Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-23, 13:35
  #1
Medlem
Jag har alltid fascinerats av de ockulta och tycker de är jätte spännande. Har varit på en hel del,mässor,seanser,cirklar etc. Träffat en rad,kända spådamer,medium,siare. Även sådana som är under upp lärning och sådana som inte gått ut via media,utan är mer anonyma. Men att få något som sägs att stämma in på mig,verkar helt omöjligt. Inte är de särskilt kul heller när man betalat dyrt för att spå sig och inte något stämmer/inträffar av de som sagts.Så nu tänkte jag höra här,om de är någon som vet någon som spår och verkligen är duktig på de. Och inte ger diffusa svar som kan stämma in på vem som helst. Tacksam för seriösa tips och inte dumma svar av någon som inte tror på sånt här.
Citera
2014-03-23, 13:45
  #2
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Det finns inga "seriösa" spådamer eller liknande. Alla vill bara tjäna pengar på dig förstår du väl. Jag har själv blivit spådd av självaste Sibylla, och hon skulle ju vara den bästa.....Inte ett skit som stämde så klart, och jag gjorde det bara som en kul grej.

Det är ganska naivt att tro att en människa kan se in i framtiden.
Citera
2014-03-23, 14:19
  #3
Avstängd
saggelitens avatar
De dummaste svaren får du av de som tror på detta.

De är lurade av antingen människor eller andevärlden och inte sällan sig själva. Jag tror visserligen det händer ibland men aldrig att Gud (som jag tror är den enda som kan se in i framtiden)skulle låta såna tokar få korrekta syner om människors framtid sådär. Däremot demoner vill nog få en att tro det.
Citera
2014-03-23, 14:21
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elliney13
Jag har alltid fascinerats av de ockulta och tycker de är jätte spännande. Har varit på en hel del,mässor,seanser,cirklar etc. Träffat en rad,kända spådamer,medium,siare. Även sådana som är under upp lärning och sådana som inte gått ut via media,utan är mer anonyma. Men att få något som sägs att stämma in på mig,verkar helt omöjligt. Inte är de särskilt kul heller när man betalat dyrt för att spå sig och inte något stämmer/inträffar av de som sagts.Så nu tänkte jag höra här,om de är någon som vet någon som spår och verkligen är duktig på de. Och inte ger diffusa svar som kan stämma in på vem som helst. Tacksam för seriösa tips och inte dumma svar av någon som inte tror på sånt här.

Vad käkar du, och vad har du för förväntningar i livet?
Citera
2014-03-23, 14:32
  #5
Medlem
Ja de är tråkigt att övervägande är ute efter att tjäna pengar på en bara. De håller jag helt med om. Fast ändå hör man att de finns dom som säger,att dom är jätte nöjda och att de har stämt in allt dom fått höra. Visst sen kan man tolka de hur man vill så klart och vinkla saker hit och dit. De är ändå konkreta raka svar man vill ha så klart. Sen läser man eller hör om folk som vart på div resor och träffat på främmande människor som kommit och berättat saker,om vad som kommer hända dem,utan att dom har en endaste aning om vem personen är. Och sen har de förvånats över att de som dom berättat slagit in. Så nog tror jag att de finns dom som kan allt,bara att dom är svårfunna.
Citera
2014-03-23, 15:13
  #6
Medlem
De kallas för magiker, eller trollkarlar som man sa förr! Joe Labero är en skicklig sådan.
Citera
2014-03-23, 15:17
  #7
Avstängd
saggelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smulemorran
De kallas för magiker, eller trollkarlar som man sa förr! Joe Labero är en skicklig sådan.
Fast det är en viss skillnad nuförtiden eftersom magiker eller trollkarlar inte går ut med och säger att de utför rena magier utan är helt öppna med att de kör med tricks.

Vad jag vet så finns det inga medium eller siare som erkänner att de bluffat. De flesta tror nog att de gör något magiskt (åtminstone ibland och "det räcker ju").
Citera
2014-03-23, 15:20
  #8
Avstängd
saggelitens avatar
Några avslöjade medium's. http://gesusbloggen.wordpress.com/best-of-fake-medium/

Känner du igen deras metoder TS?
Citera
2014-03-23, 17:36
  #9
Avstängd
Applejackss avatar
Ja, det undrar jag med. Alla medium och siare är ju så fejk som det bara går att bli. Men jag försöker att ha ett öppet sinne och tänka att det kanske finns någon, det är dock inget jag skulle vilja finansiera med min egen ekonomi för att forska i vem som är äkta eller ej.
Citera
2018-11-28, 14:29
  #10
Medlem
2019 Psychic Predictions - Trump, Brexit, War and more. | Craig Hamilton-Parker
https://youtu.be/sg36DJHNfaE

Han har definitivt ett bra "track record".
Citera
2018-11-28, 21:33
  #11
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det finns inga "seriösa" spådamer eller liknande. Alla vill bara tjäna pengar på dig förstår du väl. Jag har själv blivit spådd av självaste Sibylla, och hon skulle ju vara den bästa.....Inte ett skit som stämde så klart, och jag gjorde det bara som en kul grej.

Det är ganska naivt att tro att en människa kan se in i framtiden.
Tidigare sågs det som naivt och rentav omöjligt att vi skulle kunna flyga. Hade någon pratat om tv, rockmusik eller internet hade folk sett en som djävulsdyrkare eller bara färdiga för dårhuset.

Vad är det egentligen som säger att vissa inte kan se eller höra frekvenser som vi andra inte kan ta del av, där spöken och annat befinner sig?

Jag som skeptiker säger inte att spöken finns, inte heller aliens od, eller att medium kan kontakta de avlidna men det är kanske inte så otroligt att de finns om vi ser till hur lite vi människor faktiskt vet, hur stor världen och universum är mm. Vi vet ju knappt ens ett piss. Många teorier och teser men vi får ju ständigt ny info som tvingar oss att omvärdera tidigare "fakta".

Det ständiga spekulerandet och drömmandet gör att vi alltid utvecklas. Hade folk inte gått emot strömmen och försökt komma underfund med saker och ting så hade mänskligheten och den tekniska utvecklingen stagnerat.
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2018-11-28 kl. 21:49.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback