Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-03-27, 23:52
  #13
Medlem
Celerons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nin
Vart finner du den objektiva definition av sexism?
Exakt. Sanningen är att en sådan inte existerar.

Alltså borde man så långt det är möjligt gå efter principen "låt stå". Om det vore t.e.x en affisch med en närbild på en särad fitta eller att hela bilden skulle upptas av ett rumphål, så skulle t.o.m jag kunna hålla med om de hade en "stötande, sexistisk karaktär".

Problemet är egentligen inte att sådana extrema annonser som jag talar om ovan inte förekommer utan att den oskyldiga nivå på nakenhet som dagens affischer har och som rent spontant faktiskt redan respekteras av företagen inte räcker för vissa personer eller organisationer. De borde också begripa att de i sin, faktiskt, egoistiska strävan efter att inte tillåta det som de enligt sin subjektiva syn anser vara opassande driver utvecklingen bakåt.

Det kan bli lite som med yttrandefriheten om vi inte sansar oss. Först det ena sen det andra tills det inte finns något kvar alls. Och affischer med kvinnor som visar någon som helst hud helt enkelt inte finns.
__________________
Senast redigerad av Celeron 2014-03-27 kl. 23:56.
Citera
2014-04-02, 16:27
  #14
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Det du menar är alltså att folk inte får tycka annorlunda än vad du är? Det är väl högst naturligt att reagera och anmäla något man tycker är sexistiskt. Håller inte Reklamombudsmannen med så blir det inget av det. Du behöver inte hålla med om någonting men det känns faktiskt lite löjligt när folk blir jätteupprörda över att annonser döms. Som om annonsering av privata företag skulle vara en extremt viktig yttrandefrihetsfråga.

Personligen tycker jag det är bra att den här typen av uppenbart sexistiska annonser döms.

Folk får tycka precis vad de vill, men det hindrar inte mig att tycka illa om dem. Jag tycker inte bättre om renodlade nazister för den delen. Det hindrar inte att jag anser att de får ge uttryck för vilken åsikt de vill.

Jag anser att det är en relativt viktig fråga. Det finns mycket lite anledning att stödja censur och förbud vad gäller också kommersiell yttrandefrihet. Jenny Stolpe skulle säkert kunna tänka sig att förbjuda mig även vilka böcker jag läser, vilken porr jag vill konsumera och vilken konst som är lämplig att tillåta offentligt. Det är bara det att i de fallen har hon mindre förståelse för sin moraliska majoritetsuppfattning. Nu gäller det reklam och då blir plötsligt hennes inskränkthet ädel i mångas ögon, istället för att betraktas som det svineri den är.
Citera
2014-04-15, 09:11
  #15
Medlem
Europes avatar
Är Stolpe en förkortning av Stolpskott?
Citera
2014-04-16, 16:02
  #16
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Är Stolpe en förkortning av Stolpskott?

Nej!
Hennes fullständiga namn är faktiskt Jenny Stolpe Ut







Citera
2014-04-16, 19:23
  #17
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Modellerna är inte feta.
Precis den här orsaken. Har inte modellerna bilringar och kagge som 50% av kvinnorna i landet är det onaturliga kroppar som skapar anorexia.
Kan hända att ett par extra får ätstörningar, men den stora majoriteten fortsätter mula i sig som om chips och skräpmat skulle bli olagligt imorgon.
Hittade ett par olika Jenny Stolpe på fejan. En hade jobbat på samhall, en hade världens FGAS på sin sida och den sista såg helt ok ut.
Att visa upp en kvinnokropp som inte ser ut som en michelingubbe idag är fascism, kvinnohat och vidrigt.
__________________
Senast redigerad av murder_u 2014-04-16 kl. 19:27.
Citera
2014-05-09, 17:12
  #18
Medlem
Europes avatar
Det är rätt intressant att svensk statsfeminism uppvisar en sådan intolerans mot kvinnokroppar. Det begränsar sig på intet sätt till smala kvinnor, även mer fylligare kvinnokroppar har mötts av statsfeministernas vrede. De enda mer lättklädda eller nakna kvinnokroppar som inte har mötts av denna vrede från feministerna är de nakenbilder feministerna har tagit på sig själva och som sprids med argumentet att det är så en riktig kvinnokropp ser ut, samt att det är viktigt för alla att förstå hur vacker den kvinnokroppen är.

Kort sagt, i statsfeministernas sexismbefriade samhälle kommer det alltså endast existera nakenbilder på statsfeministerna själva, där deras kroppar ska hyllas offentligt som höjden av kvinnlig skönhet? Samt som vanligt är detta på grund av omtanke om alla kvinnor, inte på grund av statsfeministernas omtanke om sig själva? Precis som statsfeministernas krav på att själva erhålla professurer och forskningsinstitutioner, trots att de inte sysslar med något vetenskapligt, medan de samtidigt angriper våldsamt t.ex. alla kvinnor som ägnar sig åt vetenskaplig forskning som skapar forskningsresultat som motsäger de förstnämndas pseudovetenskap, också är uteslutande i alla kvinnors intresse? Hmm...
__________________
Senast redigerad av Europe 2014-05-09 kl. 17:26.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback