Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-03-23, 13:10
  #1
Medlem
läramighackas avatar
Inte säker på vilket forumsdel tråden skulle skapas i men jag försöker i denna!

Jag undrar ifall det finns något program som man installerar på både datorn och, i mitt fall, en android tablet där jag kan styra läsplattan via det programmet. Alltså att jag på min dator får en "bild" av plattan och kan surfa, öppna program osv via datorn.

Tack på förhand
Citera
2014-03-23, 13:29
  #2
Medlem
arowanajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Inte säker på vilket forumsdel tråden skulle skapas i men jag försöker i denna!

Jag undrar ifall det finns något program som man installerar på både datorn och, i mitt fall, en android tablet där jag kan styra läsplattan via det programmet. Alltså att jag på min dator får en "bild" av plattan och kan surfa, öppna program osv via datorn.

Tack på förhand
Teamviewer tror jag klarar det du är ute efter
Citera
2014-03-23, 14:17
  #3
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arowanaj
Teamviewer tror jag klarar det du är ute efter


Japp, TeamViewer fungerar utmärkt till detta ändamål.

Går att ställa in så du endast får en bild av plattan utan möjlighet att röra något, eller så du får full åtkomst till alla funktioner
Citera
2014-03-23, 14:26
  #4
Medlem
läramighackas avatar
Får testa det! Kommer jag även kunna använda tangentbordet för att navigera läsplattan eller är det endast musen?
Citera
2014-03-23, 14:31
  #5
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läramighacka
Får testa det! Kommer jag även kunna använda tangentbordet för att navigera läsplattan eller är det endast musen?

Det kommer du kunna. Kör så själv när jag hjälper polare med olika saker
Citera
2014-03-23, 14:35
  #6
Medlem
läramighackas avatar
Hmm... Jag kan fjärrstyra min dator via surfplattan, men inte vice versa. När jag försöker fjärrstyra min platta via datorn får jag felmeddelandet: "WaitforConnectFailed". :/

Edit: Sökte lite grann och det verkar som att jag behöver Teamviewer QuickSupport på surfplattan. Testar och återkommer!
__________________
Senast redigerad av läramighacka 2014-03-23 kl. 14:37.
Citera
2014-03-23, 14:41
  #7
Medlem
läramighackas avatar
Testade med Teamviewer QS, och visst fungerar det men jag får ingen bild av plattan om man säger så... hmm
Citera
2014-03-23, 14:45
  #8
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Finns VNC-servers till android också.
Det kan dock vara så att de kräver root för att fungera.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback