Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-19, 18:09
  #12433
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Som sagt. Efter SSC (där Method kom tvåa, efter att Nihilum eventuellt använde sig av exploits) har Method varit topp tio stor del av tiden så vitt jag vet. Att dom inte "varit nära" är ju direkt felaktigt, är man i den absoluta världstoppen är man nära.

Efter SSC kom Hyjal och BT. I Hyjal tog de första bossen nia i världen, och inga fler i topp10. I BT var deras bästa åtta i världen, de tog inte Illidan i topp10 men jag ser inte fler än 10 så jag vet inte hur långt ner de kom. Orkar inte kolla fler raids men kollade ICC för skojs skull och där var de inte topp10.

Edit: Okej, kollade WotLK ändå (verkar dock bara vara upp till ToGC):

Citat:
Bara för att motståndet lagt ner betyder det inte att dom har försvunnit. Det kommer nya motståndare, som vi ser nu i Limit och ryssarna (som varit med ett tag). Att Paragon tillfälligt valde att rikta om fokus till 10-manna är väl att jämställa med när stora delar av Method fick för sig att skapa en egen elit-guild: Serenity?

Min poäng var att motståndet inte alls är lika stort nu för tiden, de sa ju själva att de valde att streama WF-progression just för att de inte har någon riktig competition. Ingen aning om vad Serenity var/är, men om jag minns rätt så slutade ju halva Paragons roster när de bestämde att satsa på 10-man, om de sedan gick tillbaka till 25-man så var det då med andra spelare på sannolikt lägre nivå.

Citat:
Under Uldir-progress kunde folk donera pengar, som sen skulle fördelas till dom som deltog. Jag har ingen exakt koll, men kan gissa att i alla fall Sco får "betalt" mot att han "jobbar" med det (streamar, åker på events och så vidare).

Ja, det var en bonus/kul grej. Fråga random Method-streamer om de får betalt (eller säg vem jag ska fråga), de är nog inte hemliga med sånt, även om de såklart inte säger summan.

Citat:
Angående jobb missade en av deras core healers just world first på G'huun för att hans bil gick sönder på vägen hem från jobbet. Däremot vill/kräver dom att folk tar en vecka ledigt i samband med World First. Däremot verkar det vara många som streamar, och kanske därför inte heller jobbar heltid med något annat.

Ja, det var Xiripis jag menade i inlägget som du citerade precis (vet dock inte om det är heltid), Josh slutade innan progression men jag tror inte att det finns någon mer. Jag tror att de sköt upp hela raiden för att Xirips var tvungen att jobba och sedan tog de in en annan i stället för att det tog för lång tid, så de kommer nog begära mer än en vecka till nästa race.

Edit: Frågade Naowh nu och han sa att de jobbar om man räknar streaming lol.
Citera
2018-10-20, 16:43
  #12434
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Efter SSC kom Hyjal och BT. I Hyjal tog de första bossen nia i världen, och inga fler i topp10. I BT var deras bästa åtta i världen, de tog inte Illidan i topp10 men jag ser inte fler än 10 så jag vet inte hur långt ner de kom. Orkar inte kolla fler raids men kollade ICC för skojs skull och där var de inte topp10.

Edit: Okej, kollade WotLK ändå (verkar dock bara vara upp till ToGC):



Min poäng var att motståndet inte alls är lika stort nu för tiden, de sa ju själva att de valde att streama WF-progression just för att de inte har någon riktig competition. Ingen aning om vad Serenity var/är, men om jag minns rätt så slutade ju halva Paragons roster när de bestämde att satsa på 10-man, om de sedan gick tillbaka till 25-man så var det då med andra spelare på sannolikt lägre nivå.



Ja, det var en bonus/kul grej. Fråga random Method-streamer om de får betalt (eller säg vem jag ska fråga), de är nog inte hemliga med sånt, även om de såklart inte säger summan.



Ja, det var Xiripis jag menade i inlägget som du citerade precis (vet dock inte om det är heltid), Josh slutade innan progression men jag tror inte att det finns någon mer. Jag tror att de sköt upp hela raiden för att Xirips var tvungen att jobba och sedan tog de in en annan i stället för att det tog för lång tid, så de kommer nog begära mer än en vecka till nästa race.

Edit: Frågade Naowh nu och han sa att de jobbar om man räknar streaming lol.

Jag förstår inte vad din poäng är. Method var med i toppracet för det mesta redan i TBC (missar på Illidan, i Hyjal) men var tvåa på Vashj och på Kil'Jaeden. Dom var inte bäst, men ditt "Du kan trösta dig med att Method inte var nära några world firsts medan bra guilder fortfarande spelade." stämmer helt enkelt inte.

Serenity var, som jag sa, en stor del av Methods spelare som bröt sig ur för att starta en egen topp-guild.
Paragon gick ner till tio-manna, men återgick till 20-manna efter ett tag. Dom låg fortsatt i toppen av World First-race, innan dom la ner.
World First-racen är ju fortfarande jämna, bara att dom innehåller andra guilder.

Jag har ingen koll på vem som jobbar med annat, eller ej - men faktum kvarstår att man kan ha jobb (som inte innebär streaming) och spela i Method samtidigt.

För övrigt har jag frågat en Methodraider om dom får betalt. Det får dom inte.
Citera
2018-10-20, 17:58
  #12435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Jag förstår inte vad din poäng är. Method var med i toppracet för det mesta redan i TBC (missar på Illidan, i Hyjal) men var tvåa på Vashj och på Kil'Jaeden. Dom var inte bäst, men ditt "Du kan trösta dig med att Method inte var nära några world firsts medan bra guilder fortfarande spelade." stämmer helt enkelt inte.

Serenity var, som jag sa, en stor del av Methods spelare som bröt sig ur för att starta en egen topp-guild.
Paragon gick ner till tio-manna, men återgick till 20-manna efter ett tag. Dom låg fortsatt i toppen av World First-race, innan dom la ner.
World First-racen är ju fortfarande jämna, bara att dom innehåller andra guilder.

Jag har ingen koll på vem som jobbar med annat, eller ej - men faktum kvarstår att man kan ha jobb (som inte innebär streaming) och spela i Method samtidigt.

För övrigt har jag frågat en Methodraider om dom får betalt. Det får dom inte.

Min poäng var att Method vinner varje race nu, även om de streamar progression, men förut när bättre guilder fortfarande tävlade så vann de inget, och folk kommer bara ihåg vilken guild som är först.

Varför heter pvp-lag i både Europa och USA Method? Personer som är sponsrade och som drar publik? Tror du att de väljer att heta det för skojs skull eller för att de får betalt? Varför heter M+-lag Method i både Europa och USA? För att det är häftigt eller för att de får betalt? Varför har rena streamers så som AnnieFuschia och Snutz Method i sina namn? För att de vill låtsas att de är med i Method? Varför gör raiders så som Naowh och Potter guides under Methods youtube, för att de tycker att det är roligt? Tror du att Red Bull flög in raiders för att de skulle streama med massa Red Bull-reklam i bakgrunden för att de ville vara snälla? Självklart får de betalt. E-sport är en marknad där företag och organisationer går in med pengar i förhoppning om att det ska vara värt investeringen, om du inte inser detta så är tycker jag synd om dig.

Illidan var i BT, inte Hyjal, btw.

Vem frågade du?
Citera
2018-10-20, 18:35
  #12436
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Min poäng var att Method vinner varje race nu, även om de streamar progression, men förut när bättre guilder fortfarande tävlade så vann de inget, och folk kommer bara ihåg vilken guild som är först.

Varför heter pvp-lag i både Europa och USA Method? Personer som är sponsrade och som drar publik? Tror du att de väljer att heta det för skojs skull eller för att de får betalt? Varför heter M+-lag Method i både Europa och USA? För att det är häftigt eller för att de får betalt? Varför har rena streamers så som AnnieFuschia och Snutz Method i sina namn? För att de vill låtsas att de är med i Method? Varför gör raiders så som Naowh och Potter guides under Methods youtube, för att de tycker att det är roligt? Tror du att Red Bull flög in raiders för att de skulle streama med massa Red Bull-reklam i bakgrunden för att de ville vara snälla? Självklart får de betalt. E-sport är en marknad där företag och organisationer går in med pengar i förhoppning om att det ska vara värt investeringen, om du inte inser detta så är tycker jag synd om dig.

Illidan var i BT, inte Hyjal, btw.

Vem frågade du?

Om Method vinner nu behöver det inte betyda att konkurrensen är sämre, utan kanske att Method har tagit de små stegen från att gå från topp 3 till topp 1 samtidigt som dom tidigare konkurrenterna har ersatts av andra.

Jag tror att du missförstår mig. Jag har inte pratat om dom som tävlar i Mythic+ eller Arena, inte heller dom som streamar. Jag har pratat om att vara en av dom som deltar i raids. Jag vill minnas att dom sa det under Uldirprogress: Donationerna (där målet var 2500 euro) skulle spridas ut till raidlaget som kompensation, och det var den enda ekonomiska ersättningen som dom fick.

Om dom skapar content genom streamer, guider eller liknande förmodar jag att dom får en summa av intäkterna från sponsring eller klick. Men att vara en av tjugo i ett raid ger inte betalt. Jag frågade Naowh.

Jag vet att Illidan var i BT. Jag menade att dom misslyckades på Illidan och i Hyjal.

Edit: För övrigt fattar jag att Red Bull inte gör det för att vara snälla. Dom ser en möjlighet till att marknadsföra sig själva, och det är möjligt att just dom utvalda personerna fick extra ersättning. Dock har jag svårt att tro att raidmedlem 18 fick pengar av Red Bull trots att den personen satt utan stream, på en annan plats.
__________________
Senast redigerad av J.G.R 2018-10-20 kl. 18:40.
Citera
2018-10-20, 18:52
  #12437
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Om Method vinner nu behöver det inte betyda att konkurrensen är sämre, utan kanske att Method har tagit de små stegen från att gå från topp 3 till topp 1 samtidigt som dom tidigare konkurrenterna har ersatts av andra.

Jag tror att du missförstår mig. Jag har inte pratat om dom som tävlar i Mythic+ eller Arena, inte heller dom som streamar. Jag har pratat om att vara en av dom som deltar i raids. Jag vill minnas att dom sa det under Uldirprogress: Donationerna (där målet var 2500 euro) skulle spridas ut till raidlaget som kompensation, och det var den enda ekonomiska ersättningen som dom fick.

Om dom skapar content genom streamer, guider eller liknande förmodar jag att dom får en summa av intäkterna från sponsring eller klick. Men att vara en av tjugo i ett raid ger inte betalt. Jag frågade Naowh.

Jag vet att Illidan var i BT. Jag menade att dom misslyckades på Illidan och i Hyjal.

Edit: För övrigt fattar jag att Red Bull inte gör det för att vara snälla. Dom ser en möjlighet till att marknadsföra sig själva, och det är möjligt att just dom utvalda personerna fick extra ersättning. Dock har jag svårt att tro att raidmedlem 18 fick pengar av Red Bull trots att den personen satt utan stream, på en annan plats.

Topp3... de fick inte ett enda boss kill WF förrän i Cataclysm, då toppguilderna lade av. De var nära några gånger, men det var 20+ guilder som hade fått WF på någon boss innan Method fick det.

Men hur godtrogen får du vara, deras raiding-team är deras flaggskepp och anledningen till att de får in pengar och popularitet. Wowhead och alla företag som sponsrar Method, vart tror du att dom pengarna tar vägen? Tar Sco allt och lägger i egen ficka då eller? Betalar de andra streamers men inte sitt egna lag? Du måste väl inse att Method ger någon form av ekonomisk ersättning till sina spelare för att de ska kunna satsa på raidandet och sina karaktärer, och slippa att jobba för att försörja sig?

Jag kan inte skicka kontoutdrag, men att en vuxen människa inte inser när pengar uppenbart är inblandat är ett bevis på att någon är riktigt illa påläst om hur ekonomiska system fungerar.
Citera
2018-10-20, 23:33
  #12438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Topp3... de fick inte ett enda boss kill WF förrän i Cataclysm, då toppguilderna lade av. De var nära några gånger, men det var 20+ guilder som hade fått WF på någon boss innan Method fick det.

Men hur godtrogen får du vara, deras raiding-team är deras flaggskepp och anledningen till att de får in pengar och popularitet. Wowhead och alla företag som sponsrar Method, vart tror du att dom pengarna tar vägen? Tar Sco allt och lägger i egen ficka då eller? Betalar de andra streamers men inte sitt egna lag? Du måste väl inse att Method ger någon form av ekonomisk ersättning till sina spelare för att de ska kunna satsa på raidandet och sina karaktärer, och slippa att jobba för att försörja sig?

Jag kan inte skicka kontoutdrag, men att en vuxen människa inte inser när pengar uppenbart är inblandat är ett bevis på att någon är riktigt illa påläst om hur ekonomiska system fungerar.

Du skrev att dom aldrig var nära en world first, när några bra guilder var aktiva och det är direkt felaktigt.

Dom kom tvåa vid två tillfällen i Burning Crusade, och att komma tvåa är att vara nära. Dessutom har du nämnt både Paragon och Ensidia/Nihilum som två jättar. Båda dom var aktiva tills slutet av WoD (stora delar av Ensidia flyttade till Envy som var topp tio under WoD).

Angående betalning får jag erkänna att jag hade fel. Jag kollade upp det, och alla raiders i Method får en summa pengar. Dock varierar den beroende på vem och vad personen gör för Method. Den är dock så pass liten att man inte kan försörja sig på det, utan måste jobba vid sidan av (vilket är varför många streamar, dels ökar summan och dom får extrainkomster från streamen).
Citera
2018-10-21, 21:24
  #12439
Medlem
Varian

Method kom tvåa i SSC, efter att Nihilum använt exploits/buggar för att döda Lady Vashj. Artikel som hänvisar till Lewts forumpost där han erkänner att Vashj dog pga en bugg.

Du har listat Death & Taxes, Nihilum/Ensidia och Paragon som "jättarna" som la av i Cataclysm, vilket innebar att Method kunde ta sin första World First. Det är inte helt sant...

1. Paragon var med i World First-racet under sista tieret i WoD (tvåa bakom Method i tier 17 och 18)
2. Kungen, och någon mer, lämnade Ensidia - vilket ledde till en merge mellan Ensidia och Envy. Envy var även dom inblandade i World First-racet under WoD (sjua under tier 17).
3. Death & Taxes mergade med Aurora och bildade Vigil (som inte aldrig nådde samma nivå som D&T, men så sent som i MoP var 22a i världen med att döda Garrosh).
4. Du har förvisso rätt i att 20+ guilder fått World First innan Method fick sin första (Lady Vashj borträknat). Method var guild nummer 31 att få en World First (inte Vashj, utan officiella). Paragon var guild nummer 30.
Citera
2018-10-21, 21:27
  #12440
Medlem
Är det värt att göra old raids farm som Cata>MoP>WoD>Legion etc för guld eller har dom nerfat sönder det?
Citera
2018-10-21, 22:20
  #12441
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=11M9CCNGNNw Asmongold är spot on.
Citera
2018-10-21, 22:41
  #12442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Varian

Method kom tvåa i SSC, efter att Nihilum använt exploits/buggar för att döda Lady Vashj. Artikel som hänvisar till Lewts forumpost där han erkänner att Vashj dog pga en bugg.

Du har listat Death & Taxes, Nihilum/Ensidia och Paragon som "jättarna" som la av i Cataclysm, vilket innebar att Method kunde ta sin första World First. Det är inte helt sant...

1. Paragon var med i World First-racet under sista tieret i WoD (tvåa bakom Method i tier 17 och 18)
2. Kungen, och någon mer, lämnade Ensidia - vilket ledde till en merge mellan Ensidia och Envy. Envy var även dom inblandade i World First-racet under WoD (sjua under tier 17).
3. Death & Taxes mergade med Aurora och bildade Vigil (som inte aldrig nådde samma nivå som D&T, men så sent som i MoP var 22a i världen med att döda Garrosh).
4. Du har förvisso rätt i att 20+ guilder fått World First innan Method fick sin första (Lady Vashj borträknat). Method var guild nummer 31 att få en World First (inte Vashj, utan officiella). Paragon var guild nummer 30.


Varian är, som vanligt, helt ute och cyklar. Han visar det här och i classic-tråden tio gånger om.
Citera
2018-10-22, 00:14
  #12443
Medlem

Okej, nu ska vi se.

Ja, jag skrev lite överdrivet och slarvigt att de aldrig var nära WF under vanilla, tbc och wotlk. Det var fel eftersom de var nära några gånger. Känns det inte som att du stirrar dig blind på formuleringen? Under den här perioden så hade 30 guilder fått något world first när Method inte hade det.

Att du säger att Paragon, Ensidia och till viss del D&T forfarande var aktiva är lite löjligt i mitt tycke. Guildnamnen kanske fanns kvar, men hur många spelare? Angående D&T så tror jag nog inte att det fanns en enda i MoP, och de andra två kanske hade en handfull? Jag gissar bara, men att påstå att det på något sätt var samma guilder som tävlade är inte korrekt. När dessa guilder var på sin högsta nivå och knep WF efter WF så lyckades inte Method få ett enda.

Ja, självklart får de ekonomisk ersättning, det var uppenbart och det borde du insett direkt.

Att nytt content har buggar som kan verka till ens fördel eller nackdel sker ju i princip vid varje nytt content, kolla bara senast i Uldir. Uppenbarligen blev de inte bannade och de räknas som den första guilden som dödade Vashj så det är bara att buga och bocka för dem. Dessutom var det väl en vecka eller så innan Method fick sitt kill? Jag gissar på att Ensidia skulle hunnit få sitt kill under den tiden ändå. Jämför med när Ensidia exploitade saronite bombs mot Lich King och faktiskt blev bannade.

Nu nämnder du guildnamn med helt olika roster igen. Vi går tillbaka till ämnet med varumärke, självklart behålls varumärket (guildnamnet) om det innehar ett värde. När jag säger att Ensidia under TBC radade upp world firsts så säger jag inte att helt andra spelare under samma namn radar upp world firsts i WoD. Detta borde du också förstå.

Om Method var 31 så försöker du få det som att låta som att Paragon var precis före när de var guild nummer 30, men Paragon fick WF på både Anub'arak och Lich King - vilket betyder hela den andra halvan av WotLK. Method fick sitt första WF på första bossen i Cataclysm, nästan 16 månader efter att Paragon fick sitt första WF, det känns inte så värdefullt när Paragon ändå fick varenda endboss förutom sista (som KIN raiders från Korea vann) genom hela Cataclysm. Eller vad tycker du?

Nu när jag faktiskt kollar upp det så var det ju faktiskt inte förrän i MoP som Method slog igenom, och det var då Paragon slutade med 25 man.


Så, för att summera: Guilder som D&T, Nihilum/Ensidia och Paragon dominerar WF-scenen totalt genom vanilla, TBC, WotLK och Cataclysm. D&T splittras någon gång under TBC, Ensidia slutar att existera i sin nuvarande form i slutet av WotLK, i Cataclysm så finns endast Paragon kvar av de forna giganterna, och de sveper varenda WF på endbossarna förutom Deathwing som koreanerna vann - värt att notera är att Method faktiskt fick sina fyra stycken WF på småbossar i denna expansionen. När Paragon slutar med 25man i MoP pga för få spelare så tar Method över som top dog.

Slutsats: Method fick spö på varenda boss från år 2006 till slutet av 2010, och fick inte något betydelsefullt WF förrän i slutet av år 2012 då de tidigare giganterna inte längre fanns kvar som konkurrenter.
Citera
2018-10-22, 00:20
  #12444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Varian är, som vanligt, helt ute och cyklar. Han visar det här och i classic-tråden tio gånger om.

Är du fortfarande sur efter att du sa att man som dps inte kunde gå all out i vanilla och jag visade att det går med bra tanks?

Kom med något konkret så diskuterar jag gärna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback