Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-20, 00:17
  #12205
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ni som spelade Legion, hur verkar BfA initialt?

För mig så verkade legendary-systemet som mycket RNG och man hade väl massa artifact power-items som cloggade upp inventory? Nu får man azeroth-power direkt och traits är inte lika interaktiva men gör att man nichar in sig mer på vad man vill. Att man inte kan byta gear i m+ måste väl ses som en positivt förändring, för jag tänker att det var väldigt bökigt om man vill min-maxa. Klasserna ska vara lite mindre komplexa nu om jag har fattat det rätt dock? Men vi får väl se vad som händer i framtiden.

Jag gillade legion men hatade legendars systemet. Gillade artifact vapen delen men samtidigt tråkigt när man inte kunde få ett nytt vapen från nån raid boss. Tkr det är tråkigt med denna expansion att det inte blev några talents fler utan att man släppte nya i pre-patchen
Citera
2018-08-20, 09:10
  #12206
Medlem
RingInteSnutens avatar
[quote=TheHangoverMan|64980218]Enligt min mening är det rätt bra gjort. Ingenting du ser med ögat sålänge du inte zoomar in en del. Och sen är det ju inte som att jag skrivit med penna på pappret och försökt härma en namnteckning. Körkort och familjebevis är ändrat så att det ser riktigt ut men ändå vagt att jag täckt över personnr etc.

ad händer om du skickar in sådana dokument och dom märker att det är fake? Tar dom bara bort ditt acc det är det värsta som kan hända.

Kundtjänsten sitter inte i Sverige, och det är väldigt liten chans att det ens är en svensk som kommer godkänna ditt ID dom tittar bara så att uppgifterna stämmer. Ser dom dock något som ser ut som totalt skit kommer det inte godkännas.

Så testa, så länge du tror på ditt arbete.
Citera
2018-08-20, 09:20
  #12207
Medlem
Hawxs avatar
Jag vill ge ett stort plus i till denna expansion när det kommer till dungeons.
Har börjat mala igenom mythics och det krävs äntligen cc igen. Detta har jag saknat sedan många expansioner tillbaka. I tidigare expansioner har det bara varit tank&spank, upplever inte alls samma enkelhet i denna expansion utan nu krävs lite tänk och planering. Ska tilläggas att vår grupp är kasst gearade, så får se hur det tar sig när samtliga sitter på full M gear men jag hoppas innerligt att det fortsätter såhär, mycket cc!! Det gör spelet så otroligt mycket roligare.

Miljöerna finner jag väldigt bra. Som Horde, vart questen från 110-120 inte en jättesuccé. Mycket kill 15 of X and 5 of X. Upplevde mycket repitioner men helt klart godkänt.
Citera
2018-08-20, 12:39
  #12208
Medlem
Jag är totalt nybörjare inom wow och har endast lirat en sån där test-period när man lira till lvl 20.

Men jag vill börja lira nu, men vill egentligen börja från "början" och uppleva alla expansioner. Går det? eller måste man köpa BfA och börja levla där ? Kan man köpa orgianl-wow och sen när man lvlat klart, köpa nästa expansion och sen nästa etc?

Tack för hjälpen.
__________________
Senast redigerad av iamtheone 2018-08-20 kl. 12:53.
Citera
2018-08-20, 12:58
  #12209
Medlem
ArnesBils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone
Jag är totalt nybörjare inom wow och har endast lirat en sån där test-period när man lira till lvl 20.

Men jag vill börja lira nu, men vill egentligen börja från "början" och uppleva alla expansioner. Går det? eller måste man köpa BfA och börja levla där ? Kan man köpa orgianl-wow och sen när man lvlat klart, köpa nästa expansion och sen nästa etc?

Tack för hjälpen.
Du behöver bara betala subscription så kan du spela allt förutom BFA.
Citera
2018-08-20, 13:41
  #12210
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone
Jag är totalt nybörjare inom wow och har endast lirat en sån där test-period när man lira till lvl 20.

Men jag vill börja lira nu, men vill egentligen börja från "början" och uppleva alla expansioner. Går det? eller måste man köpa BfA och börja levla där ? Kan man köpa orgianl-wow och sen när man lvlat klart, köpa nästa expansion och sen nästa etc?

Tack för hjälpen.

Citat:
Ursprungligen postat av ArnesBil
Du behöver bara betala subscription så kan du spela allt förutom BFA.
Precis, tydligen har de något bundle i Blizzards shop där du kan köpa Battle for Azeroth (expansionen som släpptes nyss) och få en månad speltid på köpet.
Annars behöver du nu inte ens köpa grundspelet utan bara skappa Battle.net-konto och starta en prenumeration.
Citera
2018-08-20, 14:31
  #12211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iamtheone
Jag är totalt nybörjare inom wow och har endast lirat en sån där test-period när man lira till lvl 20.

Men jag vill börja lira nu, men vill egentligen börja från "början" och uppleva alla expansioner. Går det? eller måste man köpa BfA och börja levla där ? Kan man köpa orgianl-wow och sen när man lvlat klart, köpa nästa expansion och sen nästa etc?

Tack för hjälpen.

Du kan idag inte spela spelet som det var från början. expansionen Cataclysm förändra världen.

Sen får du alla expansioner utom senaste om du skaffar en subscription.

Wow classic ska komma men ingen vet när. Den går tillbaka till första wow.

Annars är det privata servrar som gäller.
Citera
2018-08-20, 15:40
  #12212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Och för att levla necken ytterligare behöver du rep med guardians of azeroth som du får via WQ glöm inte ha kontraktet aktiverat.

Jag var bara halvägs in på neutral när jag blev 120, missade jag något camp där man fick mer rep av dem? Var tvungen att göra deras WQ i typ 3 dagar för att kunna aktivera kontraktet (krävde friendly), och nu får jag 10 rep per WQ, det kommer ju att ta år att få rep? Känns som att jag missar någon stor rep-källa.
Citera
2018-08-20, 19:54
  #12213
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag var bara halvägs in på neutral när jag blev 120, missade jag något camp där man fick mer rep av dem? Var tvungen att göra deras WQ i typ 3 dagar för att kunna aktivera kontraktet (krävde friendly), och nu får jag 10 rep per WQ, det kommer ju att ta år att få rep? Känns som att jag missar någon stor rep-källa.

Vet inte. Jag blev friendly snabbt med dem gjorde dock alla questar i hela nya området för horde. Men WQ tror jag e smidigast
Citera
2018-08-21, 08:54
  #12214
Medlem
hur svåra är mythic dungeons i jämförelse med heroics? har itemlvl 325 och tänkte om det är dags att börja nöta mythics?
Citera
2018-08-21, 08:58
  #12215
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stolten85
hur svåra är mythic dungeons i jämförelse med heroics? har itemlvl 325 och tänkte om det är dags att börja nöta mythics?

Väldigt lätta. Bara trash som är jobbiga, men det löser man genom att dra cds på trash.
Citera
2018-08-22, 01:53
  #12216
Medlem
Något jag behöver göra nu när dingat 120, om jag bara ska lira pvp? Utöver vänta på arenasäsongen. Vill helst parkera min första 120 och levla mina alts till dess.

Läste något om behöver göra dessa tre quest-achievments?
The Dark Heart of Nazmir
Secrets in the Sands
The Throne of Zuldazar

Varför ska jag göra dem? Är osugen på questa när jag är 120.
__________________
Senast redigerad av Vixo 2018-08-22 kl. 01:56.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback