelare.
__________________
Senast redigerad av Ferris 2014-03-26 kl. 00:25.
Citera
2014-03-26, 05:12
  #9
Medlem
Hunden007s avatar
borde inte gränsen gå här http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige...iska_mittpunkt ?
Citera
2014-03-26, 05:18
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
borde inte gränsen gå här http://sv.wikipedia.org/wiki/Sverige...iska_mittpunkt ?

http://www.regionfakta.com/upload/Ge...and_stader.gif

Om vi pratar om Norrland mot resten dvs!
Citera
2014-03-26, 18:35
  #11
Medlem
De hade sådana matcher för några år sedan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback