Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-01-12, 22:17
  #5881
Medlem
Red-Pandas avatar
Finns det någon bra disc präst som streamar?

Precis levlat upp en präst och vill få lite tips för arena.
Citera
2015-01-12, 22:20
  #5882
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy


lfr är skitlätt. du kommer knappt behöva anstränga dig, lovar. Kör igenom det ikväll så skall du se.
Och i så fall kan du nog hoppa hcs. Kommer inte ihåg riktigt men tyckte hcs var rätt mycket svårare än normals när det väl släpptes och man hade gear för en nydingad level 100. Men dom har väl tuneat och haft sig sen dess så det ska nog inte vara några problem, de flesta är ju övergearade och jagar bara specifika items.

Hm.. okej. Behöver 615 ilvl för heroics, har bara 610 än så länge . Något enkelt sätt att få högre ilvl? Jag har inga pengar men jag får dock googles från engineering imorgon som har en ilvl på 640 tror jag det är.
Citera
2015-01-12, 23:08
  #5883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersson93
Hm.. okej. Behöver 615 ilvl för heroics, har bara 610 än så länge . Något enkelt sätt att få högre ilvl? Jag har inga pengar men jag får dock googles från engineering imorgon som har en ilvl på 640 tror jag det är.
Om du lirar en klass som har multipla speccs så kan du ju alltid skaffa en annan version av 640 ringen du får i legendary questet... Du kan inte ha båda equippade samtidigt men det boostar din ilvl lite iallafall, Questa i nagrand kan ju oxå gå bättre ilvl.
Citera
2015-01-12, 23:18
  #5884
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Purra
Om du lirar en klass som har multipla speccs så kan du ju alltid skaffa en annan version av 640 ringen du får i legendary questet... Du kan inte ha båda equippade samtidigt men det boostar din ilvl lite iallafall, Questa i nagrand kan ju oxå gå bättre ilvl.
Jaha, okej. Visste inte att man kunde ha två samtidigt. Trodde man var tvungen att byta in den första i så fall.

Har gjort nästan alla quests i Nagrand. Har War Mill (?) level 2 så jag borde få lite uppgraderingar på kvalitén på det gear jag ev. får.
Citera
2015-01-12, 23:43
  #5885
Medlem
Retardation1337s avatar
Någon som har lite tips på aktuella bra byggnader i Garrison? Vilka ska man sträva mot för att maximera guld till exempel? Har haft Enchanting-byggnaden ett tag men nu känns det som att man förlorar mer på att köra work orders där än att sälja dusten, för att inte tala om att sälja vissa items direkt istället för att disenchanta dom..

Vilka byggnader är mer lönsamma? Har bara en karaktär på lvl 100 och har inga planer på att dra upp en till.. :/ Även om det borde vara rätt gynnsamt.

Mina proffs på karaktären är Mining 700 och Engineering 650+
Byggnader jag har är:
Engineering2, Salvage Yard2, Enchanting2, War Mill2, Barracks1, Trading Post2, Gladiator's Sanctum3, Herbs2, Mines2, Fishing1, Pokemon0.

För övrigt så går det skitlångsamt att skaffa achievementet "Working More Orders" då jag bara får credit för orders i Engineering och Enchanting av någon anledning?

Tack på förhand!
Citera
2015-01-13, 00:01
  #5886
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skez
Ja Growl är på autocast :/ Jag har testat gris och spirit beast och ingen av dem är väl egentligen "rå-tanks"? Tänker mig mer att en turtle eller någon björn kanske är mer effektiv, eller det spelar ingen roll?

Sen är jag bara 90 också, det kanske spelar någon roll. Försökt sola Dragon Soul 10-man och första bossen och han med färgerna var inga problem alls trots att jag fick aggro lite då och då men Zon'ozz wipeade jag på några gånger på grund av aggro.

Du har inte missat att specca petet?

Annars skulle jag skaffa md glyphen bara.
Citera
2015-01-13, 00:37
  #5887
Medlem
reffis avatar
Jag har inte riktigt förstått lootsystemet dom har nu för tiden. Var några år sen jag spelade.
Men körde igenom Walled City, LFR, nu ikväll och fick inget mer än [Stout Augment Rune], som jag inte ens vill ha.

Tycker mig se detta ibland i HC också, kan köra ett par stycken och inte få något. Är jag utvecklingsstörd eller ska det vara så?

Jag kör tank om det spelar någon roll.
Citera
2015-01-13, 02:23
  #5888
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Jag har inte riktigt förstått lootsystemet dom har nu för tiden. Var några år sen jag spelade.
Men körde igenom Walled City, LFR, nu ikväll och fick inget mer än [Stout Augment Rune], som jag inte ens vill ha.

Tycker mig se detta ibland i HC också, kan köra ett par stycken och inte få något. Är jag utvecklingsstörd eller ska det vara så?

Jag kör tank om det spelar någon roll.
I LRF är det Personal Loot system - alltså att vissa bossar kan droppa 0 delar medans vissa kan droppa 10, det beror helt enkelt på din tur bara och ingenting annat! Det är precis samma sak i HC dungeon om du kör HC dungeon genom LFG systemet (I HC Dungeons så har du 100% chans att få drop på sista bossen dock). Dem la till detta för att förhindra att folk ninjar saker eller helt enkelt "rollar" fel så till exempel din item droppar men jag rollar need på den och vinner när jag egentligen inte behöver den.

Det är så det ska vara så det är inga fel på dig.
Citera
2015-01-13, 07:54
  #5889
Medlem
Tycker att spellsen healers av alla slag blivit totalt förstörda med expansion WOD så starttade en warlock vilket faktiskt var min första icke ledande roll i raids, dps alltså. men går helt klart tillbaka till final fantasy 14 istället i slutet av månaden hojta om nii tänkt testa, finner mig på shiva med namn tjokolita
Citera
2015-01-13, 12:07
  #5890
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
I LRF är det Personal Loot system - alltså att vissa bossar kan droppa 0 delar medans vissa kan droppa 10, det beror helt enkelt på din tur bara och ingenting annat! Det är precis samma sak i HC dungeon om du kör HC dungeon genom LFG systemet (I HC Dungeons så har du 100% chans att få drop på sista bossen dock). Dem la till detta för att förhindra att folk ninjar saker eller helt enkelt "rollar" fel så till exempel din item droppar men jag rollar need på den och vinner när jag egentligen inte behöver den.

Det är så det ska vara så det är inga fel på dig.

Tack för förklaringen.
Citera
2015-01-13, 13:34
  #5891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Red-Panda
Finns det någon bra disc präst som streamar?

Precis levlat upp en präst och vill få lite tips för arena.

Cdew (Mitch Jones) brukar streama när han kör spriest tillsammans med sodapoppin på twitch. Han brukar alltid ligga bland 'topstreamers' när han streamar så lätt att hitta!
Citera
2015-01-13, 13:43
  #5892
Medlem
swagyolo420s avatar
Warr vs DK i pvp ? Mainat DK sedan cata men boostade upp en warrior som var rätt kul faktiskt. Enbart PVP, mainly arena/RBGS och jag vet att warrs scalar bättre med gear vilket gör warrs bättre i slutet av en xp oftast. Warriorsen har ju mobilityn och dkn surven, men lite inslag från någon som har mer erfarenhet än mig får gärna ge sin input av vilken de tycker är effektivast.

"Spela vad du tycker är roligt" undanbedes.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback