Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-27, 17:01
  #133
Medlem
Network-s avatar
Dom hade skyldigheter att följa vissa regler så det är inte löjligt av kanal 5.

Om det är löjligt att regeln finns är en annan fråga, löjligt enligt vissa, själv bryr jag mig inte så mycket.
Citera
2014-03-27, 17:17
  #134
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Du har givetvis rätt, men du glömde en viktigt detalj, och det är att vi vet att det är bättre att legalisera då vi har Holland och Portugal att jämföra med. Där har dom mindre problem på alla punkter.

Jag glömmer ingenting.
Vi vet inte vad som kommer hända efter en legalisering.
Vi kan chansa om vad som är troligt, men vi vet aldrig fakta innan vi har testat.
Sen har varken Portugal eller Holland legaliserat.
Citera
2014-03-27, 17:31
  #135
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag glömmer ingenting.
Vi vet inte vad som kommer hända efter en legalisering.
Vi kan chansa om vad som är troligt, men vi vet aldrig fakta innan vi har testat.
Sen har varken Portugal eller Holland legaliserat.
Det har du rätt i, jag uttryckte mig fel. Fast deras siffror visar ändå mer positiva än våra. En liberal politik är bättre.
__________________
Senast redigerad av tauceti 2014-03-27 kl. 17:39.
Citera
2014-03-27, 17:38
  #136
Avstängd
AnnaAnuss avatar
Fan vilka underbara killar asså. Nu ser Svenska folket att man inte blir någon jävla massmördare när man röker Cannabis iaf.

Sveriges jävla drogpolitik asså....
Citera
2014-03-27, 19:08
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaAnus
Fan vilka underbara killar asså. Nu ser Svenska folket att man inte blir någon jävla massmördare när man röker Cannabis iaf.

Sveriges jävla drogpolitik asså....

Man behöver inte bli massmördare direkt, det kan sätta sig i kroppen och lösas ut så att du får en drogflashback 20 år senare. Då kan du hugga din kompis med kniv utan anledning.

Eller nej, just det, bara Beatrice Ask som tror på det.

Eller nej igen förresten, det är vad man lär ut i skolan.
Citera
2014-03-28, 00:02
  #138
Medlem
SnubbenMedKolls avatar
Förstår inte varför tv5 ska vara så anti mot droger, det visas ju alkohol i tv rutan hela tiden, och jag skulle vilja anse att alkohol är farligare. Alkhol kräver ju bara att man ska dricka en flaska absolut inom 5 min för allvarlig alkohol förgiftning, medan man behöver röka 30 000 joints inom en timma för att överdosera på THC (viilket är i praktiken omöjligt). Förstår inte hatet mot cannabis i detta land.
Citera
2014-03-28, 18:57
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenMedKoll
Förstår inte varför tv5 ska vara så anti mot droger, det visas ju alkohol i tv rutan hela tiden, och jag skulle vilja anse att alkohol är farligare. Alkhol kräver ju bara att man ska dricka en flaska absolut inom 5 min för allvarlig alkohol förgiftning, medan man behöver röka 30 000 joints inom en timma för att överdosera på THC (viilket är i praktiken omöjligt). Förstår inte hatet mot cannabis i detta land.

"Så har det alltid varit och så ska det alltid vara".

Förändringens vindar blåser dock. Ungdomar börjar tänka själva istället för att bli tvångsmatade med ensidig fakta från staten som i princip säger att knark = dåligt. För enligt 'logiken' så är ju heroin = knark. Cannabis = knark. Heroin = cannabis.

Det är okunskapen som står till grund för folk åsikter. De orkar/bryr sig inte om att lägga ner energi på att ta reda på fakta från båda sidor så de nöjer sig med vad media säger. Väldigt hemskt att vara så beroende av andra.

Tur att många unga idag tidigt blir lärda att kritiskt granska vad de konsumerar. Framtiden ser ljus ut för cannabis.
Citera
2014-03-29, 11:02
  #140
Avstängd
La Belvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenMedKoll
Förstår inte varför tv5 ska vara så anti mot droger, det visas ju alkohol i tv rutan hela tiden, och jag skulle vilja anse att alkohol är farligare. Alkhol kräver ju bara att man ska dricka en flaska absolut inom 5 min för allvarlig alkohol förgiftning, medan man behöver röka 30 000 joints inom en timma för att överdosera på THC (viilket är i praktiken omöjligt). Förstår inte hatet mot cannabis i detta land.

Snubben med koll var det ja!
Citera
2014-03-29, 13:17
  #141
Avstängd
Ratsogss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Belva
Snubben med koll var det ja!

Du har rätt. Det är omöjligt och överdosera på THC, bättre att folk kollar upp.
Citera
2014-03-29, 14:31
  #142
Medlem
Sög att dom censurera skulle va kul o se dom röka en jolle.
Citera
2014-03-31, 18:36
  #143
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stressoraklet
Vad är det för brittiskt sändningsregelverk kanal 5 säger sig vara skyldiga att följa? Jag har sett folk käka MDMA i direktsändning på BBC 4 liksom. I studio.

Jag länkade till det tidigare i tråden.
Citera
2014-12-18, 01:44
  #144
Medlem
Gbg-Smokes avatar
Och nu gör dom det igen hur ska detta gå?


http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle20033666.ab
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback