Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-12, 23:54
  #12373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Method streamar mythic Uldir progress om någon är intresserad och har missat det: https://www.twitch.tv/directory/game...0of%20Warcraft

Jag har även en fråga, är det någon som har bra tips på att geara nydingade alts? Warfronts ändrades till att kräva ilvl 320 för att köa, så det sprack min plan lite. Att köra 10+ normal instancer och sen 10+ heroic känns väldigt segt. Att bli boostad i mythic finns såklart som ett alternativ, men jag tänker som man kan göra solo. Worldbosses och LFR 1 gång per vecka?
Gör WQs tills du har runt 300-310 ilvl sen spamma skirmish arena.

Arena är patetiskt hur lätt det är att geara där. Kör du premade 2s med en polare och vinner så är det snabbaste sättet att geara utan tvekan, vilket är löjligt rent strukturellt men men.

Varje gång du vinner får du en låda som har relativt hög chans att generera gear. Kör du dubble dps comp så de är snabba matcher är de insane.
Citera
2018-09-13, 16:37
  #12374
Medlem
pyramusthisbes avatar
När jag rör mig i sidled eller uppåt på tex ett mount eller helt enkelt rör mig snabbt DC:ar jag.

Kan köra på hög grafik och allt sånt men förstår inte vad problemet är? Alltså när jag rör mig på det sättet hackar min gubbe och sen blir det dc.
Citera
2018-09-18, 09:25
  #12375
Medlem
någon som kör shadow priest eller elemental shaman? hur är dom i maxlvl ( kör bara pve ) raiding och mythic+
Citera
2018-09-18, 14:04
  #12376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
någon som kör shadow priest eller elemental shaman? hur är dom i maxlvl ( kör bara pve ) raiding och mythic+

Kör elemental shaman, de är helt okej även om många tror att de är kassa som gör att det är relativt svårt att hitta grupper. Dock är det få som kör det så man har lägre konkurrens, så det väger upp lite. Med CDs så är de riktigt starka på single target, på sustained aoe när mobsen står stilla (dvs inte dras ut från EQ hela tiden) så är de också riktigt bra. Packs som är 2-3 targets är vi dock väldigt svara på jämfört med andra klasser och specs. Överlag är vi bättre i m+ än i raids, men vi är inte kassa i raids, även om vi är bland dom sämre.
Citera
2018-09-18, 20:36
  #12377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Kör elemental shaman, de är helt okej även om många tror att de är kassa som gör att det är relativt svårt att hitta grupper. Dock är det få som kör det så man har lägre konkurrens, så det väger upp lite. Med CDs så är de riktigt starka på single target, på sustained aoe när mobsen står stilla (dvs inte dras ut från EQ hela tiden) så är de också riktigt bra. Packs som är 2-3 targets är vi dock väldigt svara på jämfört med andra klasser och specs. Överlag är vi bättre i m+ än i raids, men vi är inte kassa i raids, även om vi är bland dom sämre.
Rent siffermässigt och sustained dps både single och aoe är Shamans längst ner i rangordningen tyvärr. Även resto är horribelt. Det är tragikomik när man kollar på topguilderna som inte har en enda shaman i sina grupper oavsett strats för dom är så otroligt kassa. Riktigt trist.

-------


Iövrigt announceade Blizz på sin twitch idag vad som kommer i nästa patch och det är ännu content brist. Enda vettiga var att de kommer 1 ny raid och sen efter den en liten 2 boss raid.

Annars var det skit som ny warfront, nya world quests, nya islands till expedition, ny pet battle dungeon(lol) och lite traits osv.

Grymt besviken på bfa faktiskt vilket är synd då jag gillar temat enormt.
Citera
2018-09-18, 21:35
  #12378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Rent siffermässigt och sustained dps både single och aoe är Shamans längst ner i rangordningen tyvärr. Även resto är horribelt. Det är tragikomik när man kollar på topguilderna som inte har en enda shaman i sina grupper oavsett strats för dom är så otroligt kassa. Riktigt trist.

World first Mythrax Mythic hade en resto Shaman.

Men ja, shaman hade behövt ses över - och det kommer väl inom kort.
Citera
2018-09-18, 21:58
  #12379
Medlem
Ikväll delgav Blizzard första informationen om nästa content patch (första i BfA). Två nya raids, Incursions (liknande assaults i legion), en till Warfront, massa förbättringar (inklusive två nya banor) till Island Expeditions. Någon mer än jag som blir taggad?!
Citera
2018-09-18, 22:10
  #12380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
World first Mythrax Mythic hade en resto Shaman.

Men ja, shaman hade behövt ses över - och det kommer väl inom kort.
Jasså? Ofan de missade jag då faktiskt. Jag har inte sett en enda shaman i raidsen hittils på methods stream de gånger jag kikat in haha
Citera
2018-09-18, 22:29
  #12381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Jasså? Ofan de missade jag då faktiskt. Jag har inte sett en enda shaman i raidsen hittils på methods stream de gånger jag kikat in haha

Kanske för att Method inte fick world first Mythrax.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Rent siffermässigt och sustained dps både single och aoe är Shamans längst ner i rangordningen tyvärr. Även resto är horribelt. Det är tragikomik när man kollar på topguilderna som inte har en enda shaman i sina grupper oavsett strats för dom är så otroligt kassa. Riktigt trist.

Är inte ferals, fire mages, spriests etc fortfarande nedanför i single target?

Var ser du sustained aoe? För det finns inte en chans att elemental är sämst där.
__________________
Senast redigerad av Varian 2018-09-18 kl. 22:32.
Citera
2018-09-18, 23:54
  #12382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Kanske för att Method inte fick world first Mythrax.



Är inte ferals, fire mages, spriests etc fortfarande nedanför i single target?

Var ser du sustained aoe? För det finns inte en chans att elemental är sämst där.

jag pratade inte om Mythrax specifikt utan generellt i progress. Kan dock vara så att något raid tog med 1 shaman men generellt är ingen spec inkluderad alls, inte en sför 1 spot.

Elementals AoE är inte ens i närheten av vad Boomkin, DK, Warr eller DH har vad jag sett hittils. Även Wlock har bra AoE.

Så inte ens där har Ele ett argument till en raidspot i en maximerad grupp. Vilket är grymt trist.

Vad gäller nedanför i ST så kan de stämma att de 3 du nämnde är i botten med men vad jag minns är de 3-5 specs som är alla i botten med minimala skillnader och Ele var en av dem. Och Enhance var lower midtier.

Ion medgav även hur kassa Shaman generellt är nu och att de kommer reworkas lite. Som t.e.x Protwarr med kommer.

Citat:
Ursprungligen postat av kenjin8
Ikväll delgav Blizzard första informationen om nästa content patch (första i BfA). Två nya raids, Incursions (liknande assaults i legion), en till Warfront, massa förbättringar (inklusive två nya banor) till Island Expeditions. Någon mer än jag som blir taggad?!

Jag känner mig 0 taggad tyvärr och kommer inte fylla på mer på ett par månader.

Expeditions och Warfronts är sanslöst trista och communityn är rätt vokal med hur de inte gillar dem heller just nu vilket är lite nojjigt för blizzards del.

Bra att dom ska fixa om lite traits iaf och att CoA rep blir accwide sedan vad gäller lvls på necken för alts.

Vad gäller Incursion, om de är som invasions i Legion är även det ett otroligt tråkigt förslag till "content" imo. Lite quests bara som är på timer i 1 zone.

Raiden såg kul ut dock.
__________________
Senast redigerad av znorlax 2018-09-18 kl. 23:57.
Citera
2018-09-19, 07:44
  #12383
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
jag pratade inte om Mythrax specifikt utan generellt i progress. Kan dock vara så att något raid tog med 1 shaman men generellt är ingen spec inkluderad alls, inte en sför 1 spot.

Limit, som är #1 just nu eftersom de tog Mythrax först, har haft en resto shaman på alla deras mythic kills. BDM som fick 3 st mythic first (Taloc, Mother, Vectis) hade också en resto shaman. Ser flera i topp10-kills som hade resto shaman nu när jag kollar efter.

Citat:
Elementals AoE är inte ens i närheten av vad Boomkin, DK, Warr eller DH har vad jag sett hittils. Även Wlock har bra AoE.

Förlåt, men baserar du det du säger på heroics med dina kompisar eller vad? Vilken warlock specc menar du har sustained aoe som skulle vara bättre än en elemental shaman?

Edit: Simmade min ilvl 354 shaman på 5 targets i 5 min, fick 34.6k dps. Min kompis frost mage ilvl 356 hade 27.8k på samma scenario, han har säkert inte helt rätt talents, men det ger en liten fingervisning.

Citat:
Vad gäller nedanför i ST så kan de stämma att de 3 du nämnde är i botten med men vad jag minns är de 3-5 specs som är alla i botten med minimala skillnader och Ele var en av dem. Och Enhance var lower midtier.

Angående single target, här är simulations med alla speccs i ilvl 385 gear: http://simulationcraft.org/reports/T22_Raid.html

Och här med ilvl 340: http://www.noxxic.com/wow/dps-rankings/
__________________
Senast redigerad av Varian 2018-09-19 kl. 08:20.
Citera
2018-09-19, 09:34
  #12384
Medlem
Corocottos avatar
okok! Om du behövde annat också så förstår jag .

Vilken Grievous som helst är ju bättre än den gröna du hade haha.
Rep/Valor är 522 dock.. Inte högre.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback