Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 19:35
  #10669
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ja alltså, om du går till där du väljer Traits i ditt Artifact weapon så har du en tab längst ner på det fönstret som ändrar dess appearance. Där står även hur du får tag i de olika versionerna och färgerna. En modell får du när du lurar PvP och ökar din Prestige, en får du när du kört raid content (funkar inte med LFR), en får du via att ha questat och gjort din Class Order Hall questchain, med mera osv.

Det finns även en dold skin till alla vapen, samt 4 olika färger, men det verkar som om alla behöver en viss nivå av Artifact Knowledge vilket ju kräver att du är lvl110.
http://www.wowhead.com/artifact-weap...earances-guide

Värt att nämna är att det mesta med att låsa upp skins är baserat på Character och inte på Artifact. Alltså att färger osv baseras på vad din gubbe gör (klarar vissa quests, kört vissa raids, etc) och då låses den skin-sloten upp på alla vapen du har på den karaktären. Det gäller dock inte för dina alts utan alla måste lira lika mycket PvP för att låsa upp alla PvP-skins, eller köra raids för att låsa upp Raid-skins.
De sa på BlizzCon att det kommer komma Solo-play skins i en framtida patch som är inspirerat av hur Warlocks fick Green fire och hur präster fick Anathema/Benediction, dvs att det gäller att ha koll på vad ens karaktär faktiskt kan göra och vilka abilities som kan användas.


tack för ett trevligt svar! Jo antog att det mesta får man låsa upp när man är 110, önskar bara det fanns någon lista på nätet man kunde se vilka som man kan låsa upp innan 110 men får ta mig tid att läsa igenom varje i stället! Åter igen, tack för svar.
Citera
2016-11-17, 19:41
  #10670
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Jag fick min först legendary idag och det va Ringen! Men nu är frågan ska man vara nöjd med den som första om man kör Dk.? Frågade i general chat och där som dom flesta att det va den sämsta man kunde få.
Ringen är den som ger bonus vid CCande eller den som ger sköld?
I patch otes för 7.1.5 (eller om det var 7.2) står det att det kommer ändras en del bland legendaries, så bonusen från att CCa även kommer om du interruptar och att skölden inte längre har en 5-sekunders regel utan att du istället var 30e sekund får en sköld.
Citera
2016-11-17, 19:42
  #10671
Medlem
xaniixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Ringen är den som ger bonus vid CCande eller den som ger sköld?
I patch otes för 7.1.5 (eller om det var 7.2) står det att det kommer ändras en del bland legendaries, så bonusen från att CCa även kommer om du interruptar och att skölden inte längre har en 5-sekunders regel utan att du istället var 30e sekund får en sköld.


Jaha det finns mer än en ring... så bra koll har jag Men det är den ringen som ger dig bonus när du CC:A någon.
Citera
2016-11-17, 19:44
  #10672
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
tack för ett trevligt svar! Jo antog att det mesta får man låsa upp när man är 110, önskar bara det fanns någon lista på nätet man kunde se vilka som man kan låsa upp innan 110 men får ta mig tid att läsa igenom varje i stället! Åter igen, tack för svar.
I princip är det bara de första fem (de fyra i första raden och den första i rad två) som du skulle kunna få medan du levlar. Dessa får du efter att ha lämnat in en första Pillar i Dalaran, efter att ha hittat Light's Heart, och sånt. Resterande kräver i princip lvl110 då de är saker som att helt fylla ut alla Traits i ditt Artifact weapon (vilket kräver flera miljoner artifact power) och lite annat.
Citera
2016-11-17, 19:49
  #10673
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Jaha det finns mer än en ring... så bra koll har jag Men det är den ringen som ger dig bonus när du CC:A någon.
Ingen aning om det finns mer än en ring, det är snarare att jag minns legendaries på deras effekt och inte vilket slot det är :P

http://media.mmo-champion.com/images...ber/secret.jpg
Visar effekten nu och effekten som den är på PTR för 7.1.5
Citera
2016-11-17, 19:50
  #10674
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
I princip är det bara de första fem (de fyra i första raden och den första i rad två) som du skulle kunna få medan du levlar. Dessa får du efter att ha lämnat in en första Pillar i Dalaran, efter att ha hittat Light's Heart, och sånt. Resterande kräver i princip lvl110 då de är saker som att helt fylla ut alla Traits i ditt Artifact weapon (vilket kräver flera miljoner artifact power) och lite annat.


tack igen, har en annan fråga då du verkar kunnig inom wow, lärde mig precis alch, måste jag lvla upp det till 600 för att få legion flaskor eller finns det något sätt att man kan lära sig till 600 på direkten? har för mig att jag fick det med herb grejen..

(Inte lirat sen mop)
Citera
2016-11-17, 20:06
  #10675
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
tack igen, har en annan fråga då du verkar kunnig inom wow, lärde mig precis alch, måste jag lvla upp det till 600 för att få legion flaskor eller finns det något sätt att man kan lära sig till 600 på direkten? har för mig att jag fick det med herb grejen..

(Inte lirat sen mop)
Oj det vågar jag inte svara på, men profession cap i Legion är 800.
Alla mina crafting professions har redan varit 700 från Warlords så det är i get jag har erfarenhet av, men vet att en guildie byter mellan två professions lite då och då, dels en av hans crafting professions och dels Enchanting för att kunna Disenchanta raidgear han inte längre behöver.
Dock är professions i Legion baserade på quests väldigt mycket. Kan du starta quests i Dalaran för att få Legion level i professions så kan du nig få allt resterande med.
Citera
2016-11-18, 16:30
  #10676
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
tack igen, har en annan fråga då du verkar kunnig inom wow, lärde mig precis alch, måste jag lvla upp det till 600 för att få legion flaskor eller finns det något sätt att man kan lära sig till 600 på direkten? har för mig att jag fick det med herb grejen..

(Inte lirat sen mop)
Jag har alla flaskor på två stjärnor på min alt.. började alchemy på lvl 1 och är runt 200 nu.. Min alt är dock 110, så ja du kan få flaskorna utan att ha över 600 i alch men du måste göra questen för dessa och tror sista låses upp vid lvl 108 om jag minns rätt dvs du måste göra hela alchemist quest kedjan i legion
Citera
2016-11-19, 15:59
  #10677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xaniix
Jaha det finns mer än en ring... så bra koll har jag Men det är den ringen som ger dig bonus när du CC:A någon.

Den är bra på trash packs i Mythic+. Den är inte lika bra på bossar som är immuna mot cc och interrupts. Om du raidar så är den dock inte lika bra. Men grattis till en legendary.
Citera
2016-11-20, 23:12
  #10678
Medlem
Min DH är fast efter att jag dödade world bossen och jag kan inte göra något, ideer?

Efter att vi dödade Humongris så fick jag meddelandet "You have been logged out". När jag försöker logga in så flyter min DH typ mellan luften och vattnet för att därefter direkt loggas ut. Har försökt allt men inget hjälper. Alla mina andra alts fungerar.
Citera
2016-11-21, 02:08
  #10679
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rawbiz
Min DH är fast efter att jag dödade world bossen och jag kan inte göra något, ideer?

Efter att vi dödade Humongris så fick jag meddelandet "You have been logged out". När jag försöker logga in så flyter min DH typ mellan luften och vattnet för att därefter direkt loggas ut. Har försökt allt men inget hjälper. Alla mina andra alts fungerar.
Något hände som gjorde att du hamnade under världen, låter det som. Du kan ha gjort en sån där DH-rush eller något och lyckats hitta precis den där vinkeln som lyckades glitcha spelet och släppa dig igenom världen. Varit med om liknande med Mage som Blinkat igenom olika ställen och sedan fallit i all evighet. Spelet inser att du är någonstans du inte borde vara och sparkar ut dig. Tidigare var det ju tex en klassiker med underground-farmbots under WotLK där de flög runt under marken och plockade en massa herbs och ore som de sedan sålde på AH.

Om det inte löser sig automatiskt om en halvtimme-timme så skriv en ticket till en GM och be dom teleportera dig till nörmsta Graveyard eller så.
Vet att de har som automatiskt svar att de vill att du testar din Hearthstone (men om du faller kan du inte HSa eftesom du rör på dig) och annat men tror det ska gå att ta sig förbi alla de standard svaren och be en GM om hjälp.
Citera
2016-11-21, 09:20
  #10680
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Något hände som gjorde att du hamnade under världen, låter det som. Du kan ha gjort en sån där DH-rush eller något och lyckats hitta precis den där vinkeln som lyckades glitcha spelet och släppa dig igenom världen. Varit med om liknande med Mage som Blinkat igenom olika ställen och sedan fallit i all evighet. Spelet inser att du är någonstans du inte borde vara och sparkar ut dig. Tidigare var det ju tex en klassiker med underground-farmbots under WotLK där de flög runt under marken och plockade en massa herbs och ore som de sedan sålde på AH.

Om det inte löser sig automatiskt om en halvtimme-timme så skriv en ticket till en GM och be dom teleportera dig till nörmsta Graveyard eller så.
Vet att de har som automatiskt svar att de vill att du testar din Hearthstone (men om du faller kan du inte HSa eftesom du rör på dig) och annat men tror det ska gå att ta sig förbi alla de standard svaren och be en GM om hjälp.

Tack, jag tog bort cache och startade om battlenet, fick då en update (kanske helt irrelevant) och därefter så funkade spelet som vanligt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback