Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-24, 20:48
  #1
Medlem
abberiks avatar
Jag har från några kompisar fått reda på att någon har skickat "private messages" via instagram (trodde inte det gick) men iaf personen utgav sig för att vara mig och ska ha chattat en stund. Ingenting vidare meningsfullt sades. Vad i helvette ska man göra? Använder inte sociala medier själv så har ingen aning. Är ganska bra på IT övrigt sett, men sociala medier har aldrig intresserat mig. Har försökt ta reda på vem det är via IP adresser, men det verkar vara svårt då kontot är borttaget. Om jag frågar Instagram om IP adressen kommer självklart polisanmälan krävas, men jag känner att det kanske inte är nödvändigt att slösa polisens tid på något sådant. Jag har kontonamnet, men det kanske inte hjälper eftersom att kontot är borttaget.
Citera
2014-03-24, 20:53
  #2
Medlem
MentalIstids avatar
Polisanmäl och kontakta sidorna på nätet så att de spärrar kontot.
Citera
2014-03-24, 20:57
  #3
Medlem
abberiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentalIstid
Polisanmäl och kontakta sidorna på nätet så att de spärrar kontot.
Jag misstänker att det kan vara någon jag känner, som jag inte skulle vilja polisanmäla, dessutom är kontot borttaget. Men det kanske är sant.
Citera
2014-03-25, 00:49
  #4
Medlem
Finns inte så mycket du kan göra. Att du som privatperson skulle få ut en IP adress till ett instagramkonto är nästintill omöjligt om du inte heter Kevin Mitnick med uber social engineering skills. När tom. polisen har svårt att få ut sån information, och om dem nu skulle det kommer dem inte dela med sig av IP:n för den delen heller. Sedan är ISP:er inte så pigga att dela med sig av kunders information heller, särskilt inte dem större.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback