Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-23, 19:13
  #1
Medlem
DaNeShadys avatar
Idag när jag skulle starta datorn som alla andra dagar, men när jag satte mig så såg jag att skärmen såg riktigt mysko ut. Den flimmrade sjukt mycket och det var något fel på kontrasten, tror jag det heter. Ikonerna och allting var väldigt ljust. 'Vad fan är det här?', tänkte jag så jag testade med att starta om datorn.. Men det resulterade i att det gjorde ett konstigt pip och skärmen förblev svart. Men jag hörde att Windows inte gick igång för jag hörde inte det ljudet som spelas när man loggar in. Så jag startade om en gång till och då gick det som det ska, hörde inloggnings ljudet, men skärmen helt svart. Sen dess har jag startat om den igen och är skärmen inte ens på, utan den säger 'no signal' och stängs av..

Jag har kvar min GAMLA TFT skärm så jag testade med den och den stänger också av, så det är inte skärmen som det är fel på tyvärr..
Någon som vet vad som kan orsaka detta? Datorn funkade fint imorse liksom, förstår inte hur detta kan hända utan någon som helst förvarning..?

Kan detta orsakas att det kommer lite vatten i datorn/grafikkortet? Har ventil öppningen på chassis 'tak' nämligen
Citera
2014-03-23, 19:17
  #2
Medlem
Strychnos avatar
Grafikkortet är troligtvis trasigt.(Och ja, det kan plötsligt bara gå sönder)
Citera
2014-03-23, 20:42
  #3
Medlem
innan du kastar grafikkortet så testa ta loss det och sätt tillbaks igen, ibland kan det vara att det tappar kontakten med moderkortet.
skadar inte att prova

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-03-23, 21:36
  #4
Medlem
DaNeShadys avatar
Hmm ok.. Jag är inte så bra på den biten så kan nog inte göra det. Vet inte hur man öppnar chassit på min nuvarande dator..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback