Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-24, 23:10
  #1
Medlem
Signaturums avatar
Tjena!

Tankade hem ett spel häromdagen och allt gick som smort. Detta fram tills jag hade installerat spelet och var redo för att dra ut på äventyr.
När jag startar spelet får jag upp ett meddelande om att en fil saknas, öppnar därför Mcafee för att kolla om filen har placerats i karantän.
Mycket riktigt var fallet sådant och jag valde att återställa filen för att försöka igen. Samma sak igen, och jag hittar inte ett enda sätt att placera denna fil i betrodda objekt.

Hur ska jag gå tillväga?
Citera
2014-08-20, 13:09
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Tjena!

Tankade hem ett spel häromdagen och allt gick som smort. Detta fram tills jag hade installerat spelet och var redo för att dra ut på äventyr.
När jag startar spelet får jag upp ett meddelande om att en fil saknas, öppnar därför Mcafee för att kolla om filen har placerats i karantän.
Mycket riktigt var fallet sådant och jag valde att återställa filen för att försöka igen. Samma sak igen, och jag hittar inte ett enda sätt att placera denna fil i betrodda objekt.

Hur ska jag gå tillväga?

Det är ganska vanligt att anti virus program placerar crack och liknande för spel i karantän. Du kan välja att stänga av ditt virusprogram när du installerar/crackar ett spel för att undvika det.

https://kc.mcafee.com/corporate/inde...ent&id=KB52204

Vad gäller filen så är frågan om du måste ladda ned den på nytt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback