Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-24, 11:07
  #1
Medlem
Tezemas avatar
Rekommendationen att hålla C: så liten som möjligt har jag sett några gånger.
Användarens datafilerna ska då läggas på en egen partition och på C: ska bara systemet och programmen ligga.

Vad är vinsten med det upplägget istället för att lagra allt på C?
Citera
2014-03-24, 11:12
  #2
Medlem
Jag gör det främst ur backup synpunkt.
Citera
2014-03-24, 11:12
  #3
Medlem
Enkelt att separera data från program? Vid ominstallation behöver du bara bry dig om programmen istället för alla bilder som du i annat fall måste kopiera till andra ställen.

Har du bara en hårddisk och partitionerar så finns det ingen prestandafördel heller, endast strukturfördel.

Har du två hårddiskar så faller det sig naturligt att ena är program/systemdisk och den andra lagring/diverse skitgrejor-disk.
Citera
2014-03-24, 11:28
  #4
Medlem
Tezemas avatar
Använder man Windows 7´s inbyggda backupfunktion så separerar väl den väl system och programfiler automatiskt från användarens datafiler?
Eftersom jag har sparat en gammal systemkopia så räknar jag med att aldrig behöva göra en fullständig ominstallation från första början.

Använder man två diskar så ser jag fördelen med ökad säkerhet med att dela upp lagringsplatserna, men annars så tycker jag det mest verkar krångla till det...?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback